Ćwiczenia na trampolinie - 10 przykładów ćwiczeń odchudzających [WIDEO]

2018-01-05 15:38

Ćwiczenia na trampolinie, czyli jumping fitness, to skuteczny i przyjemny sposób na utratę zbędnych kilogramów. Prezentujemy 10 przykładów ćwiczeń, które wykonasz przy pomocy najprostszej trampoliny dla dzieci lub dużej trampoliny ogrodowej. Zerwij z rutyną zwykłego treningu i zacznij skakać!

Ćwiczenia na trampolinie to forma aktywności polecana szczególnie osobom odchudzającym się – w czasie godzinnego treningu można spalić nawet 800 kcal! To więcej niż podczas godziny biegania. Dodatkowo skoki na trampolinie poprawiają koordynację, rzeźbią sylwetkę i dają przy tym dużo frajdy.

Poniżej znajdziesz zestaw 10 różnorodnych ćwiczeń przeznaczonych na dużą trampolinę, które pobudzą do pracy mięśnie i pomogą w efektywnej utracie kilogramów.

Obejrzyj na wideo jak można ćwiczyć na mini-trampolinie

Źródło: Dzień Dobry TVN/ X-news

Ćwiczenia odchudzające na trampolinie – przykłady

Przed przystąpieniem do treningu zrób rozgrzewkę, aby zmniejszyć ryzyko kontuzji. Może to być kilkuminutowy bieg w miejscu, kilka przysiadów, skłonów, krążenia ramion i głowy. Warto uzupełnić rozgrzewkę ćwiczeniami rozciągającymi. Skup się na rozciąganiu przede wszystkim mięśni nóg: ud i łydek, następnie brzucha, klatki piersiowej, pleców i ramion.

Czytaj też: Stretching dynamiczny idealny jako rozgrzewka przed treningiem

Ćwiczenie 1.

Złącz razem nogi, ramiona wyciągnij przed siebie. Skacz w miejscu przez 3 minuty.

Ćwiczenie 2.

Biegnij w miejscu na trampolinie przez kilka minut, uderzając piętami o pośladki.

Zobacz WIDEO: Ćwiczenia na seksowne pośladki

Ćwiczenie 3.

Biegnij w miejscu na trampolinie przez kilka minut, unosząc kolana jak najwyżej.

Ćwiczenie 4.

Pajacyki – wykonuj na trampolinie tradycyjne pajacyki. Ćwicz przez 2-3 minuty.

Ćwiczenie 5.

Przysiady z podskoku. Natychmiast po odbiciu od trampoliny, gdy wybijesz się w powietrze rób przysiad. Ręce trzymaj wyciągnięte prosto przed siebie. Powtarzaj przez 2 minuty.

Czytaj też: Bungee fitness - na czym polega? Jaka jest cena zajęć?

Ćwiczenie 6.

Skręty tułowia. Ręce wyciągnij przed siebie. Odbijaj się od trampoliny i skręcaj tułów, by poczuć pracę mięśni brzucha. Ciało od pasa w górę powinno być nieruchome, skręcaj tylko biodra. Ćwicz 3 minuty.

Ćwiczenie 7.

Odbijanie się na pośladkach. Zamiast nogami, odbijaj się od trampoliny pośladkami do pozycji stojącej, po czym znów opadaj do tyłu na pośladki. Wykonuj 3-4 minuty.

Ćwiczenie 8.

Skoki na czworaka. Uklęknij, połóż całe dłonie przed sobą na trampolinie i odbij się od maty prostując ręce i nogi. Po odbiciu wróć do poprzedniej pozycji. Ćwiczenie możesz sobie utrudnić klaszcząc w ręce podczas wyskoku. Ćwicz 3-4 minuty.

Ćwiczenie 9.

Podciąganie kolan z wymachami. Po wybiciu się w powietrze podkurcz nogi i podciągnij kolana jak najbliżej brody. Jednocześnie rób wymachy rękami. Ćwicz 3 minuty.

Ćwiczenie 10.

Na koniec poświęć 10 minut na swobodne wyskoki. Co 2-3 minuty przyspieszaj tempo na około minutę.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.