Jak spalić tłuszcz bez wysiłku? Poznaj 5 sposobów

2018-07-31 10:36 Małgorzata Kośla, instruktorka fitness

Sposobów na to, jak spalić tłuszcz bez wysiłku, jest zaskakująco wiele. Aby spalić tłuszcz bez wykonywania ćwiczeń należy podkręcać metabolizm dietą, wykonywać masaże pobudzające krążenie krwi, a zamiast jazdy samochodem wybierać spacer. Chcesz poznać więcej trików na spalanie tłuszczu bez ćwiczeń? Sprawdź nasze sposoby na to, jak schudnąć bez wysiłku.

Jak spalić tłuszcz bez wysiłku? Choć to pytanie może wydawać się dość problematyczne, istnieje na nie kilka odpowiedzi. Okazuje się, że spalenie tłuszczu bez ćwiczeń nie musi być wcale takie trudne. Jak tego dokonać?

Za spalanie tłuszczu odpowiedzialne są m.in. procesy przemiany materii, które zachodzą w naszym ciele. Żeby je regulować przede wszystkim należy zmienić swoje nawyki żywieniowe i dzięki odpowiednim produktom przyspieszać tempo przemian metabolicznych. Dieta to najważniejszy czynnik w odchudzaniu i choć wiadomo, że ćwiczenia fizyczne są niezastąpione, to właśnie odpowiednia dieta może zdziałać cuda. Jeśli do tego dołączymy dużą ilość spacerów, pobudzanie krążenia krwi za pomocą masaży oraz picie dużej ilości wody, to sukces gwarantowany!

Poznaj 5 metod pozwalających spalić tłuszcz bez ćwiczeń.

1. Aby schudnąć, pij dużo wody

Stała temperatura wewnątrz ciała człowieka wynosi 36,6 stopni. Podczas picia wody metabolizm przyspiesza, ponieważ organizm musi ją wstępnie ogrzać. Ogrzanie jednego grama wody pozwala spalić jedną kalorię. Wypijając szklankę zimnej wody organizm spala aż około 10 kilokalorii bez żadnego wysiłku, a po spożyciu butelki wody możemy pozbyć się aż 50 kcal. Aby jeszcze bardziej wpłynąć na spalanie tłuszczu bez wysiłku powinno się pić szklankę zimnej wody na czczo o poranku. Można dodać do niej świeżo wyciśnięty sok z cytryny – to dodatkowo pozytywnie wpłynie na spalanie kalorii oraz pobudzi nasz organizm. Dbaj o to, aby wypijać minimum 2,5 litra wody dziennie. Pij ją często w małych ilościach – lepiej zadziała na metabolizm i doskonale nawodni organizm.

Jak łatwo spalić tłuszcz? Zobacz [#TOWIDEO]

2. Spaceruj

Wybierając się na godzinny spacer, możesz stracić aż 240 kcal.

Pod tym pojęciem kryje się wszelka forma, często niezauważalnego, ruchu na co dzień. Zamiast schodów ruchomych wybieraj zwykłe schody, zanim wsiądziesz do komunikacji miejskiej, aby przejechać dwa przystanki – przejdź je pieszo, a samochód zastąp jazdą na rowerze. W ten często niedostrzegalny sposób możesz spalić więcej tłuszczu bez żadnego wysiłku, niż myślisz. Wystarczy 10 minut spaceru dziennie, aby znacznie wpłynąć na tempo przemiany materii, ponieważ jest to wydatek energetyczny o wartości 40 kalorii. Jeśli uda ci się przejść pieszo dłuższy odcinek, możesz spalić kalorie o wartości nawet jednego posiłku - 1 godzina spaceru w ciągu całego dnia to aż 240 utraconych kilokalorii!

Czytaj też: Marszobieg - zalety, efekty i plan treningowy

Zobacz na wideo wszystkie podane sposoby omówione przez trenera Jacka Bilczyńskiego

3. Dodawaj do potraw papryczkę chili

Kapsaicyna zawarta w papryczce chili znacznie wpływa na szybkość tempa metabolizmu. Jedząc jedną łyżeczkę papryczki chili każdego dnia spalamy ok. 25 kcal. Inne przyprawy, które mogą pomóc spalić tłuszcz bez ćwiczeń to imbir, pieprz Cayenne, kurkuma, cynamon. Te produkty wpływają na zwiększenie termogenezy organizmu, czyli podwyższenie temperatury ciała. Wówczas organizm będzie musiał dążyć do utrzymania swojej stałej temperatury, co będzie kosztowało go dużo energii. W ten sposób spalisz tłuszcz bez żadnego wysiłku.

Czytaj też: Wibracyjny pas odchudzający - hit czy kit? Jakie daje efekty?

4. Stosuj naprzemienny masaż zimną i ciepłą wodą

Polewanie ciała wodą o zmiennej temperaturze świetnie wpływa na polepszenie krążenia krwi w organizmie. Taki wodny masaż może ujędrnić skórę i pomóc w walce z cellulitem, a więc znacznie przyczynić się do spalenia nadmiaru tłuszczu.

5. Stosuj dietę bogatą w białko i pełnoziarniste produkty

Jak spalić tłuszcz bez wysiłku? Przede wszystkim jedząc zdrowe i pełnowartościowe produkty. Podstawowym aspektem, nad którym należy się skupić, jest dostarczanie odpowiedniej ilości pełnowartościowego białka i produktów z pełnego przemiału (węglowodanów złożonych). Aby je strawić, organizm zużywa znacznie więcej energii niż po spożyciu np. węglowodanów prostych, z których energia jest wykorzystywana w ekspresowym tempie.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE