American swing – efekty ćwiczenia z kettlem

2016-08-29 11:20 Aleksandra Urbaniak

Efekty american swing - popularnego ćwiczenia z kettlem, to między innymi poprawa stabilności tułowia oraz zwiększenie wydolności tlenowej. Rezultaty tego ćwiczenia na pewno zadowolą też osoby, którym zależy na utracie kalorii przy jednoczesnym wzmocnieniu mięśni. Zobacz, jakie jeszcze efekty uzyskasz wykonując american swing.

American swing daje bardzo wszechstronne efekty, ponieważ jako jedno z niewielu ćwiczeń łączy w sobie zalety treningu aerobowego i siłowego. Podrzucanie kettla nad głowę pozwala na jednoczesne zwiększenie siły mięśniowej, poprawę wydolności i spalenie sporej ilości kalorii. Żeby uzyskać takie efekty, american swing musi być jednak wykonywany płynnie, w dość szybkim tempie i z zachowaniem prawidłowej techniki.

Sprawdź, na jakie rezultaty możesz liczyć wprowadzając do swoich treningów ćwiczenie american swing.

1. Efekty american swing: zwiększenie siły mięśniowej

Podstawowym efektem, jaki można uzyskać ćwicząc z pomocą kettlebell, to wzrost siły i wytrzymałości mięśni. Dotyczy to przede wszystkim mięśni barków i ramion, które pracują najintensywniej podczas huśtania kettlem w górę i w dół. Pośrednio american swing wpływa także na wzmocnienie nóg, pośladków i brzucha.

2. Efekty american swing: poprawa kondycji

Mimo że american swing to ćwiczenie z wykorzystaniem ciężaru w formie kuli z uchwytem, nie służy ono tylko zwiększaniu siły mięśniowej. Duże znaczenie dla jego efektywności ma szybkość, z jaką kettlebell wędruje ponad głowę. Dość wysokie tempo ćwiczenia powoduje, że w trakcie jego wykonywania przyspiesza oddech i zwiększa się tętno. Dzięki temu wzrasta wydolność tlenowa organizmu, poprawia się krążenie i praca serca.

3. Efekty american swing: utrata kalorii

Trenerzy są zgodni, że najlepsze efekty w utracie tkanki tłuszczowej można uzyskać łącząc trening aerobowy z siłowym. Ćwiczenia z obciążeniem nasilają procesy metaboliczne, ale nie kosztem tkanki mięśniowej, co często ma miejsce przy stosowaniu samych aerobów. Co więcej, zaangażowanie mięśni do wysiłku wpływa na spalanie tłuszczu jeszcze przez kilka godzin po wysiłku.

4. Efekty american swing: poprawa stabilności tułowia

American swing to doskonałe ćwiczenie na mięśnie głębokie, które odpowiadają za stabilizację tułowia. Ćwiczenie angażuje do pracy brzuch, pośladki i mięśnie przykręgosłupowe – te trzy partie ciała decydują o właściwej postawie i pomagają unikać przeciążeń. Dobra stabilizacja sylwetki jest szczególnie ważna w sportach siłowych – mocne mięśnie głębokie zmniejszają bowiem ryzyko kontuzji podczas ćwiczeń z obciążeniem.

5. Efekty american swing: zwiększenie mobilności stawów

Ruch unoszenia kettle bell nad głowę obejmuje pełen zakres ruchu ramion, co zwiększa mobilność stawów barkowych. Oprócz tego w ćwiczenie mocno zaangażowane są biodra, których dynamiczny ruch pozwala „rozhuśtać” całe ciało i unieść ciężar do góry. W momencie wyrzucania kettla spomiędzy nóg należy jednak pamiętać, aby nie wyginać odcinka lędźwiowego nadmiernie do przodu, ponieważ taki ruch może obciążać dolną partię kręgosłupa.

6. Efekty american swing: zwiększenie mocy mięśni

Dzięki american swing można zwiększyć także moc mięśni, czyli ich zdolność do szybkiego generowania jak największej siły. Podczas ćwiczenia duże obciążenie podnoszone jest na dużą wysokość w krótkim czasie, dzięki czemu mięśnie pracują z maksymalną efektywnością.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE