Zdrowe odchudzanie dla nastolatki [Porada eksperta]

2015-10-28 10:52 Marta Romanowska

Jestem szesnastoletnią dziewczyną. Mam 155 cm wzrostu przy 57 kg wagi i chciałabym zrzucić kilka kilo. Ruch i odżywianie są najważniejsze, więc byłabym bardzo wdzięczna, gdyby pani poradziła mi jakieś dobre ćwiczenia na zrzucenie tkanki tłuszczowej i jakieś wskazówki dotyczące zdrowego odżywiania zalecane w moim wieku.

W przypadku zdrowej osoby każda, dopasowana do kondycji fizycznej i regularna aktywność ruchowa wpływa korzystnie na proces utraty tkanki tłuszczowej. Zarówno trening siłowy, cardio, jak i interwałowy mają swoje zalety. Z tego względu warto urozmaicać plan treningowy i nie koncentrować się wyłącznie na jednej formie ruchu. Jak sama zauważasz, bardzo ważna jest także dieta. Zacznij od niewielkich, ale ważnych zmian (pełnowartościowe, regularne posiłki z odpowiednią ilością błonnika, spożywanie świeżych warzyw, ograniczenie słodyczy, napojów i jogurtów z cukrem, tłustych potraw).

Pamiętaj, że odpowiedź naszego eksperta ma charakter informacyjny i nie zastąpi wizyty u lekarza.

Marta Romanowska

Marta Romanowska - instruktorka fitnessu, szkoleniowiec i pasjonatka zdrowego stylu życia. Odpowiada na pytania dotyczące szeroko rozumianego fitnessu: zajęć odchudzających i rekreacyjnych, doboru sprzętu do ćwiczeń i regeneracji potreningowej. Podpowiada, jak komponować dietę, żeby ćwiczenia były efektywniejsze.

Inne porady tego eksperta

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 3/2020 "Zdrowia": odchudzanie według typu sylwetki, chorobę poznasz po zapachu, ból można leczyć, życie ze schizofrenią, siarka w pielęgnacji urody, jak przechowywać żywność. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 3/2020
KOMENTARZE