Zajęcia fitness dla seniorów

2018-06-27 10:43 Ewa Anna Baryłkiewicz - artykuł pochodzi z miesięcznika "Zdrowie" | Konsultacja: Michał Słupski, trener

Osoby starsze powinny uprawiać aktywność, która wzmocni serce, poprawi elastyczność i równowagę oraz zwiększy siłę. Pozytywny skutek (oprócz spacerów, również tych z kijkami) przyniesie im więc pływanie i wodny aerobik. Zobacz, jakie jeszcze formy ruchu warto wypróbować.

Czujesz potrzebę, by zacząć więcej się ruszać? Świetnie! Wykorzystaj ten moment i kup karnet do klubu fitness! Przestań snuć czarne wizje, że nie poradzisz sobie na zajęciach, bo nigdy regularnie nie uprawiałaś żadnego sportu albo masz już „swoje lata” czy sporą nadwagę. Po prostu: wybierz formę ruchu idealną dla swojego temperamentu, potrzeb i uwarunkowań.

Aqua balet – powolne ćwiczenia oparte na prostych elementach baletu, prowadzone w rytm muzyki klasycznej. W sali klubowej bywają trudne do wykonania, w wodzie uczestnicy zajęć wykonują je bez najmniejszego trudu. Są idealne dla ludzi w starszym wieku. Nawet jeżeli od dawna nie uprawiali żadnej aktywności fizycznej, na basenie szybko wrócą do dawnej formy.

Co daje? Wzmacnia mięśnie całego ciała, uelastyczniając je i ujędrniając. Poprawia kondycję i odporność organizmu. Pozwala pozbyć się tuszy. Uczy koncentracji i równowagi. Daje siłę.

Zobacz też: Aqua aerobik - ćwiczenia na wideo

Stretching, czyli rozciąganie – proste zajęcia oddechowo-rozluźniające, które wykonuje się przy relaksującej muzyce. Wykorzystuje się na nich asany z klasycznej jogi, ale też elementy tai-chi czy pilatesu. Starannie dobrane kombinacje ruchowe pozwalają wyćwiczyć w sobie nie tylko siłę i równowagę, ale również koncentrację i spokój. Są może „leniwe”, za to skuteczne.

Co daje? Świetnie wpływa na całe ciało: rozciągając wszystkie grupy mięśni, uelastyczniając je i zwiększając ruchomość stawów. Wysmukla sylwetkę.

Zobacz też: Co to jest callanetics i na czym polegają te ćwiczenia

Joga – jej praktykowanie ukierunkowane jest na poznawanie możliwości własnego ciała oraz na stopniowe ich przekraczanie. Ponieważ asany wykonujemy wolno, wyciszamy się podczas ćwiczeń, uwalniamy się od stresu. Najważniejsze jest utrzymanie i doskonalenie elastyczności kręgosłupa. Ma to świetny wpływ na cały organizm – od strony fizycznej i psychicznej.

Co daje? Poprzez praktykę różnych asan (pozycje w jodze) poprawisz krążenie, równowagę, pamięć, koncentrację i jakość snu. Przyśpieszysz też metabolizm, oczyszczając ciało z toksyn.

Czytaj też: Joga dla seniorów - jakie zalety mają zajęcia jogi dla osób starszych?

miesięcznik "Zdrowie"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE