Modne zajęcia fitness. Jakie są najpopularniejsze zajęcia fitness?

2019-01-04 13:30 Monika Majewska

Modne zajęcia fitness to głównie ćwiczenia odchudzające, przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej. Z kolei zadaniem popularnych treningów wzmacniających jest poprawa kondycji i wydolności organizmu. Zastanawiasz się, które zajęcia fitness wybrać? Dowiedz się więcej na temat trendów w fitnessie i wybierz te zajęcia, które ci najbardziej odpowiadają.

Modne zajęcia fitness wzmacniające ciało

  • Aeroboxing to połączenie intensywnego aerobiku z elementami technik sztuk walki: boksu lub kick-boxingu. Celem aeroboxingu jest budowanie naszej sprawności fizycznej.
  • Fitball to ćwiczenie, podczas którego wykorzystuje się dużą piłkę rehabilitacyjną. Celem treningu jest wzmocnienie wszystkich grup mięśniowych i poprawa koordynacji ruchowej.
  • ABS to trening skupiający się na wzmacnianiu i rzeźbieniu mięśni brzucha.
  • Tabata – to interwałowy metaboliczny trening, na który składają się ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała. Celem tabaty jest zwiększenie wydolności i wytrzymałości organizmu.
  • Air joga (aerial joga, aerojoga) – to odmiana jogi z wykorzystaniem chusty. Łączy elementy tradycyjnej jogi, akrobatyki i pilatesu. Air joga wzmacnia ciało i relaksuje.
  • Piloxing – nietypowe połączenie pilatesu na stojąco, boksu i tańca. Jest to intensywny trening interwałowy z wyciszającymi elementami. Piloxing pozwala nie tylko na wyrzeźbienie ciała, lecz także wzmocnienie kondycji psychicznej.
  • Ćwiczenia z rollerem - dzięki ćwiczeniom z wykorzystaniem rolki, można wzmocnić mięśnie głębokie i poprawić postawę ciała. Wykonywanie ćwiczeń można także wzbogacić masażem, do którego rolki są przeznaczone. Ćwiczenia z rollerem mogą być zarówno formą rozgrzewki lub treningu właściwego, jak i formą relaksu i regeneracji po treningu.

Popularne odchudzające zajęcia fitness

  • ABT (abdominal, buttocks thighs) to seria energicznych ćwiczeń, dzięki którym wyszczuplimy 3 najbardziej problematyczne części kobiecego ciała. Dzięki ćwiczeniom ABT nasz brzuch będzie płaski, pośladki jędrniejsze, a uda szczuplejsze.
  • Fat burning (spalanie tłuszczu) to zestaw prostych i średnio intensywnych ćwiczeń, które pomogą ci zgubić nawet 1 kilogram tygodniowo.
  • Step to trening fitness, który polega na energicznym wchodzeniu na specjalną platformę do ćwiczeń, przy pomocy odpowiedniej techniki. Dzięki ćwiczeniu step redukujemy tkankę tłuszczową i wzmacniamy dolne partie mięśniowe.
  • Fitness jumping polega na bardzo intensywnym skakaniu na trampolinie fitnessowej. Dzięki temu szybko spalimy zbędną tkankę tłuszczową i wymodelujemy sylwetkę.
  • Strong by Zumba – w odróżnieniu od tradycyjnej zumby, łączy intensywne ćwiczenia kardio i siłowe z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała. Oprócz dużej ilości spalonych kalorii, strong by zumba pozwala na wzmocnienie i wymodelowanie sylwetki.
  • Bungee fitness – to połączenie fitnessu z dobrą zabawą. Uczestnicy zajęć przypięci są do specjalnych lin, dzięki którym można unosić się nad ziemią. Ćwiczenia angażują mięśnie całego ciała i nie wyglądają jak typowy fitness, tylko taniec.
  • Trenign HIIT (Hight Intensity Internal Training) – to trening interwałowy o wysokiej intensywności. Pozwala spalić tkankę tłuszczową i jednocześnie wzmocnić mięśnie. Trening HIIT polega na wykonywaniu krótkich i intensywnych ćwiczeń anaerobowych przeplatanych umiarkowanymi ćwiczeniami kardio.
  • Trening GRIT – to intensywny trening interwałowy trwający 30 minut. Polega na wykorzystaniu maksymalnych możliwości fizycznych organizmu. Pozwala na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej i wzmocnienie kondycji.

Czytaj też: Bungee fitness - na czym polega? Jaka jest cena zajęć?

Modne treningi rozciągające

  • Stretching polega na stopniowym rozciąganiu całego ciała. Tego rodzaju ćwiczenie fitness zwiększa elastyczność i gibkość ciała oraz dotlenia organizm.
  • Pilates to zestaw ćwiczeń fitness, na który składają się elementy jogi, baletu i ćwiczeń siłowych. Dzięki niemu odzyskamy wewnętrzną równowagę i uporamy się ze stresem.

Modne zajęcia taneczne

  • Pole dance – to ćwiczenia siłowe połączone z akrobatyką i stretchingiem. Polegają na wykonywaniu różnego rodzaju figur przy rurze. Oprócz pięknych efektów wizualnych treningu, pole dance wzmacnia mięśnie ciała i poprawia sposób poruszania się.
  • High Heels – czyli taniec w szpilkach. Dzięki niemu można poznać techniki poprawnego chodzenia w szpilkach oraz nauczyć się zmysłowych ruchów w rytmie muzyki. High Heels wzmacnia ciało i kondycję, tym samym dodając pewności siebie i seksapilu.
  • Sexy dance – to nie tylko nauka tańca i wzmocnienie kondycji. Na zajęciach sexy dance można się nauczyć pewności siebie, wdzięku i poruszania się z gracją.
    salsa solo – są zajęciami dla miłośników gorących rytmów. Różnią się od tradycyjnej salsy tym, że nie tańczy się w parach, tylko samodzielnie.
  • Kizomba – to zajęcia taneczne, na których nie spali się aż tylu kalorii, co na zumbie. Kizomba jest znacznie bardziej spokojna. Dzięki temu jest doskonałą formą relaksu.
  • Bachata – jest tańcem, który wymaga otwartości na partnera i pobudza zmysły. Pozwala na uelastycznienie ruchów, wzmocnienie kondycji i poznanie swojego ciała.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE
kasia
|

Nie wiem skąd taka moda na nazywanie Pilatesa zajęciami rozciągającymi. Pilates to bardzo wzmacniające zajęcia, nie rozciągające... Czerpał trochę z jogi, był stworzony początkowo jako program dla tancerzy. Pitlates nie wychodzi poza obszar ruchu anatomicznego, jest totalnie prozdrowotny więc nikt szpagatu i mostka po Pilatesie nie zrobi. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Potem mnożą się pseudo-pilatesowe zajęcia a i ludzie nie wiedzą czego mają na takich zajęciach szukać.

Monia1308
|

Ja uwielbiam fitness na trampolinach zakochałam się od pierwszego skoku :D Kupiłam sobie nawet trampoline Fit and Jump z programem treningowym do domu <3 Skacze kiedy chce i ile chcę :D:D:D:D

Gosik87
|

A ja uwielbiam latino fitness i przyjemne zmęczenie po każdych zajęciach :) aż chce się żyć. Super odpręża i relaksuje, a przy tym potężna dawka ruchu :) Ćwiczę od niedawna w Marcelinka Fitness, ale jestem zachwycona.

Claudia
|

Polecam Pilates nie tylko jako ćwiczenia rozciągające...można przy tych ćwiczeniach również schudnąć i świetnie zarysować lekkie mięśnie brzuszka :)