Fitness sposobem na życie [Porada eksperta]

2013-04-06 0:35 Joanna Barcikowska

Nigdy nie należałam do osób wysportowanych i szczupłych. Ale kilka miesięcy temu postanowiłam to zmienić i zapisałam się na fitness: przerobiłam aquaaerobic, callanetic, dancemix, abt, atc i tbc. Co prawda, nie schudłam (mimo, że nie jem więcej), ale mam więcej energii i jestem "twardsza". Tak mi się spodobało, że sama chciałabym prowadzić zajęcia fitness. I tu mam problem: jestem po operacji biodra, nie mogę skakać, nie powinnam też biegać i maszerować. Czy w związku z tym mogłabym być w przyszłości instruktorką fitnessu i czy wogóle powinnam go trenować?

Jak sama zauważyłaś obecnie fitness ma bardzo szeroką gamę form ruchowych i rodzajów zajęć. Pierwszą grupę stanowią zajęcia o charakterze wydolnościowym. Są to zwykle zajęcia o charakterze dynamicznym takie jak dance aerobik wykorzystujący różne style taneczne hip-hop, latino, jazz, boks aerobik oparty na różnych stylach walki czy step aerobik z wykorzystaniem platformy. Ale są też zajęcia o charakterze wzmacniającym jak atb, tbc lub zajęcia typowo specjalistyczne jak pilates, aqua aerobik, spinning.Spośród nich jak widać można wybrać rodzaj zajęć, które możesz prowadzić pomimo swoich ograniczeń zdrowotnych. Podstawowy kurs instruktora fitness przygotowuje do prowadzenia podstawowych zajęć aerobiku oraz podstawowych zajęć wzmacniających. W zależności od naszych preferencji i zainteresowań instruktor wybiera sobie sam formy fitness, które go interesują i w których chce się dalej szkolić i je prowadzić.Wyjątek stanowią zajęcia typowo specjalistyczne o których wspominałam a więc pilates,body ball,spinning, aqua aerobik, zajęcia dla osób starszych. Szkolenie w tych rodzajach zajęć można przejść bez uprzedniego przygotowania ogólnego z zakresu fitness.Adresy szkół przeprowadzających szkolenia można znależć w wyszukiwarce.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE