Efekty russian twist: płaski brzuch, mocne mięśnie, smukła talia

2016-08-02 12:06 Aleksandra Urbaniak

Russian twist to ćwiczenie dające aż 8 efektów w tym samym czasie. Jego zalety docenią zarówno osoby odchudzające się, którym zależy na zrzuceniu oponki, kobiety chcące wyszczuplić i podkreślić talię, jak i ci którzy marzą o twardym, jędrnym brzuchu z wyraźnie zarysowanym sześciopakiem. Poznaj efekty, jakie daje regularne wykonywanie russian twist.

Russian twist daje efekty, jakich nigdy nie uzyskasz wykonując nawet po 100 brzuszków dziennie. Jest to jedno z najbardziej wszechstronnych ćwiczeń na dolne partie ciała, które stanowi nieodłączny element treningu niemal wszystkich profesjonalnych sportowców. Oprócz tego jest proste technicznie, nie wymaga posiadania skomplikowanych sprzętów i bez problemu można dostosować jego trudność do własnych możliwości.

Poznaj 8 efektów, jakie możesz uzyskać wykonując regularnie russian twist.

1. Efekty russian twist: wzmacnia mięśnie proste brzucha

Russian twist to tak naprawdę rodzaj brzuszka, dlatego tak jak tradycyjna odmian tego ćwiczenia pomaga wzmocnić mięśnie proste brzucha. Jest jednak skuteczniejszy, ponieważ wymaga ciągłego napięcia mięśni w okolicach pasa (w przeciwieństwie do zwykłych spięć, przy których brzuch na zmianę napinamy i rozluźniamy).

2. Efekty russian twist: wzmacnia mięśnie skośne brzucha

Kolejną przewagą russian twist nad tradycyjnymi brzuszkami jest angażowanie do pracy nie tylko mięśni prostych, lecz także skośnych i poprzecznych. Dzięki temu ćwiczenie to jest maksymalnie skuteczne w spalaniu tkanki tłuszczowej i modelowaniu pasa.

Czytaj też: 8 ćwiczeń na skosy (mięśnie skośne brzucha) w domu

3. Efekty russian twist: spala tłuszcz z brzucha

W spalaniu tłuszczu z brzucha kluczową rolę odgrywa niskokaloryczna dieta, która aż w 70% odpowiada za sukces w odchudzaniu. Ale pozostałe 30% to kwestia ćwiczeń i,jeśli zależy nam na pozbyciu się oponki, russian twist powinien być jednym z nich. Jeśli będziemy wykonywać twisty w dynamicznym tempie i z odpowiednim obciążeniem, po kilku tygodniach powinniśmy stracić w pasie kilka centymetrów.

4. Efekty russian twist: pozwala wyrzeźbić sześciopak

Osobom, które już uporały się z nadmiarem tkanki tłuszczowej wokół pasa, russian twist pomoże wyrzeźbić sześciopak. Przy tym ćwiczeniu pracują wszystkie rodzaje mięśni brzucha, a intensywność wysiłku jest bardzo duża, nawet jeśli używamy niewielkiego obciążenia. Decyduje to o wyjątkowej skuteczności russian twist w modelowaniu brzucha.

Czytaj też: Ćwiczenia na kaloryfer – 7 najlepszych ćwiczeń na mięśnie brzucha twarde jak stal

5. Efekty russian twist: wzmacnia dolne mięśnie pleców

Podczas wykonywania russian twist nogi muszą cały czas być lekko uniesione i nie dotykać ziemi – aby utrzymać ciało w takiej pozycji, nie tylko trzeba napinać brzuch, ale także pracować mięśniami dolnej części pleców. Utrzymanie ich w dobrej kondycji jest bardzo ważne, ponieważ mięśnie te uczestniczą w niemal każdym wykonywanym przez nas ruchu.

6. Efekty russian twist: wysmukla talię

Russian twist to idealne ćwiczenie dla tych kobiet, które marzą o seksownym wcięciu w talii. Systematyczne wykonywanie tego ćwiczenia pozwoli spalić niechciane "boczki" oraz wzmocnić mięśnie skośne brzucha, które odpowiadają za wygląd talii.

Czytaj też: 3 ćwiczenia na smukłą talię: twisty, skłony do boku i przenoszenie nóg

7. Efekty russian twist: pomaga zadbać o prawidłową postawę

Russian twist pomaga zniwelować tendencję do garbienia się. Podczas ćwiczenia cały tułów i plecy muszą być idealnie proste i napięte, aby ciało znajdowało się w równowadze. Przyjmując taką pozycję wzmacniamy mięśnie przykręgosłupowe i wyrabiamy u siebie nawyk trzymania prostej sylwetki.

8. Efekty russian twist: wzmacnia mięśnie głębokie

Niewiele jest ćwiczeń, które tak dobrze oddziałują na mięśnie głębokie jak russian twist. A trzeba zaznaczyć, że mięśnie te odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu kręgosłupa – im są mocniejsze, tym lepiej stabilizują sylwetkę i zapobiegają przeciążeniom wywoływanym np. nieprawidłową pozycją podczas podnoszenia ciężkich przedmiotów.

Czytaj też: Ćwiczenia na mięśnie głębokie pleców i nóg

Zobacz film, jak prawidłowo wykonać ćwiczenie russian twist

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019
KOMENTARZE