5 sposobów na zwiększenie motywacji do ćwiczeń

2018-03-07 8:44

Tęsknisz za wymarzoną sylwetką, ale trudno ci zmusić się do regularnych ćwiczeń? Poznaj 5 sposobów, które zwiększą twoją motywację i sprawią, że będziesz trenować regularnie. Wybierz te porady, które odpowiadają ci najbardziej i już nigdy więcej nie odkładaj ćwiczeń na jutro!

Realizacja obranych przez siebie fitnessowych celów nie jest możliwa bez odpowiedniej motywacji. Co jednak zrobić, gdy zapał do ćwiczeń z treningu na trening jest coraz mniejszy?

Jak motywować się do działania, gdy coraz mniej chce się regularnie ćwiczyć?

Oto kilka sprawdzonych i skutecznych sposobów!

Jak zwiększyć motywację do ćwiczeń:

SPOSÓB 1. Zacznij wyobrażać sobie siebie w wymarzonej formie. Dokładnie określ cel, do którego będziesz dążyć. Zastanów się nad konkretnymi korzyściami i je nazwij. Wyobraź sobie, jak będziesz się czuła i jak wpłynie to na twoje otoczenie, kiedy uda się osiągnąć wymarzone efekty. Będziesz pewniejsza siebie? A może założysz ulubioną sukienkę, w którą dziś się nie mieścisz?

SPOSÓB 2. Zrób plan działania, który będzie ci się dobrze kojarzył – niech będzie np. w formie kolorowego kolażu. Jeśli ćwiczenia na początku nie sprawiają ci przyjemności, zastosuj metodę tzw. sandwicza: treningi planuj tak, aby znalazły się pomiędzy innymi czynnościami, które są dla ciebie przyjemne.

Wypróbuj najlepsze treningi dla początkujących:

SPOSÓB 3. Jeśli masz problemy z motywacją, możesz je także rozwiązać biorąc udział w treningach grupowych (np. spinning, aqua aerobic). Wspólny wysiłek i rywalizacja są skutecznym sposobem motywacji.

Dodatkowo, w najbliższym otoczeniu znajdź osobę, której opowiesz o swoim postanowieniu. Możesz też poprosić, aby dodatkowo cię dopingowała, a nawet rozliczała z twoich postępów.

SPOSÓB 4. Najlepszym sposobem na zanikającą motywację jest współpraca z trenerem personalnym, który nie pozwoli na to, by porzucić marzenia o pięknej sylwetce. Poza tym, trener dopasowuje ćwiczenia do kondycji, wieku i poziomu ćwiczącego, oraz obserwuje wszystkie reakcje organizmu i zmienia zestawy ćwiczeń, w zależności od potrzeb.

Czytaj: Trener personalny - jak odróżnić dobrego trenera od amatora

Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na osobistego trenera, możesz ściągnąć z internetu darmową aplikację do treningu, np. Endomondo - dzięki temu będziesz mógł śledzić na bieżąco swoje postępy oraz ustalać kolejne cele treningowe.

Czytaj też: 10 najlepszych aplikacji, które zwiększą efektywność twojego treningu [PRZEGLĄD]

SPOSÓB 5. Regularne pomiary ciała i obserwowanie coraz to lepszych wyników mogą być również zachętą do dalszej aktywności fizycznej. Jeśli np. twoją bolączką jest zbyt duży brzuch, zmierz jego obwód na początku. Zapisz liczby na kartce. Kolejne pomiary wykonuj co 7 dni. Na początku różnice będą niewielkie, ale kiedy porównasz pierwszy wynik i ten po 4-5 tygodniach, okaże się, że efekty są już widoczne. To zwiększy twój zapał do kolejnych treningów!

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.