Akcesoria do ćwiczeń

Jeśli zależy ci na jędrnych, smukłych ramionach, a przy okazji chcesz zgubić kilka kilogramów, zacznij ćwiczyć z hantlami. Wbrew pozorom to nie tylko sprzęt przeznaczony dla mężczyzn. Podpowiemy ci, czym kierować się przy wyborze swoich pierwszych hantli i jak dobrać je do rodzaju wykonywanych ćwiczeń.
Piłka gimnastyczna (fit ball, swiss ball) to wszechstronny przyrząd treningowy, który może być wykorzystywany do wielu rodzajów ćwiczeń: wzmacniających, rozluźniających, rehabilitacyjnych, kondycyjnych. W sklepach znaleźć można bogaty asortyment piłek gimnastycznych różniących się m.in. rozmiarem, fakturą, kształtem czy materiałem, z którego zostały wykonane. Sprawdź, czym charakteryzują się poszczególne modele i jak wybrać odpowiednią piłkę dla siebie.
BOSU to przyrząd gimnastyczny, wyglądający jak przecięta na pół kula o elastycznej powłoce, oparta na twardej podstawie, służąca do ćwiczenia balansowania, równowagi i jako urozmaicenie treningu wzmacniającego ciało. Zobacz przykładowe ćwiczenia przy użyciu BOSU.  
Powerball to specjalnie skonstruowana kulka do ćwiczeń, dzięki której można wzmocnić całe ramiona począwszy od palców, poprzez nadgarstki, aż po bicepsy. Powerball nadaje się nie tylko do ćwiczeń wzmacniających, ale także rehabilitacyjnych. Sprawdź, jak ćwiczyć z powerball oraz jakie efekty daje trening z tym przyrządem.
Mata do ćwiczeń zapewnia komfort i bezpieczeństwo podczas treningu. Jest niezastąpiona w przypadku popularnych ćwiczeń fitness, a także jogi czy pilatesu. Nasz poradnik podpowie ci, jak wybrać matę dostosowaną do uprawianej przez ciebie dyscypliny sportu.
Gumy do ćwiczeń mini band i power band to wielofunkcyjny sprzęt treningowy, który można zabrać ze sobą wszędzie. Power band i mini band są wykonane z lateksu. Działają na zasadzie stawianego oporu mięśniom. Zalet gum do ćwiczeń jest mnóstwo, a na efekty treningu z gumami nie trzeba długo czekać. Sprawdź, jakie są ich rodzaje i który wybrać dla siebie. Poznaj najlepsze ćwiczenia z wykorzystaniem power band i mini band!
Klocki (kostki) do jogi znajdują zastosowanie w przypadku ćwiczeń jogicznych, które wymagają znacznego rozciągnięcia. W sklepach można znaleźć bogaty asortyment klocków piankowych, drewnianych czy korkowych. Który rodzaj wybrać? Sprawdź, jak używać kostki do jogi i zobacz przykładowe ćwiczenia z użyciem tego przyrządu.
Kettlebells to rodzaj odważników, które wyglądem przypominają kulę armatnią z uchwytem. Trening z kettlebells nie tylko zwiększa siłę mięśni, ale także poprawia gibkość, koordynację i dobrze wpływa na wydolność sercowo-naczyniową. Poznaj inne zalety kettlebells i zasady treningu z odważnikami.
Taśmy Thera-Band to sprzęt stworzony do zwiększenia sprawności ruchowej, czyli siły, wytrzymałości oraz mobilności naszego ciała. Thera-Band początkowo były stworzone do celów rehabilitacyjnych i fizjoterapeutycznych, aby przywrócić pacjentów do zdrowia. Obecnie także osoby bez urazów fizycznychi wykonują ćwiczenia z Thera-Band w celu zapobiegania kontuzjom, przeciążeniom oraz osłabieniu mięśni. Thera-Band, w zależności od koloru taśmy, ma różną siłę i rozciągliwość, co pozwala na odpowiednie dobranie danej taśmy do swoich potrzeb i celów. Sprawdź, czym charakteryzują się taśmy Thera-Band, dowiedz się, jak ich używać oraz poznaj najskuteczniejsze ćwiczenia wykonywane z ich pomocą.
Pas kulturystyczny jest wykorzystywany do ćwiczeń siłowych. Zapewnia stabilizację odcinka lędźwiowego kręgosłupa, zwiększa bezpieczeństwo wykonywania ćwiczeń złożonych. Pas kulturystyczny ogranicza też jednak pracę mięśni odpowiadających właśnie za stabilizację. Co daje trening z pasem kulturystycznym i jak z niego korzystać? Zobacz na załączonym filmie, co mówi na ten temat ekspert!
Trening na ekspanderze może być tak samo skuteczny w kształtowaniu sylwetki jak ćwiczenia z użyciem hantli. Ten wszechstronny przyrząd pozwala na wzmocnienie niemal każdej partii mięśniowej, a przy tym jest lekki i zajmuje mało miejsca. Sprawdź, dlaczego warto ćwiczyć na ekspanderze i zobacz przykładowy trening z wykorzystaniem tego urządzenia.
Kołyska do brzuszków jest urządzeniem do ćwiczeń mięśni brzucha. Odciąża kręgosłup i pomaga wyizolować mięśnie ABS. Efekty ćwiczeń z kołyską to m.in. wzmocnienie i wyrzeźbienie brzucha. Sprawdź, jak ćwiczyć z kołyską do brzuszków, aby uzyskać najlepsze rezultaty.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019