Hula-hoop na mięśnie brzucha i talię: jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

2017-09-14 15:23 Anna Jakimiuk

Ćwiczenia z hula-hoop to nie tylko świetna zabawa. Kręcenie plastikową obręczą jest naprawdę bardzo skuteczne: hula-hoop modeluje sylwetkę (regularne kręcenie sprawia, że brzuch staje się twardszy, bardziej płaski i pojawia się ładne wcięcie w talii). Oprócz tego kręcenie hula-hoop poprawia ogólną kondycję i nastrój.

Hula-hoop przede wszystkim odchudzi brzuch i ładnie wymodeluje talię. Pierwsze efekty (np. kilka centymetrów w talii mniej) widoczne są już po dwóch tygodniach regularnych treningów z kołem.

Drugą dużą zaletą hula-hoop jest poprawa postawy ćwiczącego. Długie kręcenie kołem wymaga wyprostowanej sylwetki, dlatego ćwiczenia poprawiają postawę i wzmacniają kręgosłup, a także modelują pośladki.

Trening z hula-hoop może z powodzeniem zastąpić tradycyjną rozgrzewkę przed właściwym treningiem.

Hula-hoop: ile ćwiczyć, żeby zobaczyć efekty?

Jednorazowy trening powinien trwać dłużej niż 30 minut – dopiero po tym czasie organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową. Podczas każdej sesji spala się około 200 kalorii, a pierwsze efekty pojawiają się już po 2 tygodniach codziennego kręcenia.

Dobrym pomysłem na zwiększenie motywacji do ćwiczeń z hula-hoop, jest zmierzenie obwodu talii przed pierwszym treningiem i po dwóch tygodniach. W zależności od budowy i predyspozycji obwód może zmniejszyć się od 1 do 2 centymetrów.

Ćwiczenia z hula-hoop

Ćwiczenie na zgrabną talię

Kręciłaś hula-hoopem w dzieciństwie a teraz chciałabyś do tego wrócić? Stan w małym rozkroku, lekko ugnij nogi w kolanach i napnij brzuch. Chwyć rękami hula-hoop w taki sposób, żeby znalazło się na wysokości pasa. Oprzyj obręcz o jeden bok i delikatnym ruchem rąk wpraw ją w ruch. Od razu poruszaj biodrami, starając się utrzymać hula-hoop na wysokości pasa. Nie przejmuj się, że na początku będzie spadało po kilku obrotach. Chwila wytrwałości wystarczy, że bez przerwy kręcić nawet po kilkanaście minut.

Ale hula-hoop to nie tylko kręcenie kołem na wysokości pasa. Po opanowaniu podstawowego „kroku”, spróbuj kręcić w taki sposób, żeby koło wędrowało w górę (aż pod pachy) i w dół (na biodra). Potem możesz próbować kręcić kołem na szyi, na ręce lub nodze.

Ćwiczenie ujędrniające uda i pośladki

Postaw hula-hoop przed sobą, delikatnie opierając się o jego krawędź. Napnij brzuch i oddychaj podczas każdego ruchu. Przenieś ciężar ciała na prawą nogę, a lewą podnieś w bok, tak, żeby poczuć rozciąganie uda. Palce stopy kieruj do przodu. Wytrzymaj chwilę i powoli opuść nogę (kontroluj ten ruch, nie pozwól nodze bezładnie opaść). Powtórz ćwiczenie 15 razy i zmień nogę.

Czytaj też: 13 ćwiczeń na jędrne uda i pośladki [ZDJĘCIA]

Ćwiczenie na piękny dekolt

Stań w rozkroku na szerokość bioder, lekko ugnij kolana i wciągnij brzuch. Ręce wyciągnij przed siebie na wysokości klatki piersiowej. Złap hula-hoop na godzinie trzeciej i dziewiątej. Ściśnij obręcz tak mocno, żeby zmieniła kształt na owalny i lekko ugnij łokcie. Wytrzymaj w tej pozycji około 10 sekund. Potem powoli rozluźnij uścisk. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Jakie hula-hoop wybrać?

Na początek kup lekkie, duże hula-hoop o szerokiej obręczy, bo z takim najłatwiej zacząć. Trening z lekkim hula-hoop nie jest też wyczerpujący. Kiedy opanujesz już sztukę kręcenia kołem w obie strony do tego stopnia, że będziesz potrafiła kręcić przez kilkanaście minut bez przerwy, możesz przejść na wyższy poziom.

Lepsze efekty zauważysz, kiedy zaczniesz kręcić cięższym kołem z masującymi wypustkami. Konstrukcja takiego koła pobudza mięśnie do intensywniejszej pracy. Jeśli twoje mięśnie nie są wystarczająco silne i hula-hoop powoduje widoczne ślady, lepiej użyj lżejszego. Jeśli chcesz ćwiczyć jeszcze intensywniej, kup małe koło – im mniejsza średnica, tym szybciej i mocniej trzeba kręcić, żeby koło nie spadło.

Czytaj też: Kółko do ćwiczeń mięśni brzucha - jak go używać i jakie daje efekty?

Ważne

Uwaga na hula-hoop z wypustkami!

W internecie znaleźć można mnóstwo zdjęć osób z siniakami na brzuchu i na plecach po kręceniu hula-hoop. Spowodowane są przez koła z wypustkami, które uderzając w słabe mięśnie powodują mikrourazy. W obrębie tych partii ciała znajdują się organy wewnętrzne, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Po jednym razie nie powinny pojawić się problemy zdrowotne, ale regularne obijanie nerek może w przyszłości mieć poważny wpływ na ich kondycję.

Ćwiczenia z hula-hoopem są połączeniem ćwiczeń odchudzających, wzmacniających i tańca. A niektórzy z elementów tych ćwiczeń potrafią stworzyć piękne widowisko:

Źródło: x-news/ STORYFUL

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 9/2019 "Zdrowia": jak leczyć schorzenia stóp, fakty o chorobie Hashimoto, czerniak pokonany, miłość w jesieni życia, co mówią nasze sny, pomidory palce lizać. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 9/2019
KOMENTARZE
anka
|

Przestaną tylko nie przesadzaj. Na początku ćwicz po 15 minut dziennie nie dłużej . Ja włączam muzykę i jedna piosenkę kręcę w lewo drugą w prawo :) pozdrawiam i powodzenia życzę ;)warto.
Teraz ćwiczę nie dłużej niż 40 minut na zasadzie lepiej zatęsknić niż się zniechęcić.

Ania
|

Witam zakupiłam dzis hula hop z wypiekami zaczęłam ćwiczyć ale strasznie mnie bola biodra i brzuch

mira
|

Ja krece dobry miesiac , nie widze narazie efektow a zaznacze ze mam hula z wypustkami ,na poczatku mialam straszne siniaki zwlaszcza na rozstepach ale teraz jest ok ,nic nie boli , czekam na efekty ,pokrece ok. pol roku i zobaczymy .

ffiona
|

Hula hoop wbrew pozorom ćwiczy też mięśnie pleców na dolnym i środkowym odcinku. Efekt jest i nawet można się zmęczyć

Jola
|

Mam pytanie
Ćwiczę codziennie rano 100 przysiadow i 3 x po 10 powtórzeń na kółku do ćwiczeń
Poznym wieczorem 30 minut hula hop 2 kg
Jestem po dwóch porodach pierwszy 2013 drugi 2015
Pilnuje się diety nisko glikenemicznej Ale nie reatrekcyjnie ( nie jem słodkości czekoladak i przetworzonej żywności)
A nie mogę schudnąć :( cialo się zmieniło Ale ćwiczę od lutego a jest sierpień i liczyłam na więcej
Chodzę 2 razy dziennie na spacery po 2 godziny no i przy moich maluchach latam
Przed ciąża byłam szczupla według mnie 58 kg 172 cm
Po pierwszym porodzie 85 kg
Po drugim porodzie 75
Teraz 68 moja docelowa to 62
Jak pisałam stosowalam dietę nioglikenemiczna i udało
Mi się schudnąć
A teraz w miejscu stoi od 3 m-cy :(

Nowaczka
|

Ja posiadam hula hop z wypustkami. Waży około 1,5 kg. Kręci się wspaniale. A po 1 miesiacu nie miałam 5 cm w talii. Żadnych siniaków nie było tylko zwykły ból mięśni, który po tyg regularnych treningów znikł. :) Wcześniej kręciłam zwykłym hula hop, efektów nie widziałam żadnych.

kasika
|

Lepsze efekty zauważysz, kiedy zaczniesz kręcić cięższym kołem z masującymi wypustkami. Konstrukcja takiego koła pobudza mięśnie do intensywniejszej pracy. Jeśli twoje mięśnie nie są wystarczająco silne i hula-hoop powoduje widoczne ślady, lepiej użyj lżejszego. Jeśli chcesz ćwiczyć jeszcze intensywniej, kup małe koło – im mniejsza średnica, tym szybciej i mocniej trzeba kręcić, żeby koło nie spadło.

Ważne
Ważne
Uwaga na hula-hoop z wypustkami!

W internecie znaleźć można mnóstwo zdjęć osób z siniakami na brzuchu i na plecach po kręceniu hula-hoop. Spowodowane są przez koła z wypustkami, które uderzając w słabe mięśnie powodują mikrourazy. W obrębie tych partii ciała znajdują się organy wewnętrzne, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Po jednym razie nie powinny pojawić się problemy zdrowotne, ale regularne obijanie nerek może w przyszłości mieć poważny wpływ na ich kondycję.

http://wformie24.poradnikzd...

Kasia
|

Po pierwsze: łatwiej jest kręcić kołem ciężkim, niż lekkim, ponieważ lepiej czujemy je na ciele i kręcimy wolniej.
Po drugie: wypustki to mit, w niczym nie pomagają. Powodują jedynie kontuzje.
Po trzecie: prędkość kręcenia zależy od wagi, a nie od wielkości koła. Średnica koła zawsze powinna wynosić tyle, ile cm mamy od podłogi do pępka.

Poza tym polecanie hula z wypustkami, a dwa zdania niżej odradzacie. Pozdrawiam osoby piszące te artykuły, pełen profesjonalizm.

Do zainteresowanych: dobre, tanie, robione na wymiar, zamówioną wagę i wzór koła kupicie na allegro.

ona
|

Dieta!!!

katja
|

I...bez diety żadne ćwiczenia nie dają efektów...i błagam ludzie, nie sugerujcie sie wagą... moje ciało wygląda lepiej niż jak wa zyłam 53kg...teraz mam 60kg i widoczne mieśnie :) pozdrawiam