Ćwiczenia wzmacniające mięśnie dna miednicy [ZDJĘCIA]

2019-05-16 11:26 Izabela Żak

Program ćwiczeń wzmacniających mięśnie dna miednicy opracowany przez Benitę Cantieni jest skuteczny zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn. Ćwiczenia likwidują problemy z opadaniem narządów wewnętrznych, zapobiegają nietrzymaniu moczu, wpływają na zwiększenie doznań seksualnych, poprawiają świadomość własnego ciała. Zobacz, jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy.

To mit, że ćwiczenia na mięśnie dna miednicy powinny wykonywać nie tylko osoby dotknięte problemem nietrzymania moczu, kobiety w ciąży lub po porodzie. Tak naprawdę każda kobieta, bez względu na wiek, odniesie wiele korzyści z takich ćwiczeń. Są one doskonałą formą profilaktyki i wykonywane regularnie mogą uchronić przed rozwojem chorób, które są następstwem osłabienia mięśni dna miednicy, takim jak nietrzymanie moczu.

Nie tylko osoby starsze doświadczają krępującego popuszczanie przy kichnięciu, kaszlu czy podskokach na treningu. Wg European Association of Urology przynajmniej raz w roku zdarza się to nawet 69 % kobiet. W Polsce na przewlekłe nietrzymanie moczu cierpią 2-3 miliony kobiet, choć lekarze przypuszczają, że dane te mogą być mocno zaniżone, bo nie każda kobieta się do tego przyznaje.

Dlatego tak ważne jest dbanie o dobrą kondycję mięśni dna miednicy na co dzień, zanim coś się "popsuje". Można ćwiczyć samemu wg wskazówek z poradników, można też udać się do fizjoterapeutki uroginekologicznej, która profesjonalnie dobierze ćwiczenia lub zabiegi do  potrzeb pacjentki.

Dlaczego warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy?

Izabela Żak, fizjoterapeutka, instruktorka Cantienica® – Trening Dna Miednicy:

- Po trudnym pierwszym porodzie, w wyniku rozejścia spojenia łonowego, nie mogłam chodzić przez 4 miesiące. Byłam zrozpaczona, że jako fizjoterapeuta sama sobie nie mogłam pomóc. Wtedy natrafiłam na książkę Benity Cantieni „Trening mięśni dna miednicy”. Zaczęłam ćwiczyć, najpierw sama, później z instruktorką Małgosią Dąbrowską.

Efekty były niesamowite: zaczęłam normalnie chodzić, zniknęły bóle kręgosłupa. Byłam już wtedy w drugiej ciąży – poród przebiegł bez problemów, a ja mogłam w pełni cieszyć się macierzyństwem. Żadnego nietrzymania moczu, hemoroidów, braku czucia. Pomyślałam: to naprawdę działa. Dlatego zostałam instruktorką metody Cantienica® – Trening Dna Miednicy.

Sprawdź: Jakie efekty dają ćwiczenia mięśnie dna miednicy?

Gdy rozpoczynałam prowadzenie warsztatów, nie przypuszczałam, że tak wiele kobiet cierpi z powodu słabego dna miednicy. Osłabione zwieracze, opadanie narządów to problemy, o których trudno nam rozmawiać, a które odbierają paniom radość życia, cieszenie się seksem.

Czytaj też: KULKI GEJSZY (waginalne) do ćwiczenia mięśni Kegla - jak ich używać?

W swojej praktyce obserwuję, jak trening mięśni dna miednicy działa na kobiety: z początku trochę niepewności, poszukiwania, a później odkrycie tego cudu i więcej pewności siebie, dumy z odczuwania swojej kobiecości, lekkość poruszania się i uśmiech na twarzy.

Warto wiedzieć

Ćwiczenia będą skuteczniejsze, kiedy będą szły w parze z dietą. Uzupełniając niedobory mikroelementów i witamin, szybciej wzmocnisz mięśnie dna miednicy. Do witamin wzmacniających i regenerujących mięśnie zalicza się witaminę D i C oraz witaminy z grupy B.

miesięcznik "Zdrowie"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE
Krystin1
|

Zgadzam się co powiedział Zniesmaczony. tu nie ma opisów do ćwiczeń

kobietka
|

Warto wybrać się na zajęcia pod okiem fizjoterapeuty. Ja ćwiczę mięśnie dna miednicy

Zniesmaczony
|

Witam to kolejny artykul w ktorym sposob wykonywania cwiczen jest opisany bardzo chaotycznie wrecz nie chlujnie, malo tego czesc opisow nie zgadza sie ze zdjeciami (zdjecie 2 Połóż się na plecach, jedną nogę przyciągnij do klatki piersiowej i obejmij rękami, drugą zegnij w kolanie. Zadna z nog nie jest przyciagnieta do klatki piersiowej). Naprawde zamiast czesto gesto masy niepotrzebnego tekstu moznaby dokladniej opisac cwiczenia dodatkowo je ilustrujac wieksza iloscia ilustracji (krok po kroku jak wykonac), no chyba ze nie taki jest cel portalu (tylko wtedy pojawia sie pytanie jaki jest on ?)