Odchudzanie a trening crossfit [Porada eksperta]

2016-03-08 9:45 Marta Romanowska

Ważę 86 kg i mam 167 cm. Chcę schudnąć. Od czego zacząć ? Interesuje mnie najbardziej crossfit, ale zgodzę się na małe ustępstwa na początku.

Crossfit jest absorbującą, motywującą i wyjątkowo rozwojową formą treningu. Niemniej jednak jest to też bardzo wymagająca aktywność. Niektóre crossboxy oferują zajęcia dla osób początkujących, w fitness klubach często brakuje tego typu zajęć. Najlepszym rozwiązaniem jest np. 3-miesięczny okres przygotowawczy w postaci zajęć grupowych fitness (zajęcia wzmacniające nisko lub średnio intensywne). Dla osób początkujących zaleca się treningi 2-3 razy w tygodniu. W pozostałe dni warto postawić na dłuższe spacery, rower, pływanie. Zapoznaj się z zasadami prawidłowego żywienia i staraj się stopniowo wcielać je w życie.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Marta Romanowska

Marta Romanowska - instruktorka fitnessu, szkoleniowiec i pasjonatka zdrowego stylu życia. Odpowiada na pytania dotyczące szeroko rozumianego fitnessu: zajęć odchudzających i rekreacyjnych, doboru sprzętu do ćwiczeń i regeneracji potreningowej. Podpowiada, jak komponować dietę, żeby ćwiczenia były efektywniejsze.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE