Efekty spinningu: ile kalorii można spalić na rowerze treningowym?

2018-07-04 10:48 Aleksandra Urbaniak

Jakie efekty daje spinning? To idealny wybór dla osób, które pragną schudnąć w krótkim czasie, ale brak im motywacji do wysiłku. Już po dwóch tygodniach regularnych treningów można zaobserwować zmniejszenie się obwodu ud, bioder i brzucha. To także świetny sposób na ujędrnienie ciała i poprawę krążenia w nogach po całym dniu siedzenia za biurkiem. Poznaj inne zalety spinningu.

Spinning jest ceniony przez wiele osób ze względu na szybkie efekty w odchudzaniu oraz pozytywną energię, jaką daje wspólny trening z towarzyszeniem rytmicznej muzyki. Nietypowa forma zajęć – jazda na rowerach stacjonarnych w grupie, z opieką instruktora narzucającego tempo ćwiczeń – sprawia, że nogi same pedałują w takt piosenek, a wysiłek staje się przyjemniejszy. Wiele osób przyznaje, że zajęcia ze spinningu wprost uzależniają, a szybkie pojawianie się efektów ćwiczeń jeszcze bardziej motywuje do walki o szczupłą sylwetkę.

Spinning - efekty w odchudzaniu

Spinning pozwala na spalenie setek kalorii w dosłownie jeden dzień! Jak to możliwe?

Ćwiczenia na rowerze treningowym zalicza się do treningu kardio, a więc zwiększającego wydolność organizmu. Dzięki stale wysokiemu tętnu poprawia się krążenie, organizm jest lepiej dotleniony, co z kolei ma wpływ na przyspieszenie procesu odchudzania.

Czytaj też: Przegląd skutecznych ćwiczeń odchudzających w domu

W czasie godziny spinningu można spalić do 1000 kcal. Początkujący powinni zacząć od treningów 2-3 razy w tygodniu, po ok. 20-30 minut. Ważne, aby nie przesadzać z tempem ćwiczeń, ponieważ zbyt wysokie tętno wcale nie sprzyja odchudzaniu. Przy zbyt intensywnym wysiłku organizmowi zaczyna brakować tlenu, a tylko dobre dotlenienie pozwala spalić organizmowi tłuszcz i wykorzystać go jako źródło energii. Z tego powodu początkujący powinni utrzymywać tętno na poziomie ok. 130 uderzeń na minutę - wówczas utrata kalorii jest największa.

Efekty spinningu – silniejsze mięśnie i jędrniejsze ciało

Pozytywne zalety ćwiczeń na rowerze stacjonarnym nie kończą się jednak na utracie kalorii. Dodatkowe efekty spinningu na pewno zadowolą osoby, które chciałyby poprawić wygląd swoich nóg oraz wzmocnić mięśnie brzucha. Stosowane podczas zajęć spinningu różne techniki, m.in. jazda z pośladkami uniesionymi nad siodełkiem czy jazda pod górę, pozytywnie wpływają na wygląd skóry i redukują cellulit. Spinning rewelacyjnie działa też na pośladki sprawiając, że stają się bardziej jędrne i uniesione.

Czytaj też: Plan treningowy na siłownię dla początkujących kobiet

Wśród innych efektów spinningu można wyróżnić:

  • wzmocnienie mięśni brzucha;
  • ukształtowanie mięśni nóg bez wyraźnej rozbudowy tkanki mięśniowej;
  • poprawę kondycji i polepszenie pracy serca;
  • zmniejszenie obwodów łydek, ud, bioder, brzucha;
  • lepsze ukrwienie dolnych części ciała, co ma szczególne znaczenie jeśli na co dzień spędzamy dużo czasu w pozycji siedzącej;
  • dostarczenie dużej dawki pozytywnej energii, która płynie z możliwości wspólnego spędzenia czasu i koleżeńskiego współzawodnictwa.

Ważną zaletą spinningu jest małe ryzyko kontuzji i przeciążeń. W przeciwieństwie do biegania, jazda na rowerze stacjonarnym nie obciąża stawów kolanowych, więc trenować mogą także osoby z dużą nadwagą oraz ludzie starsi.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 12/2019 "Zdrowia" wszystko o fizjoterapii, operacja "przez dziurkę", leczenie raka trzustki, kim jest asystent zdrowienia, zielone biuro, antyrakowe menu, idealna koloryzacja. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 12/2019
KOMENTARZE
Xyz
|

Nie wypowiadaj się na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia.

