Jak spalić 100, 300, 500 i 1000 kcal? Przykłady ćwiczeń i aktywności

2018-01-26 15:33 Aleksandra Urbaniak

Zobacz pomysły na to, jak szybko spalić 100, 300, 500 i 1000 kcal ćwicząc w domu. Przydadzą się, gdy zdarzy ci się zgrzeszyć i zjeść trochę więcej niż planowałeś, np. pączka albo paczkę chipsów. Ta ostatnia przekąska może dostarczyć nawet 1000 kcal! Na szczęście wiemy, jak w krótkim czasie spalić taką nadwyżkę kalorii.

Jak spalić 100 albo 300 kcal, czyli równowartość porcji lodów lub pączka? Zrobisz to nawet w 15 minut, nie wychodząc z domu. Jeśli jednak chcesz spalić 500 czy 1000 kcal – przed tobą więcej pracy. Nadal jednak możesz pozbyć się naddatku w krótkim czasie.

Zobacz propozycje aktywności w domu i na świeżym powietrzu, dzięki którym zrównoważysz liczbę kilokalorii zawartą w tuczących daniach i przekąskach.

Spis treści:

  1. Jak spalić 100 kcal?
  2. Jak spalić 300 kcal?
  3. Jak spalić 500 kcal?
  4. Jak spalić 1000 kcal?

Jak spalić 100 kcal?

Tyle kilokalorii dostarczasz sobie, jeśli codziennie rano pijesz dużą kawę z pełnotłustym mlekiem i dwiema łyżeczkami cukru. Na śniadanie jesz parówki drobiowe? Jedna sztuka także liczy sobie 100 kcal. Podobnie jak:

  • 2 plasterki szynki,
  • pół kiełbasy z grilla,
  • 2 gałki lodów śmietankowych,
  • 3 kostki mlecznej czekolady,
  • szklanka coli,
  • szklanka piwa.

Jak spalić kalorie pochodzące z tych wszystkich pyszności? To nic trudnego. Wystarczy poświęcić od 15 do 40 minut na poniższe aktywności.

Aktywność Czas trwania Spalone kilokalorie
marszobieg (bieg przeplatany marszem) 15 min 93 kcal
tańczenie salsy 20 min 98 kcal
ćwiczenia na orbitreku 20 min 108 kcal
ćwiczenia na piłce gimnastycznej 30 min 95 kcal
pilates 30 min 109 kcal
prasowanie 40 min 93 kcal
hatha joga 40 min 104 kcal
ćwiczenia rozciągające 40 min 104 kcal
robienie zakupów 40 min 107 kcal

Wyliczenia sporządzono dla osoby o wadze 70 kg. Jeśli ważysz mniej - spalisz też mniej kilokalorii, a jeśli więcej - spalisz większą liczbę kcal.

Jakie ćwiczenia spalają najwięcej kalorii? [WIDEO]

Jak spalić 300 kcal?

Zła wiadomość dla wielbicieli słodkości: większość ciast, ciasteczek i batoników zawiera w porcji właśnie 300 kcal. Tyle dostarczysz organizmowi pozwalając sobie na kawałek sernika, pączka lub croissanta z czekoladą.

Taką samą liczbę kcal przyswoisz, jeśli podczas wieczornego seansu filmowego pochłoniesz paczkę popcornu z mikrofali lub pół puszki smażonych orzeszków ziemnych.

Na szczęście jest też dobra wiadomość – możesz je spalić w ciągu 20-30 minut, wystarczy poćwiczyć. Albo... posprzątać dom.

Aktywność Czas trwania Spalone kalorie
wbieganie po schodach 20 min 311 kcal
skakanie na skakance 30 min 287 kcal
spinning (jazda na rowerze stacjonarnym) 40 min 291 kcal
taniec do szybkiej muzyki 45 min 289 kcal
odkurzanie 60 min 315 kcal
spacer szybkim krokiem 60 min 315 kcal
kalistenika (ćwiczenia z masą własnego ciała) 80 min 291 kcal

Problem z oponką? Wypróbuj ćwiczenia na odstający brzuch

Jak spalić 500 kcal?

Tyle ma jeden duży kotlet schabowy w panierce, ale też dania znane z fast-foodów: np. popularna kanapka Big Mac lub duże frytki (jeśli zjesz je w zestawie, przyswoisz 1000 kcal!). 500 kcal dostarczysz sobie zjadając nacinaną bagietkę czosnkową lub pół paczki krakersów (trudno uwierzyć, prawda?). Uwaga na słodycze! 100-gramowy kawałek pysznego brownie też ma tyle kilokalorii.

Zobacz też: Dietetyczne desery, które możesz jeść podczas odchudzania [PRZEPISY]

Żeby spalić 500 kcal podczas jednego treningu, trzeba dysponować dość dobrą kondycją. Dlatego osoby początkujące raczej nie powinny porywać się na tak duży wysiłek. Ale możecie spróbować podzielić trening na 2 lub 3 części: jedną zrobić np. rano, kolejną w południe i przed wieczorem. A potem bezkarnie pójść na brownie.

Aktywność Czas trwania Spalone kalorie
wbieganie po schodach 32 min 498 kcal
spinning (jazda na rowerze stacjonarnym) 40 min 490 kcal
squash 40 min 498 kcal
trening obwodowy 60 min 498 kcal
ćwiczenia na orbitreku 70 min 509 kcal
jazda na rolkach 70 min 509 kcal
nordic walking 100 min 500 kcal

Zobacz też: Jak spalić kalorie bez ćwiczeń?

Jak spalić 1000 kcal?

Tysiąc kilokalorii to równowartość tradycyjnego obiadu składającego się z zupy pomidorowej, schabowego, ziemniaków i kapusty zasmażanej. Tyle samo kcal zjesz, gdy na obiad wybierzesz 3 kawałki pizzy z serem, szynką i pieczarkami lub kebab w bułce z dużą ilością sosu. Uwaga: 1000 kcal ma też paczka chipsów o smaku zielonej cebulki w opakowaniu 225 g. Lepiej więc nigdy nie jedz jej sam naraz.

Nie wiesz, ile kalorii dziennie przyjmować? Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne (BMR)

Jak spalić taką liczbę kcal? Trzeba powiedzieć to jasno: nie masz szans tyle stracić podczas jednego treningu (a już na pewno nie w domu!), jeśli masz słabą kondycję. To ogromna ilość energii, którą organizm normalnie spożytkowuje w ciągu kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu godzin. Żeby skrócić ten czas, musisz zdobyć się na bardzo duży wysiłek.

Aktywność Czas trwania Spalone kalorie
bieg bez przerwy w umiarkowanym tempie 70 min 981 kcal
szybka jazda na rowerze stacjonarnym 92 min 1003 kcal
intensywny trening obwodowy z kettlebells i elementami aerobiku 120 min 1000 kcal
jazda na nartach 150 min 1090 kcal

Źródło:

1. Ekstrakt z guarany
2. ID-alGTM
3. Witaminy C,B2, B3,B6
4. Ocena efektów kontroli wagi z ID-algTM wśród 60 kobiet z BMI od 28 do 30. Badanie kliniczne z podwójnie ślepą próbą, kontrolowane placebo.
5. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.
6. Pomiar instrumentalny brzucha – badanie kliniczne wśród 50 kobiet.
7. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.
8. Badanie kliniczne przeprowadzone wśród 52 kobiet, procent satysfakcji.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE