Powiekszony brzuch [Porada eksperta]

2013-04-02 16:40 Joanna Barcikowska

Jestem w zasadzie szczupła, gdyby nie brzuch - po prostu jest obwisły. Wiele razy myślałam, żeby się zapisać na jakieś ćwiczenia. Robię codziennie wieczorem 50 brzuszków i to nic nie daje. Może jednak powinnam się zapisać na jakieś ćwiczenia czy jednak je uprawiać w domu?

Mirello, domyślam się, iż mówiąc o "obwisłym" brzuszku, miałaś na myśli prawdopodobnie nagromadzoną w tym miejscu tkankę tłuszczową. "Brzuszki", które wykonujesz codziennie, wzmacniają mięśnie, ale nie zmniejszają ilości tłuszczyku znajdującego się pod skórą. Jeżeli masz możliwość zapisania się na zajęcia aerobiku na sali, to uważam, że jest to znakomity pomysł. Zajęcia takie jak: hi-lo aerobik, fatburning czy tbc pomagają spalać nagromadzoną tkankę tłuszczową, poprawiają napięcie mięśni i wygląd skóry. Ponadto są o wiele ciekawsze niż tradycyjne ćwiczenia, które robimy w domu. Wykonując je pod okiem trenera, mamy pewność, że są dla nas zdrowe i efektywne.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE