Crossfit

WOD, z angielskiego Workout of the Day, to podstawowe pojęcie w crossficie. Sprawdź, co oznacza ten termin i poznaj przykładowe WOD-y, na które składają się pompki, przysiady bułgarskie, swing z kettlem i wiosłowanie sztangą. Ćwiczenia pochodzą z książki Metoda Cross-treningu, która ukazała się nakładem wydawnictwa Aha!. Wformie24.pl objął patronat nad tą publikacją.
Crossfit daje znakomite efekty w krótkim czasie dzięki swojej różnorodności i przejrzystym zasadom treningowym. Wszechstronne ćwiczenia stosowane w crossficie zapewniają harmonijny rozwój najważniejszych grup mięśniowych, a do tego spalają tłuszcz, zwiększają kondycję oraz koordynację ruchową. Zobacz, ile kalorii można spalić podczas crossfitu i jakie efekty daje ten trening.
Wypróbuj trening crossfit dla kobiet składający się z 3 prostych ćwiczeń z hantlami. Choć trwa tylko 10 minut, pozwala solidnie się zmęczyć i angażuje do pracy każdy, nawet najmniejszy mięsień. Dzięki temu treningowi zwiększysz swoją siłę i kondycję, poprawisz gibkość, zwinność oraz spalisz mnóstwo kalorii.
Jak mierzyć postępy w treningu crossfit?– to pytanie, które zadaje sobie większość osób zaczynających przygodę z crossfitem. O ile przy typowych ćwiczeniach na siłowni, głównym miernikiem postępów jest ilość podniesionych kilogramów, o tyle w crossficie sprawa wygląda nieco inaczej.
Crossfitowy słowniczek to obowiązkowa pozycja dla wszystkich rozpoczynających trenowanie crossfitu. Można do niego sięgnąć zarówno przed pierwszym treningiem, aby wiedzieć, co mówi do nas trener, jak również na bardziej zaawansowanym poziomie - rozszerzając swoją wiedzę o nowe pojęcia.
Dla wielu osób trening crossfit w domu wydaje się być czymś abstrakcyjnym. No bo jak uprawiać tę dyscyplinę bez dużej ilości miejsca i pełnej gamy profesjonalnego sprzętu. Ale co w momencie, kiedy przez natłok codziennych obowiązków nie uda nam się dotrzeć na trening lub siłownię? Do treningu crossfit zdecydowanie wystarczy dużo silnej woli, kawałek miejsca i szczypta pomysłowości. Poniżej kilka wskazówek jak taki trening przeprowadzić.
Trening crossfit na nogi pozwoli ci wyrzeźbić uda, łydki oraz wzmocnić mięśnie pośladków. Składa się z ćwiczeń siłowych, koordynacyjnych oraz wytrzymałościowych. Dzięki temu jest skuteczny w modelowaniu dolnych partii ciała, a do tego przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz poprawia koordynację ruchową. Poznaj zasady treningu nóg metodą crossfit.
Trening crossfit ma kilka kluczowych zasad, które decydują o skuteczności wykonywanych ćwiczeń. Podstawą jest dobry plan treningowy dostosowujący poziom obciążenia do możliwości osoby ćwiczącej. Niemniej ważne jest utrzymywanie stałego tętna podczas wysiłku i regularność treningów. Zobacz 7 najważniejszych zasad treningu crossfit, które zagwarantują ci widoczne efekty w krótkim czasie.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020