Odwrócona dieta, dieta odwrotna - Reverse Diet. Na czym polega?

2020-09-07 16:14 Magda Mazurek

Reverse diet, czyli mówiąc po polsku odwrócona dieta, polega na tym, żeby jeść tak, aby uniknąć efektu jo-jo. Czyli ilość spożywanych kalorii jest zwiększana stopniowo. Zobaczcie, jakie są zasady Reverse diet, czyli diety odwróconej.

Reverse diet to dieta stosowana na zakończenie odchudzania. Jeśli zastanawiacie się po co, to spieszymy z odpowiedzią. Reverse diet polega po prostu na tym, żeby nie wrócić od razu do spożywania ogromnych ilości kalorii, bo zakończy się to szybkim przybraniem na masie, czyli mówiąc krótko efektem jo-jo. W trakcie odwróconej diety musimy zwiększać ilość kalorii w pożywieniu STOPNIOWO.

Reverse diet (dieta odwrotna, dieta odwrócona) - zasady

Głównym założeniem reverse diet jest powolne rozkręcenie metabolizmu. Odwrócona dieta jest przejściowym etapem przechodzenia z ujemnego bilansu kalorycznego do dziennego zapotrzebowania na energię bez tycia. Ponieważ dieta redukcyjna spowalnia metabolizm i skutkuje usunięciem z menu wielu produktów, to przy powrocie do normalnej diety możemy odczuć skutki uboczne.

Odwrócona dieta poprzez zaplanowane podnoszenie podaży kalorycznej pomoże nam utrzymać formę i zapobiec niekontrolowanemu przybieraniu na wadze. Ogromną zaletą jest właśnie uniknięcie efektu jo-jo. Wyznacznikiem powrotu z diety redukcyjnej czy też odchudzającej do diety zwykłej jest punkt zero. To dzienne zapotrzebowanie organizmu na kalorie lub jak kto woli zapotrzebowanie energetyczne na utrzymanie naszej masy ciała.

Polecamy: Trening na redukcję tkanki tłuszczowej

Reverse diet (dieta odwrotna, dieta odwrócona) - dla kogo?

Zazwyczaj stosują ja zawodowi kulturyści, którzy przykładowo po zawodach powoli wracają do pełni sił i formy. Muszą jednak uważać, żeby nie stracić mięśni, czyli efektów pracy. Dlatego zwiększają podaż węglowodanów i tłuszczy w diecie, przy jednoczesnej takiej samej podaży białka.

Reverse diet (dieta odwrotna, dieta odwrócona) - powrót do diety

Po zakończeniu diety, nasz powrót do codzienności powinien zostać wprowadzony w sposób stopniowy. Zwiększenie kaloryczności naszej diety musi odbywać się powoli, bez większych skoków kalorycznych. W reverse diet, regularnie podnosimy podaż tłuszczów i węglowodanów w diecie, aż w końcu dotrzemy do punktu zero.

Czytaj też: Ćwiczenia, które spalają najwięcej kalorii

Zaleca się zwiększać kaloryczność posiłków o 80-100 kcal tygodniowo (warto skracać treningi cardio, ale pozostawić treningi siłowe). Okres powrotu, czyli trwania diety odwróconej, szacuje się od 6-10 tygodni.

Reverse diet (dieta odwrotna, dieta odwrócona) - zalety

Ogromną zaletą diety odwróconej jest lepsze samopoczucie oraz większa ilość energii, którą można wykorzystać do trenowania i rozbudowy mięśni. Dlaczego tak się dzieje? Im większa kaloryczność diety, tym większa ilość energii, a to skutkuje właśnie lepszymi efektami podczas trenowania.

Jeśli zabierzemy się do tego dobrze, to uda nam się zbudować beztłuszczową tkankę mięśniową i uniknąć przyrostu tkanki tłuszczowej, a więc przyrostu na wadze.

Polecamy: 7-minutowy trening odchudzający. Zrób go bez wychodzenia z domu!

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE