Kulturystyka

Wyciskanie żołnierskie to jedno z najlepszych ćwiczeń na masę, które angażuje mięśnie naramienne oraz stabilizujące. Wyciskanie żołnierskie można wykonywać stojąc, na siedząco, ze sztangą, z kettlebells, z hantlami, a każdy wariant nieco inaczej wpływa na rozbudowę sylwetki. Sprawdź, na czym polega technika wyciskania żołnierskiego i jakie efekty daje to ćwiczenie.
Trening holistyczny to metoda treningu siłowego, której celem jest całościowy i wszechstronny rozwój mięśni. Ćwiczenia holistyczne są zróżnicowane pod względem obciążenia i liczby powtórzeń, co pozwala stymulować do pracy oba rodzaje włókien mięśniowych: białe, szybkokurczliwe, i czerwone - wolnokurczliwe. Efektem treningu holistycznego jest harmonijnie wyrzeźbiona sylwetka oraz zwiększenie siły i wytrzymałości.
Trening PUSH-PULL (pchaj-ciągnij) jest jednym z kulturystycznych treningów dzielonych. Trening ułożony jest z zestawów ćwiczeń aktywizujących i wzmacniających określone grupy mięśniowe. Dzięki zróżnicowaniu planu treningowego Push-Pull, minimalizując przerwy między ćwiczeniami, zapewniamy sobie czas na maksymalną regenerację mięśni.
Skala RPE stanowi jedną z popularniejszych metod planowania intensywności wysiłku. Skala RPE służy do oceniania poziomu zmęczenia podczas treningów u osób zaawansowanych. Wystarczy ocenić swój poziom zmęczenia po wysiłku w 10-stopniowej skali. Sprawdź, jak te oceny przekładają się na progres w treningu.
Kontuzje na siłowni zdarzają się rzadziej, niż w sportach zespołowych czy wśród biegaczy. Nowoczesne maszyny do ćwiczeń są bezpieczne, a zachowując konieczne środki ostrożności ryzyko urazów na siłowni można znacznie ograniczyć. Najczęściej kontuzji na siłowni doświadczają nie ci, który najwięcej ćwiczą, ale osoby początkujące, które nie dbają o technikę i niezbędne środki ostrożności.
Skuteczny trening siłowy opiera się na 10 podstawowych zasadach, których przestrzeganie znacząco wpływa na jakość uzyskanych rezultatów. Zależy ci na szybkim przyroście masy mięśniowej? Chcesz w bezpieczny i kontrolowany sposób zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość? Poznaj 10 zasad treningu siłowego, które pomogą ci w krótkim czasie uzyskać wymarzone efekty.
Choć zdrowy styl życia dominuje wśród kobiet, jeszcze wciąż zdarza się, że panie marzą o pójściu na siłownię i zbudowaniu idealnej sylwetki, ale wciąż są pełne niepewności. Bardzo często te obawy są niesłuszne, a kiedy już rozpoczynamy trening siłowy, przekonujemy się, że ma on więcej zalet niż wad.
Ten rok zdecydowanie należy do Katarzyny Kowalik. W maju sięgnęła po mistrzostwo Europy, a ostatnio zajęła V miejsce podczas odbywających się w Hiszpanii Mistrzostw Świata w bikini fitness.
Martwy ciąg działa na mięśnie niemal całego ciała, a w szczególności na uda, pośladki i mięśnie stabilizujące kręgosłup. Ale wszechstronność to nie jedyna zaleta martwego ciągu - ćwiczenie to rozwija także siłę funkcjonalną oraz wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej. Dowiedz się, jakie jeszcze korzyści daje martwy ciąg, poznaj technikę tego ćwiczenia oraz jego warianty, m.in. martwy ciąg rumuński, sumo, z hantlami czy na jednej nodze.
Martwy ciąg na prostych nogach w większym stopniu niż klasyczna wersja tego ćwiczenia angażuje mięśnie ud i pośladków. Można wykonywać go nie tylko ze sztangą, ale także z hantlami czy z kettlem. Martwy ciąg na prostych nogach stanowi świetnie ćwiczenie funkcjonalne i ogólnorozwojowe, dlatego zdecydowanie warto uwzględnić je w swoim planie treningowym. Sprawdź, jakie mięśnie pracują podczas tego ćwiczenia i jak poprawnie je wykonać.
Prawie 3 miliony Polaków ćwiczą w klubach fitness. Ale czy robią to we właściwy sposób? Jakie są prawdziwe motywacje ćwiczących? Czy wstydzimy się poprosić o pomoc instruktora? Jaka atmosfera naprawdę panuje w klubach fitness? Niespodziewane spojrzenie na bycie fit przynosi raport „Jak zdrowo ćwiczą Polacy”.
Chcesz zbudować masę mięśniową, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Z tego artykułu dowiesz się, co jeść i jaki trening stosować, aby osiągnąć wymarzoną muskulaturę. Zobacz porady dietetyka Mikołaja Choroszyńskiego, jak zbudować masę mięśniową.

NOWY NUMER

Czytaj e-wydanie cenie 1,00 zł i zyskaj dostęp do numerów archiwalnych! W nr 6/2020 "Zdrowia" m.in.: jak działają jelita, 10 pytań o wazektomię, uzależnienia a płeć, dłonie pod ochroną, ćwiczenia na smukłe nogi. "Zdrowie" to 76 stron rzetelnej wiedzy!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie  6/2020