Rower

Jaki rower kupić, żeby jeździło się na nim wygodnie? Gdzie kupować i na co zwrócić uwagę przy wyborze jednośladu? Zobacz, co na temat wyboru roweru radzą eksperci.
Rower miejski jest świetnym sposobem na poruszanie się po zatłoczonym mieście. Rower miejski poprawi kondycję, zdrowie oraz wymodeluje sylwetkę na wiosnę. Przekonaj się, jak w dobrym stylu korzystać z zalet dwóch kółek i przy okazji zadbać o własne bezpieczeństwo.
Godzina spokojnej jazdy na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii. I to bez większego wysiłku! Systematyczną jazdą poprawisz kondycję, zrzucisz parę kilogramów i odreagujesz stres. Poznaj inne zdrowotne zalety jazdy na rowerze.
Poznaj 9 powodów, dla których warto przesiąść się z samochodu na rower. Przede wszystkim nie utkniesz w korku, będziesz mieć zdrowszy kręgosłup i serce, schudniesz i wzmocnisz mięśnie nóg. Poza tym na rowerowej wycieczce przyjemnie spędzisz czas z przyjaciółmi.
Rower powstał 200 lat temu i jest najpopularniejszym pojazdem na świecie. Codziennie używa go ponad miliard ludzi. W Polsce kolarstwo również stało się modną i uznaną formą aktywności fizycznej. Jazda na rowerze poprawia kondycję i sylwetkę, dostarcza przyjemności i dreszczyku emocji. Zobacz, dlaczego jeszcze warto jeździć na rowerze.
Jazda rowerem zimą to aktywność, na którą decydują się nieliczni - większość, w obawie przed zbyt niskimi temperaturami i niesprzyjającymi warunkami na drodze, rezygnuje z roweru w zimie. Wystarczą jednak odpowiednie opony, ciepły strój i znajomość techniki jazdy po śniegu, aby czerpać korzyści z jazdy na rowerze w chłodniejsze dni. Przeczytaj porady, jak przygotować się do jazdy na rowerze zimą.
Mimo stosunkowo wysokiej ceny rower z napędem elektrycznym staje się coraz bardziej popularny. To nie tylko modny gadżet – może służyć rehabilitacji, aktywizacji seniorów, osób walczących z nadwagą, pomagać chorym na cukrzycę. Ale w pewnych sytuacjach może też być niebezpieczny.
Jakie efekty daje spinning? To idealny wybór dla osób, które pragną schudnąć w krótkim czasie, ale brak im motywacji do wysiłku. Już po dwóch tygodniach regularnych treningów można zaobserwować zmniejszenie się obwodu ud, bioder i brzucha. To także świetny sposób na ujędrnienie ciała i poprawę krążenia w nogach po całym dniu siedzenia za biurkiem. Poznaj inne zalety spinningu.
Spinning to jedna z najbardziej energetycznych form aktywności. Ale przede wszystkim ogromna frajda! Zaletą spinningu jest to, że w przeciwieństwie do jazdy na rowerze, nie musisz z niego rezygnować w okresie jesienno-zimowym. Zobacz przykładowy plan treningu na rowerze stacjonarnym.
Poznaj przykłady ciekawych tras rowerowych, które przebiegają przez Warszawę i Mazowsze. Najpopularniejsza trasa obejmuje szlak rowerowy wokół Kampinosu i dostarczy ci niezapomnianych widoków oraz pozwoli odetchnąć od zgiełku wielkiego miasta. Mieszczuchy, które nie chcą opuszczać Warszawy, mogą skorzystać z trasy rowerowej wzdłuż Wisły. Zobacz najciekawsze kierunki wybrane z albumu „80 najwspanialszych tras rowerowych”.
Czy warto jeździć rowerem do pracy? Tak. Dzięki temu będziemy zdrowsi, szczęśliwsi i wydajniejsi w pracy. Pod względem aktywności fizycznej Polacy wypadają poniżej średniej dla krajów Unii Europejskiej – wynika z badań TNS Polska. Tymczasem każdy rodzaj ruchu – nawet jazda rowerem do pracy – może istotnie wpłynąć i na statystyki, i co najważniejsze na nasze zdrowie.
Jazda na rowerze zaliczana jest do ćwiczeń wytrzymałościowych (trening kardio), dlatego najlepiej przygotować się do niej, poprawiając ogólną sprawność i przyzwyczajając organizm do długotrwałego wysiłku już kilka tygodni przed pokonaniem pierwszej trasy. Do rekreacyjnej jazdy po mieście wystarczy krótki zestaw ćwiczeń rozciągających i rozgrzewających stawy.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019