Rekreacja

Hulajnoga elektryczna staje się coraz popularniejszym sprzętem. Dzieje się tak z pewnością za sprawą licznych stanowisk, w których można wypożyczyć hulajnogę z ograniczeniem czasowym. Tym, którym jazda na hulajnodze elektrycznej przypadnie do gustu, polecamy kupno własnej hulajnogi i jazdę na niej bez żadnych ograniczeń.
Hulajnogi dla dorosłych są coraz popularniejsze. Jeżdżą na nich rodzice z dziećmi, młodzież, a nawet pracownicy korporacji dojeżdżający na hulajnogach do biura. Hulajnoga daje mnóstwo frajdy, ale to nie jedyna korzyść, którą można wynieść z jazdy na tym sprzęcie. Sprawdź, jakie zalety mają hulajnogi dla dorosłych i jak wybrać odpowiedni model dla siebie.
Ból kręgosłupa podczas jazdy na rowerze może być spowodowany nieprawidłową postawą, siodełkiem ustawionym na złej wysokości lub przeciążeniem stawowym. Dyskomfort w okolicy krzyżowo-lędźwiowej może doskwierać nie tylko zawodowcom, lecz także kolarzom-amatorom, dlatego każdy powinien przestrzegać zasad właściwej jazdy. Sprawdź, jak przygotować się do podróży rowerem, by podczas jazdy uniknąć bólu pleców.
Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć? Wbrew pozorom nie trzeba się męczyć tak, jak podczas joggingu. Jeśli wybierzemy odpowiednią technikę jazdy, szybko zrzucimy zbędne kilogramy i przy okazji wyćwiczymy mięśnie nóg. Sprawdź, które elementy jazdy na rowerze są najistotniejsze podczas kuracji odchudzającej.
Jazda na rowerze to najchętniej uprawiany sport przez Polaków, zaraz na drugim miejscu plasuje się bieganie. Wyraźnie jednak widać różnice międzypokoleniowe. Nie w każdej grupie wiekowej jazda na rowerze jest w TOP 5 i nie każda grupa równie intensywnie biega. Kto i jak uprawia sport?
W Warszawie znajduje się ponad 100 siłowni zewnętrznych. Przedstawiamy listę lokalizacji siłowni plenerowych z podziałem na dzielnice: Bemowo, Bielany, Białołęka, Mokotów, Ochota, Praga-Południe, Praga-Północ, Rembertów, Śródmieście, Targówek, Ursus, Ursynów, Wawer, Wesoła, Wilanów, Włochy, Wola, Żoliborz. Sprawdź, gdzie znajdziesz siłownie plenerowe!
Pierwsza jazda quadem może być zarówno ekscytującą przygodą, jak i generatorem obaw i niepewności. Wiele osób, zanim wsiądzie na quad, zastanawia się, jak jeździć quadem i czy jest to bezpieczne. Wszystko zależy od techniki jazdy, a kiedy opanujemy hamowanie i sterowanie quadem, nowe doświadczenie może stać się pasją na całe życie.
Aby ćwiczyć na basenie, wcale nie trzeba umieć pływać. Można skutecznie wzmocnić mięśnie nóg, brzucha, rąk i pleców wykonując proste ruchy w wodzie, na stojąco lub trzymając się krawędzi basenu. Takie ćwiczenia mocno angażują do pracy całe ciało, a dzięki sile wyporu wody odciążają stawy i zmniejszają ryzyko kontuzji. Poznaj 20-minutowy zestaw ćwiczeń w basenie.
Wakeboard z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. I nic w tym dziwnego, bo to nie tylko dobra zabawa z dreszczykiem emocji, porównywalnym do tego, jaki dają sporty ekstremalne. Staje się też powszechniejszy, bo przybywa miejsc do jego uprawiania.
Snorkeling to najprostszy (i najtańszy) sposób obserwacji podwodnego świata. Aby zacząć, wystarczy kupić nurkowy sprzęt ABC, czyli maskę, fajkę i płetwy. Maska z hartowanego szkła na oczy i nos oraz rurka umożliwiają wyraźne widzenie i oddychanie pod wodą, a dzięki płetwom można szybko przemieszczać się na duże odległości. Snorkeling jest traktowany jako samodzielna dyscyplina lub jako pierwszy krok do nauki nurkowania z butlą.
Zastanawiasz się, jak schudnąć, dobrze się bawiąc? Wybierz pływanie! To przyjemny sposób na schudnięcie, co więcej - regularne ćwiczenia na basenie wzmocnią twój kręgosłup. Piesek, żabka, kraul, styl grzbietowy i uważany za najtrudniejszy do opanowania styl motylkowy - każdy z nich świetnie rozwija i modeluje ciało oraz spala kalorie. Odchudzanie na basenie przyspieszą też odpowiednie ćwiczenia.
Kraul to najszybszy styl pływacki. Nauka pływania kraulem nie należy do najprostszych, ale kiedy już opanujemy technikę oddychania i rozwiniemy mięśnie, styl ten przyniesie nam zadowalające efekty zdrowotne. Dzięki intensywnej pracy mięśni, stawów i wysiłkowi tlenowemu, pływanie kraulem pozwoli nam spalić dużo kalorii. Sprawdź, jak pływać kraulem i jakie efekty daje praktykowanie tego popularnego stylu pływackiego.

Sport i rekreacja czyli wszystko o: sporty wodne, góry, rolki, sztuki walki i nordic walking. Aktywny wypoczynek w kraju i za granicą. Opisy najciekawszych miejsc na dłuższe wakacje, na weekend, na urlop. Porady jak aktywnie wypoczywać.

NOWY NUMER

W numerze 9/2019 "Zdrowia": jak leczyć schorzenia stóp, fakty o chorobie Hashimoto, czerniak pokonany, miłość w jesieni życia, co mówią nasze sny, pomidory palce lizać. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i praktycznych wskazówek!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 9/2019