Ćwiczenia na brzuch, uda, ramiona [Porada eksperta]

Mam z nimi problem i chciałbym żeby ćwiczenia były skuteczne.

Domyślam się, że chodzi ci o nadanie ładnego kształtu barkom i ramionom, wzmocnieniu mięśni brzucha i ujędrnieniu mięśni ud. Skuteczne ćwiczenia to przede wszystkim ćwiczenia wykonywane systematycznie, dokładnie czyli "z głową" oraz prawidłodłowo technicznie. Do tego, przyznam szczerze, pomocne są instrukcje trenera fitness lub trenera siłowni, który oprócz prawidłowej techniki, podpowie ci, jakie ćwiczenia, w jakiej ilości powtórzeń i w jakim tempie wykonywać. Odpowiadając jednak na twoje pytanie według mnie najbardziej skutecznym ćwiczeniami na brzuch jest jednoczesne unoszenie tułowia i bioder w leżeniu na plecach, utrzymując nogi wyprostowane a ramiona zaplecione za głową lub złączone i wyprostowane za głową. Jeżeli chodzi o ramiona, najbardziej "wszechstronnym" ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie barków , biceps, triceps i mięśnie klatki piersiowej, są według mnie pompki wykonywane w klęku lub na nogach wyprostowanych. Natomiast aby ujędrnić mięśnie ud polecam wykonywanie wypadów czyli głębokie odstawiania naprzemian nóg do tyłu w pozycji stojącej oraz tzw. "krzesełko" czyli utrzymywanie pozycji przysiadu pod kątem prostym, w oparciu tułowia o ścianę.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE