Ćwiczenia na trampolinie - 10 przykładów ćwiczeń odchudzających [WIDEO]

2018-01-05 15:38 Aleksandra Urbaniak

Ćwiczenia na trampolinie, czyli jumping fitness, to skuteczny i przyjemny sposób na utratę zbędnych kilogramów. Prezentujemy 10 przykładów ćwiczeń, które wykonasz przy pomocy najprostszej trampoliny dla dzieci lub dużej trampoliny ogrodowej. Zerwij z rutyną zwykłego treningu i zacznij skakać!

Ćwiczenia na trampolinie to forma aktywności polecana szczególnie osobom odchudzającym się – w czasie godzinnego treningu można spalić nawet 800 kcal! To więcej niż podczas godziny biegania. Dodatkowo skoki na trampolinie poprawiają koordynację, rzeźbią sylwetkę i dają przy tym dużo frajdy.

Poniżej znajdziesz zestaw 10 różnorodnych ćwiczeń przeznaczonych na dużą trampolinę, które pobudzą do pracy mięśnie i pomogą w efektywnej utracie kilogramów.

Obejrzyj na wideo jak można ćwiczyć na mini-trampolinie

Źródło: Dzień Dobry TVN/ X-news

Ćwiczenia odchudzające na trampolinie – przykłady

Przed przystąpieniem do treningu zrób rozgrzewkę, aby zmniejszyć ryzyko kontuzji. Może to być kilkuminutowy bieg w miejscu, kilka przysiadów, skłonów, krążenia ramion i głowy. Warto uzupełnić rozgrzewkę ćwiczeniami rozciągającymi. Skup się na rozciąganiu przede wszystkim mięśni nóg: ud i łydek, następnie brzucha, klatki piersiowej, pleców i ramion.

Czytaj też: Stretching dynamiczny idealny jako rozgrzewka przed treningiem

Ćwiczenie 1.

Złącz razem nogi, ramiona wyciągnij przed siebie. Skacz w miejscu przez 3 minuty.

Ćwiczenie 2.

Biegnij w miejscu na trampolinie przez kilka minut, uderzając piętami o pośladki.

Zobacz WIDEO: Ćwiczenia na seksowne pośladki

Ćwiczenie 3.

Biegnij w miejscu na trampolinie przez kilka minut, unosząc kolana jak najwyżej.

Ćwiczenie 4.

Pajacyki – wykonuj na trampolinie tradycyjne pajacyki. Ćwicz przez 2-3 minuty.

Ćwiczenie 5.

Przysiady z podskoku. Natychmiast po odbiciu od trampoliny, gdy wybijesz się w powietrze rób przysiad. Ręce trzymaj wyciągnięte prosto przed siebie. Powtarzaj przez 2 minuty.

Czytaj też: Bungee fitness - na czym polega? Jaka jest cena zajęć?

Ćwiczenie 6.

Skręty tułowia. Ręce wyciągnij przed siebie. Odbijaj się od trampoliny i skręcaj tułów, by poczuć pracę mięśni brzucha. Ciało od pasa w górę powinno być nieruchome, skręcaj tylko biodra. Ćwicz 3 minuty.

Ćwiczenie 7.

Odbijanie się na pośladkach. Zamiast nogami, odbijaj się od trampoliny pośladkami do pozycji stojącej, po czym znów opadaj do tyłu na pośladki. Wykonuj 3-4 minuty.

Ćwiczenie 8.

Skoki na czworaka. Uklęknij, połóż całe dłonie przed sobą na trampolinie i odbij się od maty prostując ręce i nogi. Po odbiciu wróć do poprzedniej pozycji. Ćwiczenie możesz sobie utrudnić klaszcząc w ręce podczas wyskoku. Ćwicz 3-4 minuty.

Ćwiczenie 9.

Podciąganie kolan z wymachami. Po wybiciu się w powietrze podkurcz nogi i podciągnij kolana jak najbliżej brody. Jednocześnie rób wymachy rękami. Ćwicz 3 minuty.

Ćwiczenie 10.

Na koniec poświęć 10 minut na swobodne wyskoki. Co 2-3 minuty przyspieszaj tempo na około minutę.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 9/2019 "Zdrowia": jak leczyć schorzenia stóp, fakty o chorobie Hashimoto, czerniak pokonany, miłość w jesieni życia, co mówią nasze sny, pomidory palce lizać. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 9/2019
KOMENTARZE
Jenny
|

Trening na trampolinie to świetna sprawa! Chodziłam regularnie na treningi, ale że teraz nie pasują mi godziny zainwestowałam we własną trampolinę od springfree i jestem zachwycona. Super sprawa mieć taką trampolinę dla siebie w domu :)

mariona
|

Faktycznie trampoliny są fajne bo nie obciążają stawów. Męczy nieźle, czuć mięśnie szczególnie na drugi dzień. Ale trzeba bardzo uważać szczególnie przy ćwiczeniach polegających na podnoszeniu wysoko nóg jak np. ćwiczenie 9.
www.wordkom.pl tani hosting, tanie domeny

ZAEBANA PSYCHICZNIE
|

Cześć. Na początku (gdy nie miałam diety) ważyłam ponad 120 kg. teraz ważę około 40 kg. Dla mnie to dużo. Dla mojego chłopaka nie. Lecz już nie wstydzę się chodzić w bikini czy też w krótkich ciuszkach. Wreszcie jestem szczupła!

x0Szalona0x
|

Brzmi fajnie

witka
|

Większość opisanych ćwiczeń dotyczy młodych, wysportowanych osób. Ja radziłabym najpierw pomalutku wyczuć swoje ciało podczas używania trampoliny, szczególnie przez osoby starsze i otyłe. Przez nieumiejętne skakanie można sobie zaszkodzić. Kupiłam trampolinę Fitness 120cm i ćwiczę w domu - super sprawa (dla osoby w średnim wieku) ale zauważyłam na początku moich doświadczeń, że najpierw trzeba wczuć się w swoje ciało. Mocno spinać mięśnie pochwy, żeby nie uszkodzić wnętrza. Ćwiczę codziennie w niedużych ilościach i jest super. Odzyskałam sprężystość ciała, wigor i dobre krążenie. Robię dużo ćwiczeń bardziej statycznych, niż "pajacyk" Wszystkim serdecznie polecam ! Szczególnie osobom nie mogącym biegać.