Ćwiczenia na płaski brzuch dla 12-latki [Porada eksperta]

2014-08-22 11:54 Marta Romanowska

Mam 12 lat. Chciałabym mieć plaski brzuch - ćwiczę "tajski boks", biegam, skaczę, pływam. Czy to właściwe?

Aktywność ruchowa jest bardzo pomocna w celu utraty tkanki tłuszczowej. Pamiętaj jednak, aby nie doprowadzać swojego młodego organizmu do stanu przemęczenia. W dążeniu do twojego celu istotna jest także dieta: pełnowartościowe, regularne posiłki z odpowiednią ilością błonnika. Szczególnie uważaj na rady anonimowych osób na forach internetowych, niestety większość jest pełna mitów dietetycznych, które mogą cię doprowadzić do problemów zdrowotnych. Ze względu na młody wiek duże ograniczenia kaloryczne mogą spowodować niekorzystne konsekwencje, dlatego zacznij od niewielkich, ale ważnych zmian (4-5 posiłków dziennie, zastąpienie węglowodanów prostych – złożonymi, np. ryż brązowy, jedzenie świeżych warzyw, ograniczenie słodyczy, napojów i jogurtów z cukrem, tłustych potraw). Powinny przynieść upragniony efekt.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Marta Romanowska

Marta Romanowska - instruktorka fitnessu, szkoleniowiec i pasjonatka zdrowego stylu życia. Odpowiada na pytania dotyczące szeroko rozumianego fitnessu: zajęć odchudzających i rekreacyjnych, doboru sprzętu do ćwiczeń i regeneracji potreningowej. Podpowiada, jak komponować dietę, żeby ćwiczenia były efektywniejsze.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE