Pilates

Pilates to uniwersalny trening wzmacniający wszystkie mięśnie ciała, poprawiający posturę, zapobiegający bólom pleców wynikającym z siedzącego trybu życia. Pilates to trening dla każdego. Mimo to istnieje wąska grupa osób, dla których trening ten nie jest wskazany. Na czym polega pilates, dla kogo jest idealną formą ćwiczeń, a komu się go nie zaleca?
Regularnie wykonywane ćwiczenia pilates przynoszą ulgę w bólu kręgosłupa lędźwiowego. Ich skuteczność polega na jednoczesnym rozciąganiu spiętych partii pleców i wzmacnianiu mięśni głębokich, które odpowiedzialne są za prawidłowe położenie kręgosłupa. Obejrzyj wideo, na którym trenerka Monika Cywińska pokazuje ćwiczenia pilates łagodzące ból dolnej części pleców.
Pilates to jeden z najskuteczniejszych sposobów na płaski brzuch. Dlaczego? Bo pilates angażuje do pracy rzadko uruchamiane mięśnie głębokie oraz mięśnie poprzeczne brzucha. To właśnie one decydują o ostatecznym wyglądzie okolic twojego pasa. Poznaj ćwiczenia pilates, dzięki którym uzyskasz płaski, jędrny brzuch i zlikwidujesz boczki.
Spokojna muzyka to ciekawy dodatek do ćwiczeń pilates, jogi i callanetics. Dzięki relaksującym dźwiękom płynącym z głośników łatwiej osiągniesz odprężenie potrzebne podczas treningu. Oto kilka kompilacji utworów odpowiednich do spokojnych ćwiczeń.
Joga, pilates lub bodyart to doskonałe zajęcia na poprawienie sylwetki. Dowiedz się, na czym polegają i wybierz trening najlepszy dla siebie. Sprawdź, czym się różnią i co je łączy.
Ćwiczenia pilates doskonale wysmuklają, ujędrniają sylwetkę i spalają kalorie. Jednak aby przyniosły efekty w odchudzaniu, muszą być połączone z treningiem kardio i odpowiednią dietą. W przeciwnym razie ich skuteczność w spalaniu tkanki tłuszczowej będzie niewielka. Zobacz jak ćwiczyć pilates, aby schudnąć.
Pilates to system ćwiczeń, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu. Zawiera w sobie elementy jogi, baletu i ćwiczeń siłowych. Pilates to proste ćwiczenia, których część znasz z lekcji wychowania fizycznego, a do ich wykonywania potrzebna będzie ci tylko mata. Obejrzyj zdjęcia i przeczytaj opisy ćwiczeń pilates.
Jakie efekty daje pilates? Ćwiczenia pilates m.in. wzmacniają kręgosłup, poprawiają postawę ciała i pozwalają wyrzeźbić smukłą sylwetkę bez forsownego wysiłku. Pilates jest także przeznaczony dla osób, które chcą wrócić do zdrowia po przebytych kontuzjach. Pilates pozwala zyskać świadomość własnego ciała i osiągnąć harmonię ciała oraz ducha. Sprawdź, jakie jeszcze efekty może dać ci pilates.
Pilates dla mężczyzn to doskonały sposób na poprawę wytrzymałości i harmonijny rozwój proporcjonalnego ciała. Nazywanie pilatesu kobiecą formą aktywności jest błędem, tym bardziej, że twórcą tego treningu był właśnie mężczyzna, który z sukcesem testował ćwiczenia na sobie. Choć pilates nie wyciska z trenującego siódmych potów i nie liczy się w nim przede wszystkim intensywność i dynamika, to jest treningiem, który skutecznie wzmacnia siłę i pozytywnie wpływa na sprawność seksualną.
Pilates to trening łączący różne formy ćwiczeń fizycznych. Dzięki swojej różnorodności i uniwersalności, nie tylko rzeźbi sylwetkę, wzmacnia mięśnie czy rozciąga, ale również leczy i poprawia samopoczucie. O czym należy pamiętać ćwicząc pilates, mówi 8 zasad pilatesu - dzięki nim trening będzie skuteczny i bezpieczny.
Ćwiczenia pilates dla zaawansowanych mocno angażują do pracy mięśnie głębokie, zwłaszcza mięśnie brzucha, pośladków, pleców i ramion. Należy wykonywać je dynamicznie i bez robienia przerw, dlatego przeznaczone są tylko dla osób, które już wcześniej trenowały pilates i dobrze opanowały podstawy tej dyscypliny. Wypróbuj 15-minutowy, zaawansowany trening pilates, który wyrzeźbi twoje ciało, nada mu gibkości i sprężystości.
Trening z gumami fitnessowymi (nazywanymi tez taśmami do pilatesu) to jeden ze sposobów na wyszczuplenie i wymodelowanie sylwetki. Do ćwiczeń nie potrzeba skomplikowanych maszyn ani dodatkowych ciężarków – wystarczy tylko kawałek elastycznej taśmy, aby wzmocnić dowolną partię mięśniową, m.in. brzuch, uda, pośladki, ręce. Zobacz trening zawierający 7 wszechstronnych ćwiczeń z użyciem gum do fitnessu.

NOWY NUMER

W numerze 11/2019 "Zdrowia": padaczka odczarowana, dla kogo przeszczep nerki, e-papieros - nowa plaga, cera wolna od przebarwień, porażka źródłem sukcesu, lunchbox wegetarianina. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 11/2019