Ćwiczenia odchudzające na nogi - jak ćwiczyć, żeby nie rozbudować mięśni? [Porada eksperta]

2014-08-12 0:24 Marta Romanowska

Chcę schudnąć i wymodelować swoją sylwetkę. Zaczęłam ćwiczyć z Ewą Chodakowską 5 razy w tygodniu Killer i Skalpel. Najbardziej zależy mi, żeby schudnąć z ud, łydek i pośladków. Boję się jednak, że obwód nóg mi wzrośnie poprzez rozbudowanie mięśni - spotkałam się z takimi przypadkami na forach. Czy to możliwe? Jak ćwiczyć, by zmniejszyć obwód nóg i osiągnąć wymarzony efekt?

Proces budowania tkanki mięśniowej jest dość złożony i wymaga dostarczenia między innymi odpowiedniej ilości kalorii, białka i ukierunkowanego na ten cel treningu. Zarówno program treningowy taki, jak Skalpel, jak i Killer, m.in. ze względu na dużą liczbę powtórzeń w seriach, mają charakter wytrzymałościowo-kondycyjny. Tego typu trening z zastosowaniem ciężaru własnego ciała nie uwzględnia zasady progresji (stopniowe zwiększanie ciężaru), a co za tym idzie nie spowoduje widocznych przyrostów tkanki mięśniowej.

Skąd zatem możliwe zwiększenie obwodów? Obwody ciała mogą wzrosnąć z wielu powodów. Może to być zatrzymanie wody w organizmie na skutek zbyt dużej objętości treningu, zbyt krótkiego czasu poświęconego na regenerację, bardzo często wynika także z braku rozciągania mięśni, dlatego wprowadź regularne rozciąganie do swojego planu tygodniowego. Więcej nie znaczy lepiej. Ogranicz aktualnie wykonywane treningi do 2-3 w tygodniu. Z podanych programów treningowych wybierz ćwiczenie, które było dla ciebie najbardziej intensywne. Trzy razy w tygodniu wykonuj ćwiczenie przez 30 sekund, po czym odpoczywaj przez kolejne 30-60 sekund (aż będziesz swobodnie oddychać). Powtórz 6-12 razy w zależności od wytrenowania.

Pamiętaj o odpowiedniej rozgrzewce. Dodatkowo wprowadź trening siłowy, który przyspieszy metabolizm i pomoże wymodelować sylwetkę w pożądanym kierunku. Pamiętaj o odpowiedniej diecie.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Marta Romanowska

Marta Romanowska - instruktorka fitnessu, szkoleniowiec i pasjonatka zdrowego stylu życia. Odpowiada na pytania dotyczące szeroko rozumianego fitnessu: zajęć odchudzających i rekreacyjnych, doboru sprzętu do ćwiczeń i regeneracji potreningowej. Podpowiada, jak komponować dietę, żeby ćwiczenia były efektywniejsze.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE