Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć? Jazda na rowerze sposobem na odchudzanie

2019-06-12 11:08 Monika Majewska

Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć? Wbrew pozorom nie trzeba się męczyć tak, jak podczas joggingu. Jeśli wybierzemy odpowiednią technikę jazdy, szybko zrzucimy zbędne kilogramy i przy okazji wyćwiczymy mięśnie nóg. Sprawdź, które elementy jazdy na rowerze są najistotniejsze podczas kuracji odchudzającej.

Jazda na rowerze to dobry sposób na odchudzanie. Polecana jest zwłaszcza osobom z większa nadwagą, ponieważ nie obciąża stawów, jak np. bieganie - cały ciężar rowerzysty spoczywa na siodełku. Jazda na rowerze prócz utraty zbędnych kilogramów zapewnia zdrową dawkę regularnej aktywności fizycznej, zwiększa kondycję ogólną oraz poprawia samopoczucie.

Żeby efektywnie chudnąć na rowerze, istotne jest, by wybrać odpowiedni sposób jazdy i pamiętać o kilku ważnych zasadach. Jakich? Przekonajcie się sami.

Spis treści:

  1. Jazda na rowerze najlepszą kuracją odchudzającą
  2. Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?
  3. Korzyści z jazdy na rowerze

Jazda na rowerze najlepszą kuracją odchudzającą

Jazda na rowerze wspomaga odchudzanie, pozwala nie tylko wyrzeźbić piękną figurę, lecz także poprawić stan zdrowia. Dzięki systematycznej jeździe na rowerze dotlenimy komórki naszego ciała oraz wzmocnimy odporność układu oddechowego i krwionośnego. Jednak najważniejsze jest to, że dzięki regularnym wycieczkom rowerowym spalimy zbędną tkankę tłuszczową ud, brzucha i pośladków, pozbędziemy się uciążliwego cellulitu i wymodelujemy sylwetkę.

Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?

Zasada 1 - ćwicz regularnie

Tylko regularna jazda na rowerze, tzn. 30 minut dziennie, pozwoli szybko cieszyć się smukłą sylwetką. Dopiero po 30 minutach organizm zaczyna spalać tłuszcz, w związku z tym im dłużej będziesz jeździła, tym lepiej dla twojej figury. Pamiętaj, że w ciągu godzinnej jazdy na rowerze spalasz ok. 400 kalorii.

Czytaj też: Jakie są najlepsze aplikacje na smartfony dla rowerzystów?

Zasada 2 - unikaj wzniesień i pagórków

W tym treningu liczy się stałe, umiarkowane i niczym niezakłócone tempo pedałowania, a stabilną prędkość można osiągnąć tylko na prostej drodze. Jeżdżąc po wzniesieniach czy pagórkach należy się liczyć z tym, że podczas jazdy w dół przerwiemy pracę nóg. A to nie jest celem treningu. Poza tym jazda pod górkę jest bardziej sposobem na "wyrzeźbienie" mięśni nóg, niż na spalenie tłuszczu.

Zasada 3 - ćwiczenia interwałowe

Jazdę w umiarkowanym tempie czasami można przeplatać jazdą na wysokim poziomie intensywności. Na początku jazdy zastosuj normalne, umiarkowane tempo. Dopiero po ok. 20 minutach przyśpiesz i przez kilka minut intensywnie pedałuj do momentu, aż nie będziesz miała siły w nogach. Następnie wróć do normalnego tempa i po paru minutach znów jedź bardzo szybko. Pamiętaj, aby przed treningiem interwałowym na rowerze wykonać rozgrzewkę.

Zasada 4 - podczas jazdy słuchaj ulubionej muzyki

Oczywiście jeśli jedziesz po bezpiecznej trasie, z dala od drogi. Energiczna muzyka doda chęci do jazdy w chwilach zwątpienia, szczególnie podczas treningu interwałowego.

Korzyści z jazdy na rowerze

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019
KOMENTARZE
cinek
|

może ja jestem jakiś inny, ale pojechałem trasę Kraków-Kołobrzeg, średnia 20km/g
jechałem 150km dziennie ok 7,5godz, potem 30min na szukanie noclegu i tak po 4 dniach
jak "uzupełniłem wodę" to okazało się że nic nie ubyłem na wadze ;-( pocieszam się tylko tym że może miejsce smalcu zajmują mięśnie ? ale dużo lepszy efekt mam gdy jadę 25km aby popływać tak ze 3km, zatem stawiam na łączenie dyscyplin ;-)

lol
|

SAME BZDURY

"W tym treningu liczy się stałe, umiarkowane i niczym niezakłócone tempo pedałowania, a stabilną prędkość można osiągnąć tylko na prostej drodze. "

LOL

Mini
|

To kurcze jakoś w obozach jak tracili tluszcz z głodu to mieli super mięśnie? Żeby mieć mięśnie trzeba wkładać w trening dużo sily np rowerem pod górkę. A żeby spalić tłuszcz to raczej trening cardio

mars
|

dlaczego jeździła mężczyzn nie obowiązuje

tarka
|

Hmm to moze ja powinnam przesiasc sie z autobusow na indianke i tak podrozowac do pracy... :D

Rozsądek
|

To prawda, ale im szybciej się przemieszczamy, tym mniej czasu mamy na reakcję w razie niebezpieczeństwa. Dlatego spacer w słuchawkach jest jednak mniej groźny niż jazda w nich na rowerze, motocyklem czy samochodem. Ale ja ktoś "wie lepiej", to nic na to nie poradzimy. Pozostaje mieć nadzieję, że przez swoją głupotę zginie tylko on, a nie ktoś postronny.

Dawid
|

"Poza tym jazda pod górkę jest bardziej sposobem na "wyrzeźbienie" mięśni nóg, niż na spalenie tłuszczu."

hahaha, Przecież jedno wynika z drugiego. Spalanie tkanki tłuszczowej jest równoznaczne z tym, że nasze ciało staje się wyrzeźbione. Więc jak jazda pod górkę może stać się bardziej sposobem na wyrzeźbienie nóg bez utraty tkanki tłuszczowej ?
Takich abstrakcji jest w tym krótkim artykule więcej. Radzę umieszczać artkuły od osób które mają jakiekolwiek pojęcie o sporcie. Bo takie byki jak w powyższym wyłapie nawet osoba, która chociaż trochę lizneła sport.

Dawid
|

"Poza tym jazda pod górkę jest bardziej sposobem na "wyrzeźbienie" mięśni nóg, niż na spalenie tłuszczu."

Artykuł ma mnóstwo błędów, natomiast powyższy króluje w tej kwestii.
Czym się różni "wyrzeźbienie" mięśni nóg od spalania tłuszczu ? Przecież poprzez spalanie tłuszczu obniżamy swój poziom BF, dzięki czemu nasze ciało staje się wyrzeźbione. Jedno wynika z drugiego a nie wyklucza się, tak jak wy to opisujecie.

RadQ
|

To samo tyczy się kierowców aut, którzy zbyt głośno słuchają muzyki i nic innego prócz basu nie słyszą, a karetkę na sygnale to dopiero zauważy a nie usłyszy dużo wcześniej

dlalkjd
|

wszyscy się czepiają tych słuchawek podczas jazdy na rowerze. A jak ktoś biega ze słuchawkami w uszach to jest już dobrze, tak? A to jest dokładnie tak samo groźne. Nawet spacer w słuchawkach na uszach jest potencjalnie groźne, bo przecież nie słyszysz coś się dzieje w okół, a nie macie oczu z tyłu głowy.