Grube uda - jak szybko wyszczuplić masywne uda?

2018-10-25 13:07 Małgorzata Kośla, trenerka fitness

Grube uda to bolączka niejednej kobiety. Dzieje się tak, ponieważ panie z natury magazynują więcej tłuszczu w okolicach bioder oraz ud. Przyczyny masywnych ud mogą być naprawdę różne, od genów po nieodpowiednią dietę włącznie. Co robić, kiedy mamy problem z grubymi udami i chcemy popracować nad ich wyglądem? Warto wówczas zadbać o zbilansowaną dietę, ćwiczenia fizyczne modelujące sylwetkę oraz stosować odpowiednią pielęgnację. Poznaj przyczyny masywnych ud, sprawdź jak poprawić ich wygląd oraz dowiedz się, co zrobić, aby szybko i efektywnie wyszczuplić grube uda.

Spis treści:

  1. Grube uda - przyczyny
  2. Grube uda - jak je wyszczuplić?
  3. Grube uda - jak poprawić ich wygląd?

Wiele z pań ma problem z grubymi udami i nie akceptuje swojej sylwetki, jednak czy słusznie? Zanim zaczniemy mieć do siebie pretensje o to, jak wyglądamy, warto najpierw poznać przyczynę takiego stanu rzeczy. Przyczyny masywnych ud mogą być różne i kiedy niezupełnie zależą od nas, nie powinnyśmy tak bardzo się tym przejmować, tylko pokochać swoje ciało i po prostu należycie o nie dbać :-)

Mimo wszystko warto wiedzieć, skąd się biorą masywne uda oraz jak poprawić ich wygląd, ponieważ bez względu na to, czy grube uda są kwestią genetyki, czy otyłości, warto nad nimi pracować, aby móc cieszyć się piękną, zadbaną sylwetką, bez względu na wagę.

Grube uda - przyczyny

Geny

Bardzo często zdarza się, że budowę ciała dziedziczymy po członkach naszej rodziny, np. rodzicach czy dziadkach. Zwróć uwagę na to, czy babcia lub mama miały problem z masywnymi udami i szerokimi biodrami, które często idą ze sobą w parze. Na geny niestety nie ma rady, ale wiedząc, jaka jest nasza natura, nie musimy się obarczać winą za to, jak wyglądamy, ponieważ są pewne rzeczy, które niekoniecznie zależą od nas.

Nadwaga i otyłość

Grube uda niejednokrotnie są skutkiem otyłości lub nadwagi. U kobiet tłuszcz lubi odkładać się właśnie w okolicach ud oraz bioder. Jeśli nie sotsujemy zbilansowanej diety i nie mamy wystarczająco ruchu na co dzień, wówczas możemy mieć problem z grubymi udami.

Endomorficzny typ sylwetki

Kolejną rzeczą determinującą to, jak wyglądają nasze uda jest budowa sylwetki. Jeśli posiadamy somatotyp (typ budowy sylwetki) endomorfika, wówczas mamy szczególną tendencję do nadmiernego otłuszczenia ciała. Kiedy dochodzi do tego typ figury gruszki lub jabłka, które charakteryzują się szerokimi biodrami, nasze nogi mogą być masywniejsze w stosunku do reszty ciała.

Czytaj też: Ćwiczenia dla kobiet o figurze gruszki

Grube uda - jak je wyszczuplić?

DIETA

Aby wyszczuplić grube i masywne uda, przede wszystkim należy prowadzić zbilansowaną dietę, ponieważ to właśnie ona jest kluczem do sukcesu, jeśli chcemy pozbyć się nadmiaru tłuszczu z okolic bioder i ud.

W pożywieniu nie może zabraknąć pełnoziarnistych produktów takich jak kasze i makarony, dużej ilości warzyw oraz pełnowartościowego białka: chudego mięsa z indyka, kurczaka i ryb oraz nabiału pochodzącego ze sprawdzonego źródła (najlepiej sprawdzą się tu produkty bio oraz rolnictwa ekologicznego).

Sprawdź: Dieta na szczupłe nogi - co jeść, by odchudzić uda?

Trzeba także pamiętać, aby posiłki jeść wtedy, kiedy jesteśmy faktycznie głodni, ponieważ nasz organizm jest dla nas najlepszym wyznacznikiem odpowiedniej godziny posiłku. Porcje powinny być niewielkie, ale wystarczające, żeby nas nasycić i nie doprowadzić do podjadania między posiłkami. Ważne jest także, żeby nie przejadać się wieczorami, a ostatni posiłek zjeść mniej więcej dwie godziny przed snem.

Poza zbilansowanym żywieniem należy także pamiętać o piciu wystarczającej ilości wody, bez której procesy utraty tkanki tłuszczowej po prostu się nie rozpoczną. To, ile powinniśmy jej wypijać, zależy przede wszystkim od masy naszego ciała oraz stylu życia jaki prowadzimy. Ogólnie przyjmuje się, że każdy człowiek powinien zapewnić sobie od 2 do 3 litrów wody dziennie.

Jak jeszcze wspomóc spalanie tkanki tłuszczowej z okolic ud i wyszczuplić grube uda? Dobrym sposobem jest używanie naturalnych spalaczy tłuszczu w swojej codziennej diecie. Są to przede wszystkim: zielona herbata, kawa, imbir, cynamon, kurkuma oraz pieprz. Stosowane w odpowiednich ilościach oraz z umiarem przyniosą doskonałe rezultaty i wspomogą naszą walkę z nadmiarem kilogramów.

Czytaj też: Naturalne spalacze tłuszczu - lista substancji przyspieszających odchudzanie

ĆWICZENIA

Żeby pozbyć się problemu z grubymi udami, należy wprowadzić do swojego trybu życia więcej aktywności fizycznej. Czasem wystarczą proste codzienne zamienniki, aby po kilku tygodniach zobaczyć upragnione efekty. Mowa tu między innymi o chodzeniu po schodach, zamiast korzystaniu ze schodów ruchomych, przejściu pieszo kilku przystanków lub codziennym kilkunastominutowych spacerach. Nasze nogi nie lubią siedzącego trybu życia i kiedy z nich nie korzystamy, mają tendencję do odkładania nadmiaru tkanki tłuszczowej, szczególnie w okolicy ud oraz bioder.

Trening na masywne uda powinien opierać się przede wszystkim na ćwiczeniach wydolnościowych oraz takich, które podkręcają przemianę materii. Najlepszym spalaczem tłuszczu są interwały, czyli trening anaerobowy, odbywający się na przemianach beztlenowych zachodzących w naszym organizmie. Wystarczy od kilku do kilkunastu minut takiego wysiłku fizycznego, aby rozpocząć procesy spalające tkankę tłuszczową w naszym ciele. Dobrze sprawdzi się tu 4-minutowa tabata lub nieco dłuższy wysiłek HIIT lub TBC. Nie wolno jednak przesadzać z treningami i każdy powinien znać swój umiar. Przemęczony organizm bardzo szybko się zbuntuje i zamiast współpracować z nami i spalać kalorie, będzie odkładał ich jeszcze więcej w ramach procesów obronnych. Optymalny wysiłek fizyczny dla każdego z nas to 4 treningi w tygodniu, trwające około 1h.

Ćwiczenia modelujące grube uda powinny opierać się przede wszystkim na treningu nóg, bioder oraz pośladków. Wspaniale sprawdzi się tu pilates oraz joga, które wysmuklą i wydłużą mięśnie oraz trening siłowy z niewielkim obciążeniem, który wymodeluje nasze mięśnie. Ćwiczenia powinny opierać się na wszelkiego rodzaju wymachach kończyn dolnych, przysiadach, wykrokach, zakrokach oraz ćwiczeniach dynamicznych takich jak sprint, podskoki, kopnięcia.

Grube uda - jak poprawić ich wygląd?

Grube uda mogą być dla nas kłopotem, ale jeśli zaczniemy odpowiednio je pielęgnować i dowiemy się jak poprawić ich wygląd, na pewno staną się naszym atutem!

Aby pozbyć się nadmiaru podskórnej tkanki tłuszczowej tj. cellulitu, trzeba pobudzić skórę do działania. Jak to zrobić? Najlepiej za pomocą masażu! Może być wykonywany szorstką gąbką pod prysznicem lub za pomocą gruboziarnistego peelingu. Takie działanie pobudzi układ krążenia do pracy, a to przełoży się na zwiększenie metabolizowania zgromadzonego tłuszczu. Ponadto, masaż peelingiem odżywi skórę i sprawi, że stanie się ona gładka i jędrna.

Kolejnym sposobem na poprawienie wyglądu ud jest polewanie nóg zimną i ciepłą wodą na przemian. Taki „szok” dla organizmu wspaniale wpłynie na poprawę wyglądu naszej skóry oraz rozprawi się z cellulitem spowodowanym nadmiernym gromadzeniem tłuszczu i cellulitem wodnym.

W walce z nadmiarem tłuszczu zlokalizowanym w okolicach ud mogą przysłużyć się kremy oraz olejki wspomagające utratę cellulitu z tych okolic. Jeśli drogeryjne kremy zawiodą, dobrym sposobem na likwidację cellulitu jest używanie naturalnych produktów spożywczych. Mowa tu głównie o olejach, np. lawendowym, lnianym, cytrusowym i pomarańczowym, które mają właściwości ujędrniające.

Doskonałym sposobem na masywne uda i na to, jak poprawić ich wygląd jest używanie peelingu z kawy! Kofeina ma właściwości odchudzające i ujędrniające, a grube ziarna kawy będą wspaniale masować dotknięte cellulitem okolice. Do takiego peelingu można dodać także cynamon, który tak jak kawa posiada właściwości pomagające w zwalczaniu nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Zobacz przepis na domowy ujędrniający peeling z kawy

Jeśli żadne powyższe domowe i naturalne sposoby na masywne uda nie pomogą, warto wówczas sięgnąć po zabiegi medycyny estetycznej. Najskuteczniejsze z nich to m.in. radiofrekwencja, liposukcja, lipoliza iniekcyjna, karboksyterapia, ale nie trzeba decydować się od razu na tak inwazyjne zabiegi. W walce z grubymi udami może pomóc masaż bańką chińską lub masaże ujędrniające zakończone nałożeniem maski odżywczej na pokryte cellulitem okolice.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 9/2019 "Zdrowia": jak leczyć schorzenia stóp, fakty o chorobie Hashimoto, czerniak pokonany, miłość w jesieni życia, co mówią nasze sny, pomidory palce lizać. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 9/2019
KOMENTARZE
Katt
|

Wszystko pięknie, poza tym stwierdzeniem, że powinniśmy jeść kiedy faktycznie jesteśmy głodni. Rozumiem przekaz - żeby się nie objadać niepotrzebnie :) Ale jest to błędnie przekazane, bo nie powinno się doprowadzać do stanu głodu w organizmie. Niepotrzebnie generuje to kortyzol i negatywnie wpływa na odchudzanie.