Wyszczuplić ramiona [Porada eksperta]

Chciałabym wyszczuplić ramiona, ale nie chcę wyglądać jak kulturystka. Czy to jest możliwe?

Aby wyszczuplić ramiona należy wykonywać ćwiczenia wzmacniające z małym obciążeniem tzn 1.0-2.0 kg i w dużej ilości powtórzeń (około 15-30). Nie martw się, nie będą wyglądały zbyt masywnie. Do zwiększenia masy potrzebny jest trening z wykorzystaniem dużego obciążenia na przykład na siłowni, połączony z właściwym odżywianiem. Ćwiczenia wykonuj 2-3 razy w tygodniu zaczynając od najmniejszego obciążenia i stopniowo zwiększając je. Zacznij od 10 powtórzeń i stopniowo zwiększaj ich ilość do 25-30. Ćwiczenie 1 (barki i ramiona) Stań w niewielkim rozkroku, unieś ciężarki na wysokość barków kierując ramiona do przodu, wytrzymaj przez chwilę i opuść . Ćwiczenie 1 (barki i ramiona) Stań w niewielkim rozkroku, unieś oba ramiona nieznacznie ugięte w łokciach, do poziomu barków do boku, wytrzymaj przez chwilę i wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie 2 (ramiona-tył-triceps) Stań w wykroku, pochyl się do przodu, weź ciężarek w prawą dłoń i ustaw go nad prawym biodrem kierując łokieć do góry. Nie zmieniając pozycji ramienia i łokcia unieś przedramię prostując rękę do tyłu. Wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie 3 (ramiona-przód-biceps) W tej samej pozycji opuść obie ręce wzdłuż tułowia i odwróć grzbietem do dołu. Unieś oba przedramiona do wysokości barków i wróć do pozycji wyjściowej.

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Joanna Barcikowska

Absolwentka AWF w Gdańsku, instruktorka rekreacji ruchowej, pilates i pilatesreformer, szkoleniowiec Warszawskiej Akademii Sportu oraz Thera-Band Academy, współautorka programów ReebokBalancePilates, Reebok Spine. Autorka wielu artykułów o tematyce fitness, uczestniczka programów telewizyjnych i propagatorka prozdrowotnych form fitness.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE