Treningi

Nawet cztery sekundy intensywnego wysiłku - jeśli będą powtarzane regularnie - mogą zniwelować negatywne skutki siedzenia przez wiele godzin przed komputerem lub na kanapie - donoszą amerykańscy badacze. O jaki wysiłek chodzi i co da ci zastosowanie się do porad specjalistów?
Ćwiczenia na leżąco możesz wykonywać, gdy masz gorszy dzień lub brakuje ci energii do treningu. Dzięki nim skutecznie wzmocnisz mięśnie całego ciała, w tym brzucha, ud i pośladków. Od dziś lenistwo nie jest już wymówką!
Rozgrzewka przed bieganiem jest najważniejszym elementem treningu biegowego. Składa się na nią trucht, krążenia stawów i ćwiczenia rozciągające. Dzięki rozgrzewce organizm przyzwyczaja się do zwiększonego wysiłku, a trening staje się dużo bardziej efektywny. Zamieszczone niżej video przedstawia proste ćwiczenia rozgrzewające.
Celem treningu na wytrzymałość jest poprawa wydolności, szybkości i zwinności. Aby osiągnąć ten efekt, należy wykonywać ćwiczenia kardio (biegi, podskoki, przeskoki) o wysokiej intensywności z krótkim odpoczynkiem pomiędzy seriami. Zobacz przykładowy trening na wytrzymałość, dzięki któremu poprawisz swoją kondycję oraz zwiększysz poziom koordynacji ruchowej.
Normy testu Coopera zostały ustalone w połowie lat 60. XX wieku przez amerykańskiego lekarza Kennetha Coopera. Dzięki nim można określić stan kondycji fizycznej. Wykonaj test Coopera, porównaj swoje wyniki z tabelą wyników i sprawdź, jaki jest poziom wydolności twojego organizmu.
Chcesz zacząć trenować bieganie? Wypróbuj plan treningowy dla początkujących biegaczy od zera do 30 minut ciągłego biegu w 10 tygodni. Proponowany plan treningowy idealnie nadaje się dla początkujących, bo nie obciąża organizmu i pozwala stopniowo przyzwyczaić ciało do wysiłku. Zobacz 10-tygodniowy plan treningowy dla początkujących biegaczy.
Bieganie to najprostsza, najbardziej naturalna forma ruchu dla zdrowia. Daje najlepsze rezultaty i - co najważniejsze - niewiele kosztuje. Dzięki joggingowi zmniejszysz ryzyko chorób serca i układu krążenia, schudniesz, wymodelujesz sylwetkę, ale też poprawisz inteligencję i wygląd skóry. Zobacz, co jeszcze daje bieganie.
30-minutowy trening dla średnio zaawansowanych z ciężarkami to idealny czas, aby popracować nad wyglądem sylwetki, spalić mnóstwo kalorii i zwiększyć sprawność. Zastanawiasz się, czy 30-minutowy trening dla średnio zaawansowanych przynosi efekty? Sprawdź przykładowy zestaw treningowy, który dla ciebie przygotowaliśmy i poznaj na własnej skórze skuteczność proponowanych ćwiczeń.
Ćwiczenia na mobilność to obecnie najchętniej wyszukiwane hasło na portalach o tematyce sportowej! Nic w tym dziwnego – mobilność naszych tkanek i stawów jest nam potrzebna nie tylko w codziennym życiu, ale także i podczas uprawiania sportu. Najczęściej mówi się o mobilności bioder, kolan i kręgosłupa, ale w naszym ciele wszystkie partie mięśniowe i stawy powinny odpowiednio się ruszać. Co właściwie oznacza mobilność (ang. mobility)? Odpowiedź znajdziesz u nas.
FBW to trening całego ciała przeznaczony głównie dla początkujących. Plan treningu FBW składa się z ćwiczeń na każdą partię ciała, co umożliwia harmonijny rozwój sylwetki i pomaga wypracować prawidłowe wzorce ruchowe. Dowiedz się, jakie zalety ma trening FBW i poznaj przykładowy plan treningowy dla początkujących, który zrobisz w domu, oraz plan FBW dla zaawansowanych.
Full Body Workout (FBW) to trening siłowy, którego celem jest wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych podczas jednej sesji treningowej. Full Body Workout jest polecany osobom początkującym, ponieważ stanowi najprostszy wariant treningu na masę mięśniową i stopniowo przygotowuje ciało do bardziej zaawansowanych ćwiczeń. Zobacz plan treningowy Full Body Workout dla początkujących.
Trening z użyciem hantli nie tylko wzmocni i ukształtuje ramiona, ale także poprawi wygląd całej sylwetki. Ćwiczenia angażują do pracy każdą partię ciała, między innymi nogi, pośladki, brzuch, plecy, a do tego zwiększają kondycję i wytrzymałość. Zobacz wideo, na którym trener Szymon Gaś i Katarzyna Kępka pokazują, jak prawidłowo trenować z hantlami

Zajęcia fitness modelujące i wyszczuplające sylwetkę. Rodzaje zajęć fitness: zumba, aerobik, joga, spinning, stretching, spalanie tłuszczu. Wszystko o treningach dla kobiet. ZDJĘCIA I WIDEO treningi w domu.