Dieta na szczupłe nogi: co jeść, żeby odchudzić uda i łydki?

2018-11-06 10:47 Marzena Masna, dietetyk

Dieta pozwalająca zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej z nóg tak naprawdę nie istnieje, ponieważ nie ma produktów, które pomogłyby odchudzić tylko nogi. Ważne jest odpowiednie odżywanie, które przyczyni się do zrzucenia nadmiarów tłuszczu nie tylko z nóg, ale również z innych partii ciała. Zatem jak powinna wyglądać dieta osoby, która marzy o szczupłych nogach?

Osoby, które chcą mieć szczupłe nogi powinny stosować dietę redukcyjną, która pomoże wyszczuplić ciało oraz wybrać ćwiczenia ukierunkowane na tę część ciała i przyczynią się do poprawy wyglądu ud i łydek.

Posłuchaj o diecie na szczupłe nogi. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.

Zasady diety na szczupłe nogi

Zastosuj się do 9 głównych zasad żywieniowych, by pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej i cellulitu na nogach.

  1. Pamiętaj o regularnych posiłkach, jedz 4-5 razy dziennie.
  2. Ostatni posiłek zjadaj 2-3 godziny przed snem. Zadbaj, by kolacja była „lekka”, zrezygnuj z tłustych produktów, słodyczy. Możesz zjeść na przykład sałatkę warzywną z dodatkiem twarożku i oleju. Wyeliminuj słodycze, przekąski, fast-foody powodujące przyrost tkanki tłuszczowej.
Dieta na szczupłe nogi: co jeść, żeby odchudzić uda i łydki?
Autor: thinkstockphotos.com
  • Wybieraj chude mięsa, chude mleko i produkty mleczne.
  • Jedz tłuste ryby 2-3 razy w tygodniu, bo są one źródłem kwasów omega 3, przyspieszających spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Włącz do diety produkty z pełnego ziarna: kasze, ryż brązowy, makarony brązowe, pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane, które są doskonałym źródłem błonnika, który wiąże nadmiar tłuszczu oraz zapobiega zaparciom.
  • Pamiętaj o warzywach i owocach, doskonałym źródle antyoksydantów (witaminy C i E): jedz kalafiory, brokuły, marchew, kapustę, mandarynki, kiwi, grapefruity, jabłka. Witamina C w nich zawarta bierze udział w odbudowie kolagenu, dzięki temu skóra nie traci jędrności. Oprócz tego warzywa i owoce są źródłem błonnika rozpuszczalnego w wodzie, dzięki temu przyspieszają spalanie tłuszczu.
  • Wypijaj co najmniej 1,5–2 litrów wody na dobę. Możesz też włączyć do diety herbatę zieloną, czerwoną czy białą, bo mają one właściwości oczyszczające i pomagające w spalaniu tkanki tłuszczowej. Wyklucz napoje gazowane, nektary, wody smakowe, które są źródłem cukru i wielu zupełnie zbędnych dla organizmu substancji dodatkowych.
  • Ogranicz ilość soli, pamiętaj, że sól występuje w produktach gotowych, staraj się wybierać produkty mało przetworzone. Nadmiary soli powodują zatrzymanie wody w organizmie i tworzenie się obrzęków. Natomiast wprowadź do diety produkty bogate w potas (pomidory, ziemniaki, pietruszkę, soję) zmniejszające obrzęki.
  • Nie pij kawy, mocnej herbaty, wyeliminuj używki: alkohol, papierosy. Palenie osłabia naczynia krwionośne, a na nogach mogą pojawić się obrzęki. Pamiętaj, aby osiągnąć efekty niezbędna jest długotrwała dieta połączona z ćwiczeniami na nogi.
Polecamy
jesz co lubisz sport

Autor: Time S.A

Pamiętaj, że efektywny trening zaczyna się już w kuchni. Skorzystaj z JeszCoLubisz, innowacyjnego systemu dietetycznego od Poradnika Zdrowie. Wybierz plan dla osób aktywnych i jedz adekwatnie do uprawianego sportu. Zwiększaj wydolność, wspieraj proces regeneracji organizmu i bądź zawsze pod stałą opieką doświadczonych dietetyków.

Jadłospis dzienny na zgrabne nogi (1450 kcal)

Śniadanie: jogurt naturalny z otrębami i owocami i herbata zielona bez cukru (436 kcal)

Składniki: jogurt naturalny 250g (1 szklanka), otręby owsiane 30g (3 łyżki), musli 30g (3 łyżki), wiśnie mrożone 70g (1/3 szklanki), morele suszone 30g (3 sztuki).

Sposób wykonania: Jogurt wymieszać z otrębami, wiśniami i suszonymi morelami.

Herbata zielona bez cukru.

