Dietetyczny obiad do 500 kcal - 7 pysznych propozycji

2019-07-29 12:55 Aleksandra Urbaniak

Dietetyczny obiad nie musi być nudny! Oto 7 pomysłów na niskokaloryczny, a przy tym smaczny i odżywczy obiad, po którym długo będziesz odczuwać sytość. Włączając do swojej diety dania z rybami i potrawy wegetariańskie, urozmaicisz swój jadłospis i dostarczysz organizmowi wszystkich składników odżywczych. Poznaj 5 przepisów na dietetyczne obiady, które nie przekraczają 500 kcal.

Wypróbuj przepisy na dietetyczny obiad, które pomogą ci zadbać o linię, a jednocześnie dostarczą twojemu organizmowi cennego białka, węglowodanów złożonych, błonnika i zdrowych tłuszczów. Odpowiednia ilość tych składników w diecie decyduje o skuteczności odchudzania i zapobiega powstawaniu niedoborów, które często towarzyszą źle zbilansowanym dietom restrykcyjnym.

Poznaj przepisy na 7 dietetycznych obiadów do 500 kcal i przekonaj się, że będąc na diecie możesz jeść smacznie, zdrowo i oryginalnie.

Bakłażan z farszem paprykowo-jaglanym

Bakłażan z farszem paprykowo-jaglanym
Autor: thinkstockphotos.com

Przepis na 2 porcje.

    Bakłażany przekrój na pół, oprócz solą, po 10 min odciśnij ręcznikiem papierowym nadmiar wody. Upiecz na ruszcie (20 min). Podsmaż krótko na łyżce oleju paprykę pokrojoną w kostkę. Kaszę jaglaną ugotuj (w proporcji 1 część kaszy na 2 części wody), wymieszaj z papryką, kurkumą, pozostałą łyżką oleju i dopraw do smaku. Bakłażany ułóż w naczyniu żaroodpornym, zalej pomidorami z puszki, na wierzchu ułóż farsz z kaszy, natkę i posiekane orzechy. Piecz 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

    Czy wiesz, że...

    Ten dietetyczny obiad dzięki zawartości kurkumy może dodatkowo wesprzeć proces odchudzania. Aromatyczna przyprawa przyspiesza proces trawienia i zwiększa tempo metabolizmu.

    Czytaj też:

    Indyk w kurkumie

    Indyk w kurkumie
    Autor: thinkstockphotos.com

    Przepis na 2 porcje.

    • 300 g filetu z piersi indyka
    • pół szklanki ryżu brązowego (100 g)
    • pół łyżeczki mielonej kurkumy
    • ząbek czosnku
    • 2 szczypty gałki muszkatołowej
    • szklanka kiszonej kapusty
    • 1 marchewka
    • 4 łyżki posiekanej natki pietruszki
    • 2 łyżki oliwy z oliwek
    • łyżka oleju rzepakowego
    • sól i pieprz

    Filety z indyka natrzyj przyprawami, olejem i zmiażdżonym czosnkiem. Ułóż w naczyniu żaroodpornym i piecz ok. 20-25 minut (do miękkości). Obraną marchew zetrzyj na tarce o grubych oczkach i wymieszaj z pokrojoną kapustą. Skrop oliwą i dopraw pieprzem. Zjedz z ugotowanym ryżem.

    Sprawdź też:

    Więcej przepisów na dietetyczne obiady zobaczysz w galerii

    Czy artykuł był przydatny?
    Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

    NOWY NUMER

    W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

    Dowiedz się więcej
    Miesięcznik Zdrowie 10/2019
    KOMENTARZE
    Aneta
    |

    Tu jest tak dużo reklam, że nie ma możliwości przeczytania przepisy.

    Lols
    |

    Śniadania powinny być obfite tak żeby dostarczyć organizmowi energii na cały dzień, np podzielone na dwa posilki z 3h przerwa a po kolejnych 3 trochę mniejszy obiad. taki koktajl zdrowo pić na kolację wtedy nie obciąża on żołądka na noc. Ja zastępuje kolację białkiem zwierzęcym.

    Zofia
    |

    Dla mnie śweitnym rozwiązaniem są kokatjlewarzywne.pl Taki koktajl może być substytutem posiłku, choć ja piję go zamiast śniadanie, bo wiadomo - obiad trrzeba już jakiś konkretny zjeść;) . piję je od trzech tygodni (nie czuję się po nich głodna i spokojnie wytrzymuję do obiadu), póki co 2,5kg mniej. Dla niektórych ten wynik może nie być satysfakcjonujący, mnie zadowala.