Jak schudnąć? PRZEGLĄD SKUTECZNYCH ĆWICZEŃ odchudzających w domu

2014-10-13 13:52 Anna Jakimiuk

Chcesz szybko schudnąć 3, 5 lub 10 kilogramów ćwicząc w domowym zaciszu? Dla tych, którzy nie lubią spędzać wieczorów na siłowni, przygotowaliśmy przegląd skutecznych ćwiczeń i treningów, które  pomogą schudnąć bez wychodzenia z domu.

Jak schudnąć bez wychodzenia z domu? Wybierz takie ćwiczenia, które nie będą wymagały specjalistycznego sprzętu, dostępnego tylko na siłowniach. Możesz ćwiczyć oglądając filmiki z gotowymi treningami lub skomponować własny zestaw w oparciu o skuteczne ćwiczenia. Poniżej znajdziesz pomysły na nie zawsze oczywiste metody odchudzania np. z hula-hoopem, na skakance lub z piłką fitnessową.

Za każdym razem zaczynając ćwiczenia rozgrzej się. Rozgrzewka jest niezbędna, bo przygotowuje organizm do wysiłku i poprawia efektywność treningu.

Jak schudnąć: ćwiczenia z piłką fitnessową (fitball)

Jeśli dotychczas nie trenowałaś zbyt często, ale postanowiłaś wziąć się za siebie i schudnąć, nie zaczynaj od intensywnych codziennych ćwiczeń. Najpierw przygotuj ciało do wysiłku fizycznego. Na początek możesz zrobić kilka ćwiczeń rozciągających z piłką fitnessową. Są one bezpieczne nawet dla osób z nadwagą i nie obciążają nadmiernie stawów, a opierając się na piłce, łatwiej wykonać niektóre ćwiczenia wymagające utrzymania równowagi.

Jak schudnąć: ćwiczenia z hula-hoop na płaski brzuch

Żeby zlikwidować zbędne boczki i pozbyć się tłuszczyku na brzuchu możesz wybrać któryś z tradycyjnych zestawów ćwiczeń odchudzających te problematyczne części ciała. Możesz też wrócić do czasów dzieciństwa i przypomnieć sobie kręcenie hula-hoopem - 20 minut dziennie z plastikowym kołem sprawi cuda!

Jak schudnąć: skakanie na skakance

Skacząc na skakance przez pół godziny możesz spalić nawet ponad 300 kalorii. Ćwiczenie to poprawia nie tylko wygląd ud i łydek, ale także ładnie rzeźbi ramiona.

Jak schudnąć: pilates wyszczupla

Poprawiając postawę ciała i zwiększając jego świadomość, poczujesz się lepiej i pewniej, kiedy spojrzysz w lustro. Już po kilku tygodniach regularnych sesji pilatesu zauważysz, że sylwetka jest bardziej wyprostowana, a ty wiesz już, jak można spalać dodatkowe kalorie nawet w czasie siedzenia przy biurku.

Zacznij od pilatesu dla początkujących, a kiedy wszystkie ćwiczenia będziesz już wykonywać bezbłędnie, poszukaj zestawu ćwiczeń dla zaawansowanych, bo w pilatesie najważniejsza jest precyzja i dokładność wykonywanych figur. Spróbujesz?

Jak schudnąć: przysiady odchudzają uda i pośladki

Przysiady angażują głównie mięśnie pośladków i ud. Włączając przysiady do treningu przyspieszysz odchudzanie ud, a idealny kształt twojej pupy odciągnie wzrok obserwatorów od niedoskonałości innych części ciała. Zaletą przysiadów jest też spalanie kalorii. Podczas 15-minutowej sesji przysiadów możesz spalić ich ponad 200!

Oto kilka cennych porad, jak prawidłowo robić przysiady, żeby były skuteczne.

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Poniżej znajdziesz 2 propozycje zestawów ćwiczeń, które polecane są w odchudzaniu: trening kardio i 4-minutowy trening tabata.

Trening kardio w domu

4-minutowy trening tabata

Źródło:

1. Ekstrakt z guarany
2. ID-alGTM
3. Witaminy C,B2, B3,B6
4. Ocena efektów kontroli wagi z ID-algTM wśród 60 kobiet z BMI od 28 do 30. Badanie kliniczne z podwójnie ślepą próbą, kontrolowane placebo.
5. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.
6. Pomiar instrumentalny brzucha – badanie kliniczne wśród 50 kobiet.
7. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.
8. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 1/2020 "Zdrowia": leczenie zimnem, pielęgnacja skóry w onkoterapii, zimowe kontuzje, odmładzanie bez skalpela, jak zwalczyć nawyk odwlekania, specjały na świąteczny stół. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 1/2020
KOMENTARZE
karolka
|

Najważniejsza jest cierpliwość i motywacja. Jestem aktualnie na diecie z Przełom w odżywianiu, dodatkowo biegam i jeżdżę na rowerze i powoli małymi krokami chudnę. Trwa to już kilka miesięcy, ale są efekty, a to najważniejsze:)

Beti82
|

Bardzo fajne rady...sądzę, że naprawdę to może się udać, Ja w osiągnięciu swojego "małego" sukcesu postanowiłam "dużo" zmienić w swoim życiu, znaleźć czas dla siebie, za każdy sukces, nawet niewielki, nagradzać się, chociażby słowem "i znowu ci się udało", które staram się przez dłuższą chwilę sobie powtarzać, a takim sukcesem są chociażby zajęcia aqua-aerobiku, na które już od dłuższego czasu systematycznie uczęszczam

patt
|

ja zrezygnowałam z siłowni i od 2 lat ćwiczę regularnie w domu. Robię treningi 30 -45 minutowe 3-5 razy w tygodniu i to mi wystarcza, żeby zachować formę. Staram się ćwiczyć na zasadzie intensywnych obwodów, bo takie podobno dają najlepsze rezultaty. A ze sprzętu korzystam z hantli, piłki lekarskiej i zastanawiam się jeszcze nad zakupem drążka (żeby ćwiczyć podciąganie). Ostatnio znalazłam też ciekawe propozycje treningów na Fitomento.com - są dosyć wymagające, fajna opcja dla urozmaicenia swojego planu

Marta W.
|

Ja postawiłam na miks kilku technik. Ćwiczę 4 razy w tygodniu na przemian: "Ewka", siłownia (bieganie) + ćwiczenia na platformie slimboard. Widzę już pierwsze efekty, a ćwiczę 3 tygodnie. To nie koniec mojej walki :)

parika
|

Ja postawiłam na ćwiczenia spinningu na siłowni, widzę już pierwsze efekty.

Eleonora
|

U mnie sprawdza się rowerek i basen, robię też sporo brzuszków w domu, bo brzuszek to moja słabość, tutaj też są dobre porady jak ćwiczyć, żeby schudnąć http://www.biomedical.pl/di...

Nulka
|

.. Ja mam taką i wcale mnie to nie cieszy...

Rukola
|

ostatnio się mówi, że przysiady powodują, że ma się większą pupę. No a ja myślę, że powinniśmy robić jednak te przysiady. Najwyżej reformy maxi efeliny zakładać. Ja chcę mieć pupę jak J Lo

ania
|

anna ja również nie mogę go pobrać mogłabym prosić przesłanie na maila piotrus19994@wp.pl

Karolina
|

Witam,
proszę o przesłanie tego pliku jeżeli ktoś go posiada na mój adres ostola1@wp.pl