Ćwiczenia

Superkompensacja w sporcie jest wykorzystywana w sytuacjach, gdy chcemy przygotować organizm do wzmożonego wysiłku - to stan zwiększonej wydolności organizmu. Wielu sportowców pamięta o tym i uwzględnia ten fakt w swoim planie treningowym, by uzyskać jak najlepsze wyniki, pobić własne rekordy. Przeczytaj, czym jest superkompensacja w sporcie, jak długo trwa i od czego zależy jej wystąpienie.
Jakie ćwiczenia najszybciej wymodelują nogi, a w szczególności uda? Krótki trening wyszczuplający i wzmacniający nogi prezentuje Ola Żelazo - trenerka personalna i pasjonatka zdrowego stylu życia. Zobacz cały trening na filmie.
O jakiej porze dnia najlepiej ćwiczyć? Każda pora dnia na aktywność fizyczną jest dobra. Najważniejsze jest to, by trenować regularnie. Jednak naukowcy wykazali, że osoby, które chcą m.in. pozbyć się zbędnych kilogramów, nabrać masy czy poprawić wytrzymałość organizmu, powinny ćwiczyć w konkretnych godzinach, by trening przyniósł lepsze efekty. Sprawdź, kiedy ćwiczyć, żeby schudnąć, zwiększyć masę mięśniową i wytrzymałość.
Bird dog to popularne ćwiczenie wzmacniające. Zaczerpnięte jest z jogi i ma na celu pracę nad stabilizacją ciała. Bird dog zwiększa także gibkość i funkcjonalność naszych mięśni i stawów. Wykonanie bird doga jest na tyle łatwe, a bezpieczeństwo tego ćwiczenia duże, że może je praktykować niemal każdy. Chcesz poznać tajniki popularnego bird doga? Dowiedz się, jak wykonać to ćwiczenie krok po kroku i poznaj jego warianty.
Których pozycji siedzących należy unikać? Można by powiedzieć, że każda pozycja siedząca jest zła, ale ciężko się z tym zgodzić tak do końca. Możemy siedzieć na naprawdę wiele sposobów i każdy z nich różni się od siebie, więc w tym przypadku możemy mówić o zjawisku, jakim jest mniejsze zło. Są pewne techniki siedzenia, które robią naszemu ciału ogromną krzywdę. Poznaj triki, które nieco niwelują negatywne efekty pozycji siedzących.
Stretching statyczny czy dynamiczny? Który rodzaj ćwiczeń rozciągających wybrać? To zależy od tego, czy jesteś przed czy po treningu. Każdy z tych rodzajów stretchingu inaczej wpływa na rozciągane mięśnie. Sprawdź, co wybrać: stretching statyczny czy dynamiczny?
Umiejętne chodzenie na obcasach jest uważane za symbol kobiecości i seksapilu. Szpilki wizualnie wysmuklają nogi oraz dodają sylwetce sprężystości. Jednak czy chodzenie w szpilkach nie jest szkodliwe? A może chodzenie na obcasach wręcz pomaga uzyskać zgrabną sylwetkę? Jedno jest pewne, pod względem wysiłku fizycznego, jakiego ta czynność wymaga, chodzenie na obcasach spala dużo kalorii. Dowiedz się, jak poprawnie chodzić w szpilkach i sprawdź, jakie korzyści i negatywne skutki niesie ze sobą ta czynność.
Regularne ćwiczenia stóp - palców, śródstopia i kostek, zapobiegną powstawaniu zniekształceń i haluksów. Ćwiczenia rozciągają i wzmacniają mięśnie stóp, likwidują ból stóp u osób często chodzących na szpilkach i wspomagają leczenie płaskostopia.
Ćwiczenia fizyczne, poza poprawą sprawności i wyglądu, doskonale wpływają także na stan zdrowia, a zwłaszcza na pracę naszego mózgu. Liczne badania naukowe oraz praktyka pokazują, że aktywność fizyczna usprawnia procesy myślowe, poprawia stan zdrowia psychicznego i rozwija hipokamp odpowiedzialny za zdolności poznawcze. Aby trening fizyczny w całości wykonał swoje prozdrowotne zadanie, musisz wiedzieć, jak ćwiczyć, a my ci w tym pomożemy.
Która z nas nie chciałaby mieć talii osy, która sprawia, że sylwetka nabiera idealnych proporcji? Odpowiednie ćwiczenia na talię osy będą działały jak naturalnie modelujący gorset. Dzięki treningowi, ćwiczeniom oddechowym i właściwej diecie ten cel jest w zasięgu naszych rąk. Nie wszystko zależy od genów, każda z nas może wypracować talię osy!
Po świętach dla wielu osób nadchodzi czas na odchudzanie. Jednak sama dieta odchudzająca po świętach nie wystarczy, trzeba pomyśleć również o sporcie. Jak wrócić do formy po świętach i podjąć pierwsze treningi w klubie fitness? Jakie ćwiczenia pomogą nam wrócić do formy po świętach?
Ćwiczenia na płaski brzuch nie są skomplikowane, ale wystarczy kilka niewielkich błędów, żeby nie przynosiły oczekiwanych efektów. Dlaczego się tak dzieje? Bo ważne są nie tylko ćwiczenia, ale także to jak ćwiczysz, kiedy i jaki tryb życia prowadzisz. Sprawdź najczęstsze błędy przy ćwiczeniach na płaski brzuch. Unikaj ich, żeby cieszyć się wymarzoną, szczupłą sylwetką!

Skuteczne ćwiczenia odchudzające i modelujące brzuch, uda, pośladki, ramiona i plecy. Zestawy ćwiczeń na wideo i plany treningowe. Atlas ćwiczeń na wszystkie partie ciała.

NOWY NUMER

W numerze 3/2020 "Zdrowia": odchudzanie według typu sylwetki, chorobę poznasz po zapachu, ból można leczyć, życie ze schizofrenią, siarka w pielęgnacji urody, jak przechowywać żywność. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 3/2020