II śniadanie: pomarańcza (110 kca)

Obiad: ryba duszona w warzywach z kaszą gryczaną  i surówką z kapusty pekińskiej (588 kcal)

Składniki: łosoś filety 100g, marchew 80g (1 sztuka), pietruszka 80g (1 sztuka), olej rzepakowy 12g (1 łyżka), majeranek, zielona pietruszka, kasza gryczana 50g (5 łyżek suchej), woda (2 razy objętość kaszy).

Sposób wykonania: Rozmrożone filety opłukać, osączyć z wody, natrzeć majerankiem. Warzywa obrane i opłukane pokroić w cienkie paski, włożyć do garnka z dodatkiem oleju, lekko podusić na małym ogniu, skrapiając wodą. Po kilku minutach włożyć rybę. Dusić około 20 min na małym ogniu. Przed podaniem posypać zieloną pietruszką.

Zagotować wodę. Do wrzątku wsypać kaszę. Gotować pod przykryciem, do miękkości ok 15 min.

Surówka z kapusty pekińskiej: kapusta pekińska 100g, 1 pomidor, olej rzepakowy (1 łyżka), bazylia, oregano.

Sposób wykonania: Kapustę pokroić. Pomidora pokroić w ósemki, dodać do kapusty. Olej połączyć z przyprawami, polać warzywa i wymieszać.

Do picia woda mineralna niegazowana

Podwieczorek: jabłko (69 kcal)

Kolacja: kanapka z polędwicą pieczoną i warzywami (402 kcal)

Składniki: chleb pełnoziarnisty 80g (2 kromki), margaryna 5g (1 łyżeczka), polędwica pieczona 2 plastry (40g), sałata 10g (2 liście), pomidor 4 plastry (60g).

Sposób wykonania: Chleb posmarować margaryną, położyć polędwicę i warzywa.

Do picia sok wyciskany z owoców.


Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie! Z kodem rabatowym: "wiosna" tylko 2,50 zł za 96 stron porad o zdrowiu! Dodatkowo otrzymasz dostęp do numerów archiwalnych. W nr 4/2020 „Zdrowia m.in.: poradnik alergika, choroby zakaźne pod lupą, „młody” zawał serca, mity o recyklingu.

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 4/2020
KOMENTARZE
Iska
|

Kolejna fenomenalna "dieta na nogi". Kto nie schudnie na diecie 1200-1300 kcal? Wg mnie jest tutaj w ogóle zero bilansu bo poza obiadem nie ma tutaj nic poza węglowodanami prostymi. Ja krztałciłam się o żywieniu żyjąc w kompleksach całe lata i finalnie wylądowałam na diecie Optimal Fit. Polecam każdemu bo diety są dopracowane w każdym calu i nie będzie uczucia głodu jak w przypadku diety podanej w artykule

Theresa Czajka
|

Co za bzdury tu wypisujecie.Chudnie sie od gory.Najpierw twarz,szyja,piersi a na koncu brzuch i nogi.Jedyne co jest dobre na nogi to rozciaganie miesni.Nie wykonywac cwiczen silowych jak jazda na rowerze czy lyzwy.

lucynany
|

Dieta swoją drogą, ale przyznam szczerze, że mi dopiero pomogły zabiegi. Zrobiłam zabieg - vela shape bardzo z efektów byłam zachwycona- super sprawa :)

Martyna
|

margaryna???? kobieto weź nie układaj już diet bo pojęcia nie masz i takie bzdury tu pisze, że słabo się robi jak to czytam

Julia nowak
|

Nie pomaga to wszystko od 2 lat tak robię to wszystko co Pani podaje ale nie daje efektów !!!

Lekko otyła i nie wyglądająca
|

Jedna strona co pisze poprawnie mam nadzieje ze dzięki waszym radom uda mi się zrzucić cellulit z tłuszczem z nóg rąk i brzucha bo chyba na wszystkie części ciała jest taka sama zasada ?

ema
|

"wszystkie" zgrabniochy nagle gotują w jednym garnku Milano - przypadek?????!!!! czy bełkotliwa reklama pod postacią różnych nicków!

Magda
|

Dlaczego jeden może jeść wszystko a drugi musi uważać? od czego to zależy? ja akurat muszę uważam i jeść dania przyrządzone na parze inaczej się nie da.

Odmieniona
|

Na efekt w sytuacji kiedy wcześniej zaniedbało się temat potrzeba czasu. Gotowanie na parze samo w sobie skuteczne i zdrowe też nie da rezultatów jeśli będziemy w bezruchu czy ukradkiem podjadać słodycze. Ja postawiłam na markowy parowar philipiaka który kosztował sporo i skutecznie w kuchni pilnuje mnie przed wszelkimi złymi pokusami.

Janka
|

Grubsze nogi to moja zmora, nie wiem jak już z tym walczyć- gotowanie na parze myślę że może pomóc ale trzeba czasu na to.