Siłownia i "kaloryfer" [Porada eksperta]

2012-12-12 22:23 Joanna Barcikowska

Co trzeba zrobić, aby mieć na brzuchu tzw. kaloryfer? i co trzeba robić, aby mieć dobrą kondycję?

Tak zwany "kaloryfer", a więc widoczne pod skórą, pięknie zarysowane mięśnie proste i skośne brzucha to efekt połączania treningu wzmacniającego, treningu aerobowego, spalającego tkankę tłuszczową oraz właściwego odżywiania, które stanowi ponad 50 proc. sukcesu w uzyskaniu wyglądu o którym marzysz. Twój trening powinien więc zawierać 50-60 minut "aerobów" wykonywanych na bieżni, rowerze lub orbitreku w tempie optymalnym do spalania tkanki tłuszczowej, a więc utrzymując tętno na poziomie 60-75 proc. wartości maksymalnej. Biorąc pod uwagę twój wiek zalecane wartości tętna mieszczą się pomiędzy 121 a 152 uderzenia serca na minutę. Trening zawierający ćwiczenia na mięśnie brzucha powinien być wykonywany w zróżnicowanym tempie, w 4-5 seriach z taką ilością powtórzeń, która doprowadzi do maksymalnego zmęczenia mięśnia. Dieta natomiast powinna zawierać dużą ilość białka w postaci gotowanego lub grillowanego chudego mięsa lub/i odżywek białkowych oraz węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym w postaci kasz, brązowego ryżu, makaronów z mąki razowej, płatków owsianych i warzyw. Posiłki powinny być rozłożone na 5-6 małych porcji w ciągu całego dnia. Jeżeli chodzi o poprawienie kondycji czyli zwiększenie wydolności twojego organizmu, dodaj do twojego treningu aerobowego o umiarowanym tempie jeden lub dwa treningi, w czasie których twoje tętno wzrośnie do wartości 172 uderzeń na minutę. Jest to wartość 85 proc. twojego maksimum. Aby uzyskać takie tętno w przypadku treningu na przykład na bieżni, możesz zastosować "bieg pod górę "z wykorzystaniem ruchomej platformy bieżni oraz przyspieszenia o różnym czasie trwania.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE