Spinning i L-karnityna [Porada eksperta]

2013-04-06 0:10 Joanna Barcikowska

Mam 30 lat, ważę 68 kg przy wzroście 170. Stosuję dietę z ograniczeniami - chodzę na spining-cycling trzy razy w tygodniu (50 min), przed ćwiczeniami biorę L-karnitynę 1000 w płynie. Jak spining wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej i czy dobrze, że biorę L-karnitynę?

Spinning czyli trening na rowerach stacjonarnych jest bardzo efektywny w spalaniu tkanki tłuszczowej o ile w czasie treningu starasz się utrzymywać tętno na poziomie 65-85 proc. tętna maksymalnego. Taki przedział tętna powoduje optymalne spalanie tkanki tłuszczowej. Bardziej intensywna jazda na rowerze(w przedziale tętna powyżej 85 proc. tętna maksymalnego) wpływa głównie na poprawę wydolności krążeniowo-oddechowej czyli tzw. stopień wytrenowania. Przyjmowanie L-karnityny przed treningiem jest jak najbardziej wskazane i dodatkowo wpływa na efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE