Czujesz się indywidualistą? Oto 7 treningów, które pasują to twojego charakteru!

2018-06-28 14:18 Aleksandra Urbaniak

Jesteś introwertykiem, a myśl o treningu w dużej grupie przyprawia cię o ból głowy? Wybierz dyscyplinę sportu, która da ci swobodę i niezależność. Pływanie, ćwiczenia na wioślarzu czy joga to idealny wybór dla indywidualistów oraz osób, które lubią trenować w skupieniu, bez wystawiania się na widok innych.

Indywidualiści cenią sobie niezależność i możliwość dostosowania tempa ćwiczeń do własnych potrzeb. Sale klubów fitness po brzegi wypełnione ćwiczącymi, głośna muzyka i szybkie zmiany tempa treningu to nie ich bajka – introwertyk zamiast czerpać energię z otoczenia, czuje się w takich warunkach zbyt przytłoczony.

Istnieją jednak dyscypliny, w których skupienie i wewnętrzny spokój stanowią zaletę i mogą przyczynić się do osiągania lepszych wyników sportowych.

Sport dla indywidualisty: pływanie

Woda to doskonałe środowisko dla introwertyków. Samotne przepływanie basenów daje poczucie niezależności i nie wymaga dostosowywania się do żadnych z góry przyjętych zasad. Wybór stylu, tempa, dystansu czy czasu treningu – wszystko zależy tylko od ciebie. Dodatkowo, pływanie należy do jednych z najbardziej wszechstronnych dyscyplin, angażuje do pracy wszystkie partie mięśniowe i świetnie wyrabia kondycję.

Ćwiczenia dla indywidualisty: ergometr wioślarski

Ergometr wioślarski pozwala zmierzyć się z samym sobą i sprawdzić, na co naprawdę nas stać. Można narzucić sobie przedział czasowy, w którym wykonamy daną ilość powtórzeń i w ten sposób poznać swoje rzeczywiste możliwości. Trening na wioślarzu może być też sposobem na zwiększenie siły mięśniowej i poprawę kondycji. Jeśli lubisz samotne wyzwania, a przy tym chcesz porządnie się zmęczyć – ten rodzaj sportu jest dla ciebie.

Trening dla indywidualisty: HIIT

HIIT, czyli intensywny trening interwałowy, polega na przeplataniu krótkich okresów intensywnych ćwiczeń anaerobowych z przerwami na bardziej umiarkowane ćwiczenia kardio. To sposób trenowania, który nie narzuca sztywnych reguł – ważne jest jedynie trzymanie się schematu treningu, tzn. uwzględnianie za każdym razem rozgrzewki, fazy intensywnej pracy, odpoczynku i rozciągania. Wybór dyscypliny, na której bazuje trening, zależy od nas. Może to być np. bieganie, jeżdżenie na rowerze, przysiady, pompki. Również czas ćwiczeń można dostosować do swoich potrzeb poprzez skracanie lub wydłużanie okresu intensywnej pracy oraz odpoczynku.

Zajęcia dla indywidualistów: joga

Joga to idealna forma ćwiczeń dla introwertyków – wymaga skupienia, wyciszenia i cierpliwości. Wykonywanie asan sprzyja budowaniu siły i sprawności ciała, a jednocześnie pozwala uwolnić się od wszelkich napięć oraz natłoku myśli. Dodatkową zaletą jogi jest fakt, że podstawowe pozycje można wykonywać samodzielnie w dowolnie wybranym miejscu, bez pomocy instruktora.

Zobacz: Joga dla początkujących - podstawowe asany [WIDEO]

Aktywność dla indywidualistów: bieganie

Jeśli w ciągu dnia potrzebujesz chwili samotności i bliższego kontaktu z naturą, bieganie to sport dla ciebie. Możesz założyć słuchawki na uszy i zupełnie odciąć się od rzeczywistości lub wybrać ustronną, leśną ścieżkę i korzystać z uroków natury. Bieganie daje duży zakres swobody, a przy tym prawie nic nie kosztuje i ma zbawienny wpływ na zdrowie.

Trening dopasuj do indywidualnych potrzeb

Trening pod okiem trenera personalnego daje pewność, że wszystkie ćwiczenia wykonujesz prawidłowo, a twój wysiłek nie idzie na marne. Nie musisz przy tym wchodzić w interakcje z nikim innym poza instruktorem. Co więcej, możesz ustalić z trenerem swój indywidualny plan ćwiczeń dostosowany do twoich wymagań oraz upodobań.

Zestaw ćwiczeń dla indywidualistów: kalistenika

Jeśli jesteś introwertykiem, prawdopodobnie nie przepadasz za siłownią – ciekawskie spojrzenia innych zazwyczaj peszą skrytych w sobie samotników. Nie trzeba jednak używać specjalistycznych maszyn, aby zbudować masę mięśniową – równie skuteczna pod tym względem jest kalistenika, czyli trening siłowy z masą własnego ciała. Ćwiczenia kalisteniczne są proste i można wykonywać je samodzielnie, bez używania dodatkowych przyrządów. Przekonaj się, że przysiady, pompki i brzuszki mogą być tak samo efektywne jak sesja treningowa na siłowni.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE
pawelg83
|

Ja nie uważam się za jakiegoś mega indywidualistę, ale jednocześnie nie stać mnie na trenera osobistego. Dlatego póki co korzystam z pomocy trenera online w programie Muscle Boss. Jak tylko odłożę trochę kasy na pewno także sięgnę po pomoc trenera osobistego.