Czy wiesz, co jesz? Czyli co dieta robi z ciałem

2020-08-30 18:39 Magda Mazurek

W walce o formę dieta jest niezwykle ważna. Niewłaściwie dobrane produkty potrafią utrudnić odchudzanie i walkę o formę. Co jeść, a czego absolutnie nie wolno? Jak dieta zmienia ciało?

Każdy, kto chce schudnąć wie, że ćwiczenia to nie wszystko. Ważna jest dieta - a może nawet najważniejsza. Zdrowa i zbilansowana dieta pomaga zachować prawidłowy metabolizm, poprawia pracę układu odpornościowego, wspomaga układ nerwowy. Dzięki niej mamy więcej energii i nie zabraknie nam jej na ćwiczenia. 

Piramida żywienia za podstawę zdrowego trybu życia podaje aktywność fizyczną właśnie! A następnie - u jej podstaw leżą produkty zbożowe, warzywa i owoce (w proporcji 3:1), duża ilość wody, w mniejszej ilości produkty mleczne, a mięso zalecane jest sporadycznie - przykładowo raz w tygodniu. Co ważne nie powinniśmy jeść mięsa w postaci szynki czy kabanosów, ale wybierać produkt surowy i przetwarzać go samodzielnie. 

Białko dostarczą nam strączki - np. fasola, warto także jeść jajka, ale nie wolno tu przesadzać i jeść ich każdego dnia. W zdrowej diecie dużą rolę odgrywają zdrowe tłuszcze (czyli oliwa z oliwek i olej), warto unikać tych pochodzenia zwierzęcego. 

Warto jeść także nasiona i kiełki, które są bogactwem witamin i minerałów. A co do picia? Woda - w dużej ilości, aby organizm był nawodniony. Warto dużo pić zwłaszcza przy intensywnych treningach, podczas których tracimy wodę w postaci potu. Dobrze nawodniony organizm łatwiej usunie toksyny.

Co dieta robi z ciałem?

Dieta wpływa na cały nasz organizm. Dzięki niej możemy mieć więcej energii, lepsze samopoczucie, czuć się lepiej. Oczywiście początki detoksu i zmiany diety na zdrową nie będą łatwe. Rezygnacja z czekolady, wprowadzenie regularnych pięciu posiłków dziennie, pilnowanie etykiet i tego, co jemy... Ale zdecydowanie warto. 

Lista produktów zakazanych:

  • batony, czekolada, pączki, ciasta, cukierki, herbatniki,
  • słodkie napoje,
  • napoje energetyzujące, kawy, herbaty deserowe,
  • produkty z białej mąki,
  • chipsy, paluszki,
  • gęste sosy śmietanowe lub co gorsza - te kupowane jako gotowe,
  • boczek, tłuste kiełbasy, szynki,
  • hot dogi, hamburgery, dania z chińskich budek - jednym słowem fast foody,
  • słodzone płatki śniadaniowe.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE