ĆWICZENIA NA BRZUCH: jakich błędów unikać przy ćwiczeniach na płaski brzuch?

2019-05-22 8:59 Marcin Komel

Ćwiczenia na płaski brzuch nie są skomplikowane, ale wystarczy kilka niewielkich błędów, żeby nie przynosiły oczekiwanych efektów. Dlaczego się tak dzieje? Bo ważne są nie tylko ćwiczenia, ale także to jak ćwiczysz, kiedy i jaki tryb życia prowadzisz. Sprawdź najczęstsze błędy przy ćwiczeniach na płaski brzuch. Unikaj ich, żeby cieszyć się wymarzoną, szczupłą sylwetką!

Oto 10 największych i najczęstszych błędów podczas ćwiczeń na płaski brzuch:

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 1. myślisz, sukces nie jest dla ciebie

Jeśli ktoś inny osiągnął to co Ty chcesz osiągnąć, to znaczy, że Ty także możesz! Klucz do sukcesu to wytrwałość, determinacja i przede wszystkim traktowanie każdej porażki jako cennego doświadczenia i jednego kroku bliżej sukcesu.

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 2. ćwiczysz brzuszki tylko dla spalenia tłuszczu

To jeden z największych mitów! Brzuszkami powiększysz mięśnie znajdujące się na brzuchu, ale będą niewidoczne, jeśli będzie przykrywać je warstwa tłuszczu. Poza tym tłuszcz jest spalany równomiernie na całym ciele, a nie miejscowo.

Czytaj też: Jak prawidłowo robić brzuszki: proste, skośne, na ławeczce, na piłce i na drążku?

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 3. trenujesz tylko jedną partię mięśniową

Twoim celem jest piękny i wyrzeźbiony brzuch, ale nie możesz zapominać o innych mięśniach. Rób też pompki, przysiady i inne siłowe ćwiczenia. Przy tych ćwiczeniach także trenujesz swój brzuch.

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 4. zapominasz o rozgrzewce

Zacznij od ogólnych ćwiczeń takich jak trucht, pajacyki, podskoki. Później przejdź do ćwiczeń angażujących dolny odcinek grzbietu – np. skłony, skręty tułowia, krążenia bioder. Cała rozgrzewka powinna zająć około 10–15 minut.

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 5. nie wykonujesz ćwiczeń na mięśnie antagonistyczne

Nie możesz zapominać o mięśniach antagonistycznych na plecach. Nie możesz doprowadzić do tego, że mięśnie brzucha będą dużo silniejsze od mięśni pleców, bo powstanie tzw. nierównowaga mięśniowa, której bezpośrednią konsekwencją są bóle kręgosłupa lub garbienie się.

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 6. zbyt często trenujesz

Jeśli jesteś już zaawansowany w treningu mięśni brzucha, to możesz robić ćwiczenia 5 dni w tygodni, dając sobie 2 dni na odpoczynek. Jeśli nie, to trenuj nie więcej niż 2–3 dni tygodniowo.

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 7. myślisz: im więcej tym lepiej

Nie skupiaj się na ilości powtórzeń danego ćwiczenia, lecz na jakości. Brzuszki robione niedokładnie nie przyniosą rezultatów, a mogą tylko zaszkodzić kręgosłupowi. Lepiej zrobić nawet połowę mniej powtórzeń danego ćwiczenia, ale każde z nich dokładnie.

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 8. te same ćwiczenia robisz przez dłuższy czas

Mięśnie po pewnym czasie przyzwyczajają się do danego rodzaju ćwiczeń i po wtedy nie będziesz mieć efektu treningowego. Dlatego zmieniaj ich typ i ilość. Po około 4 -5 tygodniach najlepiej rozpisać swój plan treningowy raz jeszcze.

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 9. narzekasz, że nie masz czasu ćwiczyć

Ćwiczenia na brzuch możesz robić w autobusie lub tramwaju. Siedząc napinaj mięśnie maksymalnie na czas kilkunastu sekund, po czym rozluźnij je. Wykonuj brzuszki i unoszenia nóg, gdy leżysz na kocu w lesie lub na plaży. Oglądając wieczorem telewizję, zrób trening na podłodze przed telewizorem, lub przynajmniej unoś nogi w górę na kilka sekund, kiedy siedzisz na kanapie.

Błędy w ćwiczeniach na brzuch: 10. źle się odżywiasz

Jeśli nie będziesz odpowiednio się odżywiać, to nigdy nie osiągniesz pożądanych rezultatów. Nie chodzi o to, aby ciągle stosować diety. Zwyczajnie nie podjadaj słodyczy i innych podobnych przekąsek między posiłkami. Jeśli zgłodniejesz, zjedz owoce czy jogurt zamiast ciastek.

Ważne jest też niejedzenie kolacji w późnych godzinach wieczornych. We śnie proces trawienia jest spowolniony. Ciężkostrawne posiłki są bardzo dużym obciążeniem dla przewodu pokarmowego i często powodują wzdęcie brzucha

14 minute ABS workout - ćwiczenia na mięśnie brzucha - Natalia Gacka

TRENING MIĘŚNI BRZUCHA DLA POCZĄTKUJĄCYCH: 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 9/2019 "Zdrowia": jak leczyć schorzenia stóp, fakty o chorobie Hashimoto, czerniak pokonany, miłość w jesieni życia, co mówią nasze sny, pomidory palce lizać. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 9/2019
KOMENTARZE