Rowerzysta Stacjonarny
|

Zainteresowanych odsyłam na mojego bloga :)

https://rowerzystastacjonar...

Mamuśka
|

Od czterech lat aktywnie uczestniczę w rożnego rodzaju treningach na siłowni. Wczoraj pierwszy raz poszłam na spinning. Obawiałam się, że będzie nudno. 50 minut na rowerze przeleciało szybko, przy tym w ogóle nie odczułam zmęczenia, natomiast spociłam się okropnie.
Na takim rowerze pedałuje się dużo lżej niż na normalnym.
Spinning jest świetny.

Kama
|

Aby utrzymać odpowiednią sylwetkę i odciążyć plecy należy ciągle napinać brzuch. Ponadto są specjalne ćwiczenia na brzuch na rowerach. Ja nienawidzę brzuszków a po 3 latach na spiningach 2x w tygodniu mam niezłą deseczkę:)

kmar
|

Jeśli uważasz że na rowerze pracuję jedynie te mięśnie, które wymieniłaś to czas przesiąść się z rowerka dziecinnego na normalny dobrze wyregulowany i nad techniką popracować. :) Pozdrawiam

Karla
|

Brzuch? Od kiedy brzuch bierze udział w pedałowania? Jedyne zaangażowane mięśnie to łydki, uda i odrobinę pośladki. Jak chcecie zaangażować większą ilość mięśni to zostawcie w cholerę ten rower i zacznijcie ćwiczyć na orbitreku. Daje zdecydowanie lepszy efekt

Pola
|

Nikt nie mówił wam, że ilość spalonych kalorii nie zawsze składa się na ilość spalonego tłuszczu? Najlepszy efekt spalania tłuszczu jest podczas wysiłku zmiennego, czyli odpowiednio szybki i wolny wysiłek. Dopiero taki trening przekłada się na ilość spalonego tłuszczu co powinno być ważniejsze dla osób odchudzających się. Uwielbiam jak artykuły wprowadzają w błąd. Jeśli ktoś chce poczytać artykuły z sensem na temat ćwiczeń, diet itp to proponuję zakupić KIF a nie żadne Be Activ czy inny bzdurny kolorowy pseudomagazyn o fitnessie

Zimnokrwista
|

Ja jadę 30km/h i mam tętno 100-115. Szybciej się na moim rowerku nie da, więc może przyczepię sobie worki z cebulą do butów?

qwerty
|

Pani babcia co ja pisze, mama powinna spróbować utrzymać tętno 130 uderzeń na minutę przez godzinę, wyślę kwiaty na pogrzeb. Za słowo pisane powinno brać się odpowiedzialność. W internetach każdy może pisać różne rady i to jest problem. W spoczynku mam tętno 52, jestem po 30, biegam od trzech lat, trzy lata temu schudłem 40 kg, w teście Coopera na mam 3200 m, a na stacjonarnym rowerku ledwo daje radę utrzymać prędkość 30-32 przez godzinę, co daje mniej niż 1000 kcal z tętnem 140. Na koniec ku przestrodze, przed schudnięciem jeździłem dużo w terenie rowerem 30-50 kilometrów – raczej wolno. Ponieważ nie dawało to efektów, postanowiłem wypróbować rowerek stacjonarny, po 20 minutach straciłem przytomność. Proponowałbym też EKG wysiłkowe, przed zabawą w sport od zera.

małgo
|

chętnie zobaczę te 1000 kcal spalone przez 50-60; treningu. śmieszne, niezależnie od faktu, że i tak przyjmuje się wartości uśrednione, biorąc pod uwagę masę ciała i poziom wytrenowania. no ale na Boga, spalanie jest rzędu 300-400 kcal. to raz. dwa, że osoba początkująca powinna zaczynać od 30' treningu, stopniowo adaptując organizm do wysiłku. proszę mi wskazac materiały szkoleniowe, które wskazują na zaczynanie od 50-60'. a potem co? 90-120'? no to gratuluję fantazji. pozdrawiam, instruktor Spinning i Schwinn Cycling, z 6 letnim doświadczeniem.