Joga na objawy PMS: asany na zespół napięcia przedmiesiączkowego

2019-01-15 13:39 Joanna Kowalewska

Joga może przynieść ulgę przy objawach PMS. Jeśli nie najlepiej znosisz koniec cyklu miesiączkowego i dopada cię zespół napięcia przedmiesiączkowego, zacznij ćwiczyć asany. Odpowiednie pozycje jogi złagodzą bóle głowy i ukoją nerwy. Ćwiczenia na PMS można wykonywać bez względu na wiek: pomogą młodej dziewczynie i dojrzałej kobiecie.

Joga pomaga na dolegliwości związane z PMS na kilka sposobów: asany działają relaksująco na system nerwowy, poprawiają krążenie, wzmacniają mięśnie miednicy. Na poziomie fizjologicznym ćwiczenia jogi zmniejszają stres, relaksują i regulują ilość hormonu wydzielanego przez przysadkę.

Bez względu na to, czy twoje objawy są nasilone, czy prawie nieodczuwalne, kilka dni przed miesiączką i przed dwa pierwsze dni jej trwania, nie powinnaś się przemęczać.

Zobacz galerię zdjęć z asanami łagodzącymi skutki PMS

miesięcznik "Zdrowie"

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020
KOMENTARZE
bbeataa
|

Oj tak! zgadzam się w 100%, szczególnie pozycja z nogami w górze opartymi o ścianę.