Mięśnie brzucha i ramion [Porada eksperta]

Jak je najszybciej ukształtować?

Mięśnie brzucha należa do grupy mięśni dość wytrzymałych. Aby je więc wzmocnić potrzebna jest więc taka ilość powtórzeń, która doprowadzi mięśnie brzucha do maksymalnego zmęczenia. Dopiero kiedy poczujesz "pieczenie mięśni" możesz uznać, że ilość powtórzeń była wystarczająca. Pamiętaj, że oprócz mięśni prostych brzucha, należy cwiczyć również te, które są zlokalizowane po obu stronach tłowia czyli mięśnie skośne. Ilość powtórzeń i serii powinna doprowadzić maksymalnego zmęczenia mięśni. Niestety ,wzmocnienie mięśni to jedno. Aby ukształtowane mięśnie były widoczne , bo domyślam się że również o to ci chodzi, należałoby spalić tkankę tłuszczową znajdującą się pod skórą za pomocą ćwiczeń aerobowych, takich jak bieg czy jazda na rowerze. Jeżeli chodzi o mięśnie ramion jedynym sposobem na ukształtowanie ich są ćwiczenia z hantlami. Dobrze by było wykonywać je pod okiem trenera np. na siłowni. Trener dobiera odpowiedni ciężar hantli, uczy prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń na odpowiednie grupy mięśniowe barków i ramion (te, na których ci najbardziej zależy np. przód, tył barku, przód, tył ramienia) dobiera dopowiednie tempo i ilość powtórzeń. Jak przy każdym treningu potrzeba jednak dużo pracy i samozaparcia aby osiągnąć zamierzony cel.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE