Czy brzuszki wystarczą, by pozbyć się brzuszka? [Porada eksperta]

Mam 163cm wzrostu i 56 kg wagi. Uważam, iż ta waga nie jest zła, lecz jak każda osoba, tak i ja widzę w sobie pewne "minusy" - mam troszkę "zalagającego" tłuszczyku na brzuchu i chciałabym się tego pozbyć. Obecnie robię codziennie rano i wieczorem "brzuszki" po 20 razy. Dopiero zaczęłam i mam zamiar to kontynuować, a z czasem zwiększyć ilość "brzuszków" (stopniowo). Czy to wystarczy, by pozbyć się "warstwy tłuszczu"? Co jeszcze musiałabym zrobić, aby otrzymać (szybki) pożądany efekt?

Marto, aby pozbyć się nadmiaru zalegającego tłuszczyku powinnaś oprócz "brzuszków" robić również trening aerobowy, czyli taki, który będzie spalał tłuszcz zawarty w komórkach. Może to być aerobik, jazda na rowerze, trening na bieżni, pływanie, taniec itp. Staraj się ćwiczyć conajmniej 30-40 minut 3-4 razy w tygodniu. Ćwicząc natomiast brzuszki powinnaś robić tyle powtórzeń, aby poczuć, że rzeczywiście twój brzuszek pracował. A więc rób ćwiczenia w seriach po conajmniej 20-30 powtórzeń, odpoczywając pomiędzy nimi ok 1 minuty. Rozpocznij od 1-2 serii i stopniowo zwiększaj ich ilość.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE