Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać, aby szybko schudnąć? [Porada eksperta]

2013-04-08 13:24 Joanna Barcikowska

Mam 15 lat. Jestem wysoką dziewczyną (172cm), mam wystający brzuszek. Na tym portalu przeczytałam że mam jeść co 4 godziny i pić wodę niegazowaną. Chciałabym dość szybko schudnąć (chociaż z 5 kg). Jakie ćwiczenia powinnam wykonywać i przez ile czasu dziennie?

Przede wszystkim szybko schudnąć oznacza często jeszcze szybciej wrócić do poprzedniej wagi lub jeszcze bardziej przytyć. Pośpiech przy chudnięciu to najgorsza z możliwych opcji. To, że przybierasz na wadze może oznaczać, że więcej dostarczasz do organizmu kalorii, niż ich spalasz poprzez ruch lub wysiłek fizyczny. Przeanalizuj więc swój sposób odżywiania (jak często jesz i co jest podstawą twojego jadłospisu, nie muszę dodawać, że słodycze i fast foody są najgorszą opcją)oraz ile czasu godzinowo przeznaczasz na ruch czyli np. grę w piłkę, pływanie, taniec itp. Jedyną drogą do utrzymania proporcjonalnej sylwetki jest ruch, ruch , ruch i jeszcze raz ruch. Proponuję ci więc nie myśleć zbyt intensywnie o schudnięciu, a raczej o tym co i w jakich ilościach jesz oraz zapisać się na zorganizowane zajęcia, takie jak na przykład kurs tańca, sporty walki, pływanie, aerobik albo więcej biegeć, jeżdzić na rowerze, rolkach itp.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE