Jak ujędrnić POŚLADKI? Ćwiczenia i dieta na jędrne pośladki

2018-07-02 12:31 Aneta Grabowska - artykuł pochodzi z miesięcznika "Zdrowie" | Konsultacja: Krzysztof Stachurski, trener

Chcesz, żeby wiosną jędrne pośladki wyglądały atrakcyjnie w opiętych dżinsach, a latem w seksownym bikini? Już teraz rozpocznij trening, który ujędrni mięśnie i podkreśli piękno pośladków. Ćwiczenia na pośladki nie zajmą wiele czasu, a efekty zauważysz już po miesiącu. Sprawdź, jak ujędrnić pośladki.

Ćwiczenia na pośladki biją rekordy popularności bo kształtne, jędrne pośladki to marzenie niejednej kobiety. Większość pań bowiem nie jest zadowolona z tej części ciała i skrywa ją pod luźnymi strojami. Choć są też i takie, które czynią z pośladków swój największy atut i umiejętnie je eksponują.

Jeśli chcesz dołączyć do grona właścicielek ponętnych krągłości, już dziś zacznij modelować pupę - wystarczy odrobina wytrwałości, a już po miesiącu bez oporów włożysz opięte spodnie czy spódnice.

Ćwiczenia ujędrniające pośladki

Siedzący tryb życia nie sprzyja dobremu wyglądowi pośladków. Gdy nie ćwiczysz, są płaskie i wiotkie, a w dodatku pokryte cellulitem. Aby były kusząco zaokrąglone, musisz poświęcić im trochę uwagi.

Pośladki zbudowane są z tkanki mięśniowej otoczonej warstwą tłuszczową. Ich kształt można „uformować”, dobierając odpowiednie ćwiczenia. Ważne jest wzmacnianie mięśni i spalanie tkanki tłuszczowej.

W modelowaniu pupy pomoże ci prezentowany trening (zdjęcia znajdziesz w galerii). Ćwiczenia zajmą ci niewiele czasu (możesz je też wykonywać zamiennie, np. przysiady lub wypady razem z unoszeniem nóg w leżeniu), a efekty zobaczysz już po miesiącu, jeśli tylko będziesz systematycznie trenować, minimum 3-4 razy w tygodniu. Pamiętaj, że trudność treningu wzrasta, gdy zwiększasz liczbę powtórzeń lub skracasz przerwy między seriami.

Sporty, które ujędrniają pośladki

Na wygląd pupy świetnie wpływa także jazda na rowerze, marsze, bieganie, pływanie (żabką, kraulem), taniec, bo pomagają spalić tkankę tłuszczową. Trenować pośladki możesz również podczas wykonywania codziennych czynności, np. gdy wchodzisz po schodach (naciskaj mocno nogami na stopnie, tak aby poczuć napinanie się mięśni pośladków), siedzisz przy biurku, czekasz na autobus (na przemian napinaj i rozluźniaj mięśnie pośladków).

Sprawdź też:

Ćwiczenia powiększające pośladki

Trening na brazylijskie pośladki - plan na 11 tygodni

13 ćwiczeń na jędrne uda i pośladki

Dieta ujędrniająca pośladki

Jeśli chcesz ujędrnić pośladki, koniecznie zadbaj o zdrową dietę. Najlepiej zrezygnuj z fast-foodów, tłustego mięsa, białego pieczywa i słodyczy. Jedz pełnoziarniste produkty zbożowe, dużo warzyw i owoców, chudy nabiał i mięso, morskie ryby, używaj oliwy. Codziennie pij też ok. 2 litrów wody mineralnej, by oczyścić organizm z toksyn.

Zadbaj również o wygląd skóry. Często rób piling i masuj pośladki kolistymi ruchami, używając szorstkiej rękawicy. Takie zabiegi doskonale pobudzają mikrokrążenie, przyśpieszają przemianę materii i wygładzają skórę. Używaj też kosmetyków ujędrniających z kofeiną, ekstraktem z bluszczu, miłorzębu japońskiego czy kasztanowca, które stymulują krążenie krwi, zapobiegają obrzękom i pomagają niwelować cellulit.

Czytaj też:

9 produktów na jędrne uda i pośladki

Co jeść, aby pozbyć się cellulitu?

Domowe sposoby na cellulit

W galerii zdjęć znajdziesz opisy ćwiczeń na jędrne pośladki

Źródło:

1. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.
2. Pomiar instrumentalny brzucha – badanie kliniczne wśród 50 kobiet.
3. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.
4. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.

miesięcznik "Zdrowie"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE
eh
|

No jak gustujesz w wieszakach 30 kg przy 1,8 m to dla ciebie może żart. Ale dla NORMALNYCH ludzi wręcz przeciwnie.

Jay
|

164 i 50 kg - chudzielec? Dobry żart :)

agnes93
|

A ja polecam squat challenge żeby ujędrnić pupę i uda, skomplikowane to to nie jest, a efekty zauważalne, trzeba tylko trochę silnej woli żeby nie odpuszczać treningów :) Rozpisek pełno w internecie.

sabina
|

DZIENNIE pokonywać 40 pięter najlepiej zaraz po przebudzeniu!

majka
|

.. może zacznę troszeczkę inaczej.. i powiem tak.. Odkąd pamiętam, zawsze chciałam być grubsza. Fajnie wyglądałam tylko w trakcie jednej i drugiej ciąży. Bardzo szybko traciłam jednak kilogramy po urodzeniu dzieci i po 8 miesiącach znowu wyglądałam jak patyk. Ale rok temu moje 50kg wagi i docinki, że wyglądam jak chudzielec, (przy wzroście 164cm) - tak mnie zdenerwowały, ze wzięłam się za siebie. Rzuciłam palenie i zaczęłam jeść (m.in. jajka i płatki górskie w mixie z tartym jabłkiem). Przytyłam 8kg - ALE JADŁAM PRAWIE WSZYSTKO - i co? Ano to, że mam cellulit na udach jak 'skaranie boskie'. Miałam b. szczupłe nogi i było źle, a teraz jest jeszcze gorzej, widok pośladków i ud to nieporozumienie. ŻEBY TO ZMIENIĆ - trzeba mega silnej woli, ja nigdy nie ćwiczyłam, bo nie musiałam, ciało miałam jak brzoskwinka, nawet nigdy nie lubiłam ćwiczyć, albowiem gimnastyka po 20 godzin dziennie przy dwójce dzieciaków to taki sport, że lepszego nie można sobie wymarzyć. Ale dzieci już podrosły, praca w biurze = brak ruchu, i DOROBIŁAM SIĘ! WIEĆ TO ŚWIĘTA PRAWDA - RUCH TO ZDROWIE NIE TYLKO NA ZEWNĄTRZ ALE I WEWNATRZ.

Anna
|

Kremy kremami,aerobik też jest ok,ale ja uważam ,że najlepsza forma to szybki marsz podczas którego napinasz mięśnie pośladków i ud.Jeśli tylko wejdzie Ci to w krew sama zobaczysz jak szybko Twoja pupa stanie się kształtna i jędrna.Trzeba tylko tą opję zakodować w szarych komórkach i będzie ok.

ada
|

Myśle ze na to jest tak naprawde jedna odpowiedz w jaki sposób ujędrnić swoje ciało i pozbyc się nagromadzonego tłuszczu http://cec-efekt.pl/index.p...

hania
|

A nie myslałyscie np.o takim sposobie na ujędrnienie nie tylko pupy,ale i całego ciała ?
www.aqua-aerobik.pl/
Bardzo fajne efekty daje wlasnie ta aktywnośc fizyczna i z pewnościa pozwoli nam rowniez na pobycie sie kilku nadprogramowych kilogramów.

cell
|

Teg oprzysiadu przy drzwiach jeszcze nigdy nie próbowam:) A co do pielęgnacji to oczywiście peelingi i masaze napewno , ja jeszcze używam balsamiku antycellulitowego Nantes. Cellulit znika bardzo szybko:)