Stepper: jakie są zalety i efekty ćwiczeń na stepperze?

2018-10-01 9:59 Aleksandra Urbaniak

Jakie są zalety steppera i jakie efekty daje regularny trening na tym urządzeniu? Jeśli zależy ci na wyszczupleniu dolnych partii ciała, szczególnie ud, łydek i pośladków, stepper to przyrząd idealny dla ciebie. Wzmacnia mięśnie, odchudza, poprawia kondycję, a na dodatek zajmuje mało miejsca i możesz na nim ćwiczyć, kiedy tylko chcesz. Sprawdź, jakie efekty uzyskasz po miesiącu ćwiczeń na stepperze.

Stepper daje zadowalające efekty już po miesiącu regularnych treningów. Małe rozmiary urządzenia oraz fakt, że możesz trenować na nim nawet podczas oglądania telewizji sprawiają, że trening na stepperze jest łatwy i nie wymaga specjalnych przygotowań. Po prostu wchodzisz na stepper i ćwiczysz – w dowolnym miejscu w domu i o dowolnej porze.

Stepper to przyrząd szczególnie polecany tym paniom, którym zależy na uzyskaniu jędrnych pośladków, szczupłych ud oraz łydek. Łącząc w sobie elementy treningu kardio i siłowego, poprawia krążenie oraz zwiększa kondycję. Na tym jednak jego zalety się nie kończą.

Spis treści:

  1. Zalety steppera
  2. Efekty ćwiczeń na stepperze
  3. Stepper skrętny czy stepper z linkami - który wybrać?

Zalety steppera

Dlaczego warto kupić stepper? Oto podstawowe zalety tego urządzenia:

  • W porównaniu z innymi przyrządami do ćwiczeń stepper jest lekki i zajmuje mało miejsca, dzięki czemu można używać go nawet w małych pomieszczeniach.
  • Jest łatwy w transporcie i przechowywaniu.
  • Jest stosunkowo tani – najprostszy stepper można kupić już za 150 zł.
  • Pozwala wzmacniać mięśnie, a jednocześnie zwiększa tętno i poprawia kondycję.
  • Przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Stepper zwalcza cellulit.
  • Można ćwiczyć na nim o dowolnej porze – np. wieczorem podczas oglądania telewizji, dzięki czemu wysiłek jest przyjemniejszy.
  • Wersja z wbudowanym komputerem pozwala na śledzenie efektów odchudzania – można sprawdzić swoje tętno, ilość spalonych kalorii oraz liczbę wykonanych kroków.
  • Trening na stepperze jest bezpieczny dla stawów, nie grozi poważnymi kontuzjami i nadaje się nawet dla zupełnie początkujących osób.

Efekty ćwiczeń na stepperze

Wystarczy 20-minutowy trening 3 razy w tygodniu, aby po miesiącu uzyskać następujące efekty ćwiczeń na stepperze:

  • Wyszczuplenie i wyrzeźbienie dolnych partii ciała – ud, łydek i pośladków.
  • Ujędrnienie skóry i redukcja cellulitu.
  • Szybka utrata kilogramów – podczas 10-minutowego treningu o średniej intensywności twój organizm jest w stanie spalić nawet 100 kcal.
  • Poprawa wydolności oddechowo-krążeniowej organizmu.
  • W przypadku steppera z linkami – wyrzeźbienie górnych partii ciała, wzmocnienie mięśni brzucha i mięśni ramion.
To ci się przyda

Stepper skrętny czy stepper z linkami - który wybrać?

Podczas treningu na zwykłym stepperze ruch nóg góra-dół przypomina wchodzenie po schodach. Natomiast pedały w stepperze skrętnym lekko odchylają się końcami na zewnątrz, przez co ruch przypomina jazdę na łyżwach.

Pierwszy wariant urządzenia jest nieco tańszy i trening na nim jest łatwiejszy. Stepper skrętny mocniej angażuje mięśnie do pracy, a jego cena jest wyższa. Wybierz go, jeśli chcesz, aby ćwiczenia były intensywniejsze.

W sklepach dostępne są również steppery z kolumną i z linkami. Kolumna, czyli pionowa podpórka dołączona do urządzenia, pomaga utrzymać równowagę i czyni trening łatwiejszym (ale i mniej efektywnym).

Z kolei stepper z linkami pozwala dodatkowo zaangażować do pracy cały tułów i ramiona, przez co ćwiczenia oddziałują na całe ciało, a nie tylko na nogi.

Wybór określonego modelu zależy więc od twojego poziomu zaawansowania i oczekiwanych efektów treningowych.

Jakie ćwiczenia spalają najwięcej kalorii? [WIDEO]

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019
KOMENTARZE
Homzi
|

ProstE narzedzie do zgubienia kilogramow a ludzie szukaja diety cud. Wystarczy 20 min 3 razy w tyg I zrobione metabolism nakręca sie jak głupi a wraz z dieta to juz cuda polecam i wierze ze kilogramy spadly

M:)
|

szkodzi na kolana

Magdalena
|

Bardzo dobrze napisane o stepperze. Ale mimo wszystko dla mnie jest zbyt nudny i wole interwały na bieżni, a te zalety również do niej się odnoszą, również pracują nogi i pośladki oraz spala się tłuszcz (w przypadku interwałów bardziej po treningu niż podczas). Liczy się ogólnie trening cardio.

Madzia
|

Witam .. ważyłam 89 kg. od 3 miesięcy ćwiczę na stepperze codziennie po 20 min widzę efekty pupa jest okrąglejsza uda smuklejsze są dodatkowo robię 140 brzuszków .. i jestem zadowolona z efektów .. a schudłam już 10 kg

ola
|

Od 4 mies cwicze na steperze 4 razy w tygodniu . Efekt zauwazylam juz po 3 tyg. Pupa sie podniosla zaokraglila a łydki juz nie sa sflaczale. Polecam !

Stepperowiczka
|

Po jakim czasie przypuszczalnie powinny pojawić się widoczne efekty? Nie mówię o wadze a o wyglądzie