Czy fitness jest dla mężczyzn? Zajęcia fitness polecane panom

2015-04-15 10:59 Materiały prasowe

Utarło się, że fitness nie jest dla mężczyzn, a najlepszą formę faceci mogą wypracować ćwicząc jedynie na maszynach lub wolnych ciężarach. Ale w praktyce okazuje się, że fitness dla mężczyzn to coraz popularniejszy sposób spędzania wolnego czasu wśród panów. Wszystko dlatego, że różnorodny trening potrzebny jest każdemu - zarówno kobietom jak i mężczyznom. Stąd coraz większa świadomość, że zajęcia na siłowni nie wystarczą. Zobacz, które zajęcia grupowe dla mężczyzn poleca trener fitnessu.

Czy fitness jest dla mężczyzn? Zajęcia grupowe nadal traktowane są jako forma ruchu zarezerwowana wyłącznie dla kobiet i część panów zwyczajnie wstydzi się iść poćwiczyć. Cóż jednak z tego, że ich mięśnie będą rosły jak na drożdżach, dzięki podnoszeniu coraz to większych i większych ciężarów, skoro będą mieli problemy z wytrzymałością, wydolnością i ogólną sprawnością fizyczną?

- Dlatego panowie nie powinni zamykać się jedynie na dźwiganie ciężarów, bo zajęcia grupowe też są dla nich dobre – ocenia Jakub Ziemba, trener personalny z klubu Galeria Fitness w Warszawie. - W inny sposób zaangażujemy mięśnie podczas zajęć power pump, w inny sposób uprawiając spinning i wreszcie (w ostatnim czasie wznoszonym pod niebiosa) crossficie, który niebywale zyskał na popularności. Trzeba przyznać, że każdy z tych treningów jest dobry, a żaden z nich nie jest monotonny - dodaje trener.

Zobacz też: Treningi najpopularniejszych aktorów w Hollywood

Fitness dla mężczyzn: power pump, spinning i crossfit

Power pump to zajęcia ze sztangami. W rytm muzyki, pod okiem instruktora, uczestnicy treningu wykonują serie ćwiczeń z niezbyt dużym obciążeniem. Zasadą jest wykonanie dużej ilości powtórzeń i zwiększanie wytrzymałości.

Drugą formą ćwiczeń idealnych dla panów jest spinning, zwany inaczej indoor cycling. Zajęcia polegają na jeździe na specjalnym rowerze stacjonarnym. Obciążenie oraz prędkość dostosowuje się do tempa muzyki oraz wytrzymałości nóg. Jest to propozycja dla wszystkich oczekujących szybkich efektów i poprawy kondycji oraz redukcji nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Jednak najbardziej męskimi zajęciami w klubach fitness wydaje się być crossfit, zwany też power bar bądź power cross. To bardzo wymagający trening, który łączy elementy gimnastyczne i siłowe. Angażuje wszystkie grupy mięśniowe i pozwala wzmocnić wytrzymałość do poziomu, o jakim nawet nie marzyliśmy. To zajęcia, na których przełamuje się własne bariery i pokonuje słabości. Trening crossfit jest uniwersalnym zestawem ćwiczeń dla każdego. W jego skład wchodzą m.in. pompki, wyskoki, podciąganie, brzuszki, martwy ciąg czy skakanie na skakance.

Nieco lżejsza formą tego treningu są zajęcia body challenge. To intensywny trening ogólnorozwojowy wykorzystujący elementy obecnie bardzo popularnego systemu treningowego Cross Fit. To trening bez żadnych kompromisów, dla osób chcących poznać granice swojej wytrzymałości.

Zobacz też: Kalistenika - trening siłowy z masą własnego ciała

Czy warto chodzić na zajęcia fitness dla mężczyzn?

Czym generalnie różnią się zajęcia grupowe dla mężczyzn od treningu na siłowni? Idąc na fitness dla facetów wiem, że nie będę stał w miejscu na treningu i machał sobie sztangielkami, tylko walczył o przeżycie, żeby moje serce nie wyskoczyło z klatki piersiowej – opisuje Ziemba. - Nie twierdzę, że ćwiczenia w siłowni są złe. Jak najbardziej są dobre. Przecież od pokoleń wykorzystuje się je do wypracowania pięknie wyrzeźbionej i muskularnej sylwetki. Jednak postarajmy się do naszej codziennej rutyny, chociaż 2 razy w tygodniu wykorzystać wiedzę najlepszych trenerów, którzy zajmują się opisanymi treningami i spróbować czegoś nowego.

Dzięki zajęciom grupowym dla mężczyzn wprawimy w ruch mięśnie, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia, metabolizm rozkręci się jak szalony, słaba wydolność już nigdy nie przeszkodzi w żadnym wymagającym ćwiczeniu, a wytrzymałością zaskoczymy wszystkich, którzy będą się chcieli z nami zmierzyć w dowolnej dyscyplinie.

Zobacz też: Bungee fitness - na czym polega? Jaka jest cena zajęć?

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE
DagaCz89
|

Z kumplem jednak wolimy lać pot i chodzimy na trening 36 minut, 3 razy w tygodniu i gra dla nas wystarczająco. Świetny klub jest w łomiankach polecam wszystkim.