Bilans energetyczny a zwiększenie tkanki mięśniowej [Porada eksperta]

2016-07-10 9:23 Marta Romanowska

Prowadzę mało aktywny tryb życia i dopiero od 2 tygodni stosuję dietę i ćwiczę na siłowni co drugi dzień. Waga 69 kg, wzrost 180 cm. Zamierzam przytyć do 90 kg. Co ile czasu mogę coś jeść, żeby organizm to przyswajał i żeby szło w masę mięśniową, a nie w tłuszcz? Za miesiąc zamierzam także trenować sztuki walki, więc będę bardziej aktywny na co dzień. Mówiono mi, że zależy to od bilansu. Po prostu chciałbym wiedzieć, czy to, co zjem, pójdzie jako tłuszcz czy w masę mięśniową? Obecnie jem: 09.30 - musli z owocami, mleko, 13.00 - makaron żytni, tuńczyk, 16.00 - ryż brązowy, warzywa, pierś z kurczaka, sok marchwiowy, 19.40 - odżywka białkowa, 20.40 - ryż brązowy, pierś z kurczaka, 22.30 - ser twarogowy tłusty, oliwa z oliwek.

Rzeczywiście, przy dodatnim bilansie energetycznym (nadwyżka kaloryczna) może się zwiększyć poziom tkanki tłuszczowej w twoim ciele. Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia tego zjawiska, zwiększaj poziom kalorii stopniowo oraz staraj się jeść posiłki w odstępach czasowych 2,5-3,5 godziny, aby odpowiednio odżywić organizm. Nie wiem, jak odżywiałeś się wcześniej oraz jak intensywne są twoje aktualne treningi, jednak najprawdopodobniej spożywasz zbyt dużo białka oraz zbyt mało warzyw.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Marta Romanowska

Marta Romanowska - instruktorka fitnessu, szkoleniowiec i pasjonatka zdrowego stylu życia. Odpowiada na pytania dotyczące szeroko rozumianego fitnessu: zajęć odchudzających i rekreacyjnych, doboru sprzętu do ćwiczeń i regeneracji potreningowej. Podpowiada, jak komponować dietę, żeby ćwiczenia były efektywniejsze.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE