Ile kalorii spalamy podczas różnych czynności? Tabela spalania kalorii

2017-07-26 15:50 Monika Majewska

Ile kalorii spalamy podczas różnych czynności? Nawet 1000 - tyle stracimy podczas godzinnego wchodzenia po schodach. Tak intensywny wysiłek fizyczny wystarczy, by spalić połowę dziennego zapotrzebowania energetycznego. Jednak kalorie możesz spalić nie tylko wtedy, kiedy ćwiczysz, lecz także podczas seksu, a nawet snu, ponieważ ludzki organizm spala kalorie przez całą dobę. Sprawdź, ile kalorii możesz spalić podczas biegu, jazdy na rowerze czy podczas wykonywania prostych domowych czynności.

Ile kalorii spalamy podczas wykonywania różnych czynności? Wszystko zależy od naszej płci, wieku, wagi oraz czasu i tempa, w jakim wykonujemy daną czynność. Aby ułatwić obliczenie, ile kalorii spalamy podczas biegu, jazdy na rowerze czy sprzątania, załączamy tabelę spalania kalorii. Dzięki niej dowiesz się, ile energii zużywasz na wykonanie różnych czynności.

Ile kalorii spalamy podczas ćwiczeń fizycznych?

Świadomość tego, ile spalamy kalorii podczas intensywnego wysiłku fizycznego jest silną motywacją do działania, szczególnie, jeśli naszym celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów. Intensywne ćwiczenia fizyczne są bowiem najlepszym sposobem na przyspieszenie przemiany materii i zużycie energii pochodzącej m.in. z tkanki tłuszczowej. To, ile kalorii spalimy podczas wysiłku, zależy jednak nie tylko od jego intensywności, lecz także od masy ciała ćwiczącego, a także od czasu treningu. Na przykład, osoba o masie ciała 65 kg w ciągu 30 minut biegu w tempie 6,5 min/km spali 322 kcal. Równie skutecznym sposobem na utratę energii i spalenie tkanki tłuszczowej jest jazda na rowerze (20 km/godzinę = 600 spalonych kilokalorii - kcal) i skakanie na skakance (574 kcal/godzinę).

Ile kalorii spalamy przy pracach domowych?

Kalorie można spalać także bez intensywnych ćwiczeń na siłowni. Wystarczy, że sięgniemy po odkurzacz, mopa lub płyn do spryskiwania szyb. Podczas godziny odkurzania spalamy 135 kcal. Niewiele mniej, bo 120 kilokalorii, spalimy podczas mycia okien czy podłogi. Trochę więcej energii musimy zużyć na pranie ręczne (150 kcal). Jednak najbardziej efektywne jest szorowanie podłogi, podczas którego spalimy aż 213 kcal.

Spalanie kalorii podczas snu

Ludzki organizm spala kalorie także, kiedy śpisz. W ciągu godziny intensywnego snu możemy spalić ok. 70 kcal - takiej dawki energii potrzebuje organizm na regenerację. Ponadto sen jest bardzo ważnym elementem procesu odchudzania. Osoby niewyspane nie tylko spaliły mniej kalorii podczas snu, lecz także mają wzmożony apetyt, co nie sprzyja utracie wagi.

Czytaj też: Jak schudnąć oglądając telewizję

Ile kalorii spala się podczas seksu?

Okazuje się, że spalanie kalorii może być nie tylko wyczerpujące, lecz także przyjemne. W zależności od intensywności stosunku i czasu jego trwania możemy spalić od 200 do 600 kcal. To prawie tyle samo, co podczas biegania czy jazdy na rowerze.

Spalanie kalorii podczas pisania sms-ów, całowania, żucia gumy

Nawet podczas wykonywania czynności, takich jak pisanie sms-ów, całowanie czy żucie gumy do żucia, spalamy zbędne kalorie. Najwięcej kalorii zużywamy podczas pisania wiadomości tekstowych - 40 kilokalorii/godzinę. Znacznie mniej energii nasz organizm potrzebuje na żucie gumy do żucia czy całowanie (11 kcal/godzinę).

Wyszczuplanie: Ćwiczenia likwidujące bryczesy na udach

Jakie ćwiczenia spalają najwięcej kalorii? [WIDEO]

Tabela spalania kalorii

Wchodzenie po schodach - 948 kcal/godz.

Bieg (szybki - 5 min/km) - 780 kcal/h

Szybki marsz (7 km/h) - 293 kcal/h

Spacer - 228 kcal/h

Pływanie - 468 kcal/godz.

Energiczny taniec - 366 kcal/godz.

Aerobik - 300 kcal/godz.

Boks - 558 kcal/godz.

Gra w kręgle - 204 kcal/godz.

Jazda konna - 258 kcal/godz.

Jazda na łyżwach - 426 kcal/godz.

Jazda na nartach - 438 kcal/godz.

Gra w kosza - 504 kcal/godz.

Odkurzanie - 135 kcal/godz.

Skakanka - 492 kcal/godz.

Tenis - 432 kcal/godz.

Brzuszki - 400 kcal/godz.

Rower stacjonarny - 422 kcal/godz.

Jazda na deskorolce - 318 kcal/godz.

Zobacz, co polecamy:

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE
tfujstary
|

osiem złoty

Chudy miś
|

Może spalać tkankę i jednocześnie mięśnie wyrabiać. Jak na trening siłowy i aerobowy to tak może się dziać zwłaszcza na początku. Ja tak miałem na początku

asss
|

Aniu, jeśli Ci nie ubywa z pasa ani z kg, oznacza to tylko, że jesteś trollem internetowym, to niemożliwe przykro mi!

ed
|

Nie dajcie się nabrać na tzw.cudowne tabletki odchudzające.Kosztują krocie a nie działają. Kasę trzepią takie firmy niestety tylko z efektem odchudzenia twojej kieszeni...Moja recepta na skuterze zrzucenie kilogramów - 35 minut na orbicie,czyli orbitreku dziennie i lecisz z wagi!!!
Trzeba jednak pamiętać,że tu na ulgowe traktowanie siebie nie można sobie pozwolić. Powodzenia!!!

Rowerzysta - Płd - Warszawski
|

Ile przymujesz kcal w ciągu dnia?
Ile średnio spalasz na dzień?

KjellexWFM
|

w dwa tyg. 12 kg efekt jo jo murowany

Grubymis
|

Od kiedy tluszcz zmienia się w mięśnie. Zastanów się proszę zanim wystrzelisz takim banialukiem.

Ryszard2016
|

Jazda na rolkach wlicza się w jazdę na łyżwach?

Obserwator
|

Licza sie kalorie! Ludzie czego tu nie rozumiec ? Zapotrzebowanie np ! Zapotrzebowanie 2200 i bieg zalozymy 300 to daje nam 2500 a zjemy 3000 kalorii to co spalimy ? Ucinamy powoli i mozemy nie biegac na poczatku!Po 100 kalorii i w miedzy czasie po minimum 2 tyg. 1 dzien biegu i pozniej znowu waga idzie to nic nie robimy a jak stoji to ucinamy 100 albo biegi! TYLKO NIE WSZYSTKO NA RAZ ZEBY BYLO CO UCINAC !

Oxxx
|

Anna Z - może po prostu twoja tkanka tluszczowa zamienia się na mięśnie i dlatego? Nie warto się ważyć, lepiej się mierzyć.