Pilates: ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu [ZDJĘCIA]

2017-07-28 11:38 Agnieszka Paculanka | Aleksandra Urbaniak

Pilates to system ćwiczeń, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu. Zawiera w sobie elementy jogi, baletu i ćwiczeń siłowych. Pilates to proste ćwiczenia, których część znasz z lekcji wychowania fizycznego, a do ich wykonywania potrzebna będzie ci tylko mata. Obejrzyj zdjęcia i przeczytaj opisy ćwiczeń pilates.

Ćwiczenia pilates możesz wykonywać w domu. Ich efekty zauważysz bardzo szybko. Ćwicząc w domu pamiętaj o podstawach: wolnym i dokładnym wykonywaniu wszystkich ćwiczeń, ćwiczeniu w rytmie własnego oddechu i w pełnej koncentracji, stosowaniu się do zaleceń w kwestii ilości powtórzeń i regularności ćwiczeń, będącej podstawą sukcesu. Istotne jest także w pilatesie spinanie mięśni brzucha, by wytworzyć rodzaj naturalnego gorsetu chroniącego nasz kręgosłup.

Pilates - jak ćwiczyć w domu?

Zanim przejdziesz do ćwiczeń pilates, rozgrzej się. Maszeruj w miejscu, zrób krążenia ramionami i delikatne skręty tułowia. Ćwicząc, staraj się cały czas koncentrować na środku, czyli mięśniach brzucha i dna miednicy. Skupiaj uwagę na lekko wciągniętym brzuchu (tak jakbyś miała na sobie trochę za ciasne spodnie). Podczas ćwiczeń wdychaj powietrze nosem, a wydychaj ustami. Naucz się oddychać tak zwanym torem żebrowym (podczas wdechu klatka piersiowa rozszerza się na boki). Oddech powinien być lekko wydłużony.

W metodzie pilates nie liczy się liczba, lecz jakość wykonywanych ćwiczeń. Trening przyniesie efekty tylko wtedy, kiedy każde ćwiczenie zrobisz dokładnie według wskazówek.

Czytaj też: "Secret" - ćwiczenia pilates Ewy Chodakowskiej

Dlaczego warto ćwiczyć pilates?

Pilates został wymyślony przez niemieckiego sportowca Josefa Humbertusa Pilatesa, który stworzył ten system ćwiczeń specjalnie dla osób, które narzekają na bóle kręgosłupa oraz prowadzą stresujący tryb życia. Pilates wzmacnia, a jednocześnie rozciąga mięśnie, dzięki czemu poprawia elastyczność całego ciała, likwiduje bóle spowodowane nadmiernym napięciem lub słabością mięśni, odpręża i relaksuje.

Ćwicz regularnie, co najmniej 3 razy w tygodniu, a poprawisz swoją sprawność, gibkość, unikniesz bólu pleców oraz rozluźnisz się. Przykładowy trening pilates dla początkujących ze zdjęciami i opisami ćwiczeń znajdziesz w galerii.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 10/2019 "Zdrowia" kreatywne podejście do seksu, podstępna borelioza, nowe terapie nowotworów, komu grozi cyberchondria, leki szkodzące urodzie, probiotyki w kiszonkach. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 10/2019
KOMENTARZE
paw
|

ja od jakiegoś czasu tańczę taniec ZUMBA, miałam awersje bo mam 47 lat, ale okazało się to idealne ;)

k.
|

A o Pilates w wodzie słyszeliście? http://www.diety.pl/poolate... bardzo proszę

Agata Grzebiela Correia
|

Jeśli te zdjęcia przedstawiają Pilates to ja tańczę balet.
Kiedy portale przestaną promować pseudo Pilates ?
Roll w dół jest wykonany z wychyleniem bioder do tyłu a tak być nie powinno. Cwiczenie w klęku, inaczej swimming, ma pogłębioną lordozę a tak być nie powinno. Piszecie aby kolana były pod biodrami a tej Pani daleko do linii kolana-biodra.
Rolling down i przyciągniecie brody do klatki ? w której fazie ?
Od kiedy to w pompce zostawiamy pupę w górzę ? Nie lepiej zrobić mniejszy zakres ruchu ale dobrze niż dotknąć brodą do ziemi ale reszta źle.

Pozdrawiam

robert
|

Julka, zrób jonogram. Być może zmiana w diecie jest potrzebna i brakuje Ci albo magnezu (co można poprawić ograniczając np. picie kawy), albo potasu (można kupić suplement diety). Bez punktu pierwszego ani rusz, badania są dla ludzi. :)

Julka
|

Od jakiegoś tygodnia chodzę na siłownię i 2 razy w tygodniu na pilates. Niestety dzieje się z moim organizmem coś dziwnego, bo mam mało siły na ćwiczenia, podczas niektórych zajęć łapią mnie skurcze. Nie wiem czy nie powinnam iść do lekarza? Czy może to normalna reakcja jeżeli dawno się nie ruszałam?