Trening ze skakanką – jak skakać, żeby schudnąć?

2018-03-05 10:28 Alicja Walichnowska

Myślisz, że trening ze skakanką to zabawa tylko dla dzieci? Nic bardziej mylnego! Sprawdź, jakich cudów może dokonać regularne skakanie na skakance – systematyczne ćwiczenia pomogą ci schudnąć i sprawią, że na nowo polubisz skakanie.

Jak schudnąć, skacząc na skakance?

Jeśli dziś znów zjadłaś duże ciastko z kremem i pomyślałaś, że na dietę przechodzisz od jutra, chwyć skakankę! Tylko pół godziny intensywnego skakania pozwoli ci spalić około 300-400 kcal! Ponadto regularne treningi poprawią wygląd twoich łydek, ud, pośladków a także – co ciekawe – ramion. Wprawiając skakankę w ruch, wzmacniasz górne partie ciała, skóra ramion staje się jędrniejsza i wygląda zdrowiej. Już po kilku intensywnych treningach zaczniesz wyglądać smuklej, a twoje nogi będą zachwycać wymodelowanym kształtem.

Ćwiczenia na skakance wpływają na wzrost tętna, poprawę pracy serca i układu krążenia. Dzięki regularnym treningom nie tylko poprawisz swoją kondycję, równowagę i koordynację, lecz także zauważalnie wzmocnisz ciało i wpłyniesz na zwiększenie elastyczności stawów.

Przyspieszysz także przemianę materii, co pozwoli ci zauważyć efekty na wadze. Dodatkowe zalety skakania na skakance to także niski koszt sprzętu, szybkie efekty treningu i możliwość gimnastyki zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu.

Jakie ćwiczenia spalają najwięcej kalorii? [WIDEO]

Jak często skakać na skakance?

Powszechnie wiadomo, że najważniejsze w treningu są odpowiednie przygotowanie i regularność. Najlepiej skakać codziennie po pół godziny. Oczywiście, jeśli wcześniej nie uprawiałeś żadnego sportu, zacznij od krótszych treningów: np. 30 sekund skakania, 10 sekund przerwy, potem znowu 30 sekund skakania i tak dalej, aż do 10 minut. Z czasem stopniowo wydłużaj treningi. Na początek możesz zacząć ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu. Dobre efekty osiągniesz, jeśli ćwiczenia ze skakanką połączysz z treningami siłowymi (wypróbuj na przykład plan treningowy na redukcję tkanki tłuszczowej, który składa się i z ćwiczeń kardio, i siłowych).

Codzienne powtarzanie ćwiczeń przyniesie organizmowi wiele korzyści. Poprawia się nie tylko samopoczucie i kondycja psychiczna, lecz także wydolność oddechowa człowieka. Wzrasta masa mięśniowa, co korzystnie modeluje sylwetkę. Dodatkowo trening pomaga utrzymać smukłą sylwetkę i przyspiesza przemianę materii.

Czytaj też:

Co jednak zrobić, by trening stał się naszym nawykiem i sprawiał przyjemność, a nie kojarzył się z siódmymi potami wyciskanymi w dusznej siłowni? Zastosuj kilka naszych rad, a już po kilku dniach codzienne ćwiczenia ze skakanką staną się twoim nowym zwyczajem i korzystnie wpłyną na twoją sylwetkę.

To ci się przyda

5 zasad skutecznego treningu na skakance

1. Właściwy strój. Komfort zapewni ci wygodne, dobrze dopasowane do ciała ubranie. Najlepiej jeśli będzie wykonane z materiału usuwającego nadmiar potu, wydzielanego podczas ćwiczeń. Jeśli planujesz skakać na świeżym powietrzu, pamiętaj o amortyzującym obuwiu!

2. Miejsce treningu. Możesz trenować zarówno w domu, jak i na dworze. Najważniejsze, żeby skakanie odbywało się na podłożu stabilnym, płaskim i względnie miękkim.

3. Techniki skakania. Zachowuj prostą sylwetkę, patrz przed siebie, trzymaj nisko łokcie i nie usztywniaj kolan podczas skoków!

4. Regularność. Pamiętaj, że lepiej ćwiczyć krótko i systematycznie niż raz w tygodniu do utraty tchu!

5. Zmiana stylu sposobem na nudę. Jeśli poczujesz się znudzona, możesz zacząć eksperymentować. Spróbuj wykonać kilka tzw. „ósemek”, skacz do tyłu, lub na jednej nodze. Propozycje ćwiczeń, zależą tylko od ciebie!

Jaką skakankę kupić?

Skakanki są dostępne w każdym sklepie sportowym, jeśli jednak planujesz systematyczne ćwiczenia, musisz zwrócić uwagę na to, by sprzęt, na którym będziesz je wykonywać, był dobrze dopasowany.

Jedynym kryterium dobrania skakanki jest zwrócenie uwagi na jej długość. Kiedy staniesz na jej środku, długość uchwytów powinna sięgać niewiele ponad wysokość twoich pach. Za długą skakankę można skrócić, wiążąc supełki na jej końcach, za krótką powinno się wymienić. Dodatkowo warto dobrać odpowiednią wagę skakanki, najlepsze są sprzęty lekkie, wykonane ze sztucznego tworzywa.

Jeśli pilnie śledzisz nowe trendy, z pewnością zainteresują cię także skakanki z licznikami, pozwalające sprawdzić czas skakania i liczbę spalonych kalorii. Dodatkowe możliwości na pewno korzystnie wpłyną na zwiększenie motywacji do treningu!

Czytaj też: Zegarki sportowe - jakie mają funkcje i jaki kupić

Kto nie powinien trenować ze skakanką?

Wydawałoby się, że skakanie na skakance tak popularne wśród dzieci nie powinno mieć przeciwwskazań. Ten rodzaj aktywności nie jest jednak polecany osobom z dużą nadwagą i otyłością. Może także pogłębić problemy ze stawami. Specjaliści odradzają go także cierpiącym na niewydolność sercową i kłopoty z krążeniem.

Jeśli jednak do nich nie należysz, już dziś rozpocznij przygodę ze skakanką i wymodeluj swoje ciało! A może po regularnym treningu będziesz w stanie pobić światowy rekord skoków na skakance, który wynosi 136 powtórzeń w ciągu 15 sekund.

Zobacz wideo-test skakanki bez sznurka

Źródło: TVN Style/ X-news

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 9/2019 "Zdrowia": jak leczyć schorzenia stóp, fakty o chorobie Hashimoto, czerniak pokonany, miłość w jesieni życia, co mówią nasze sny, pomidory palce lizać. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 9/2019
KOMENTARZE
Mama 28
|

Ja przy trójce dzieci jestem w stanie wykrzesać 1.5 min bez przerwy a kondycje mam w sumie chyba bez tragedi bo rowerem 1.5 godziny jeżdzę z palcem w nosie... więc może trochę mniej nienawiści do ludzi którzy nie wytrzymują dłużej niz 1 min. to trochę przykre czytając taki komentarz mam ochotę wpaśc w depresję :)

Michalina
|

Skakanka fajna opcja, ale to nie powinna byc jedyna forma treningu. Nie zrobisz formy zycia na skakance. Ja tancze w royal dance center a do tego, po treningu sobie skacze na skakance i traktuje to jak taki treningowy dodatek bardziej

janusz
|

Potwierdzeniem idiotycznego artykułu jest jeszcze bardziej debilny filmik. Jak można w ogóle coś takiego ludziom proponować, skakanka bez sznurka, czego ludzie nie wymyślą, żeby od innych wyciągnąć parę groszy.
Ja proponuję jeszcze ekspander bez gum, na siłowniach strefę wolnych ciężarów, wolną od ciężarów, rowery stacjonarne bez pedałów i drążek do podciągania z prowadnicami z torem ruchu up&down... no i może jeszcze wioślarz bez linek i rękojeści.

janusz
|

30 min skakania... można tylko zależy od techniki, od skakanki (szybka, wolna), kondycji .
Można tak skakać, że po jednej minucie ma się dość i nie mówię tu, o osobach które nie uprawiają sportu.
Wszyscy którzy , siedzą w fotelach i złapią się za skakankę, to po 30, 40 sekundach mają dość.Niech smarkacze nie piszą, że nie mając kondycji złapali się za skakankę i tak od razu po 10 minut skaczą i zmęczenia prawie nie odczuwają.Nie wiedzą co piszą, bo nigdy nie skakali.

monka
|

Czy to oznacza że ważąc 80 kg mam nawet do skakanki nie podchodzić? Pytam ponieważ inne aktywności mi nie podchodzą nie lubię i już a na skakance bym trochę poskakała.

Gościnną dziewczyna
|

Ja, osoba niecwiczaca zabralam się pierwszy raz do skakania tydzień temu-codziennie skacze bez przerwy 10min i czuje lekkie zmęczenie na koniec. Nie wiem jak slaba trzeba mieć kondyzje żeby nie wytrzymać 1min

ja
|

pozdrawiam, święta idą :)))))))))))

Czlowiek
|

Mam zero kondycji nie biegam ani nic a na skakance bezprzerwy wytrzymuje codziennie 35 min. Ale zal ze kogos 2 minuty dobijaja hahhaha

Cykada
|

Pół roku treningów żeby skakać pół godziny? Chyba żart :P Żeby nie wyskakać nawet minuty, to trzeba mieć naprawdę niesamowicie dramatyczną kodycję...

serke
|

30 minut skakania dziennie i po kłopocie z fałdami na brzuchu. tylko autor zapomniał dodać że początkujący "skakankowicz" nie jest wstanie skakać nawet 1 minuty bez przerwy, żeby dojść do 30 min. to trzeba z pół roku regularnych treningów. Artykuł dla grubych bab co tylko czytają a nigdy nie spróbują - takie może uwierzą.