PILATES - idealne ćwiczenia po porodzie [ZDJĘCIA]

2015-08-28 14:25 mgr Katarzyna Sempolska, autorka programu „Aktywne 9 miesięcy”

Silniejsza każdego dnia – tymi słowami można określić korzyści płynące z ćwiczeń pilates. Ćwiczenia te doskonale nadają się dla kobiet po porodzie. Trening taki ma wiele zalet: mocniejsze mięśnie kręgosłupa, brzucha i dna miednicy, lepsza gibkość, koordynacja i harmonijna poprawa sprawności całego ciała. Zobacz zdjęcia z ćwiczeniami pilates po porodzie

Trenowanie metodą pilates można zacząć tuż po połogu, czyli 6–8 tygodni po porodzie siłami natury (jeśli miałaś cesarskie cięcie, musisz odczekać około 12 tygodni). By efekty były zauważalne, prezentowany przez nas zestaw ćwiczeń należy powtarzać regularnie – trzy, cztery razy w tygodniu.

Pilates po porodzie: technika ćwiczeń

  • Rozgrzewka. Zanim zaczniesz ćwiczyć, rozgrzej się. Maszeruj w miejscu, zrób krążenia ramionami i delikatne skręty tułowia.
  • Napięcie środka. Ćwicząc, staraj się cały czas koncentrować na środku, czyli mięśniach brzucha i dna miednicy. Skupiaj uwagę na lekko wciągniętym brzuchu (tak jakbyś miała na sobie trochę za ciasne spodnie).
  • Technika oddychania. Podczas ćwiczeń wdychaj powietrze nosem, a wydychaj ustami. Naucz się oddychać tak zwanym torem żebrowym (podczas wdechu klatka piersiowa rozszerza się na boki). Oddech powinien być lekko wydłużony.
  • Nie spiesz się. W metodzie pilates nie liczy się liczba, lecz jakość wykonywanych ćwiczeń. Trening przyniesie efekty tylko wtedy, kiedy każde ćwiczenie zrobisz dokładnie według wskazówek. Zanim zaczniesz trenować, koniecznie zapytaj lekarza, czy już możesz wykonywać ćwiczenia fizyczne!
miesięcznik "M jak mama"
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.

NOWY NUMER

W numerze 3/2020 "Zdrowia": odchudzanie według typu sylwetki, chorobę poznasz po zapachu, ból można leczyć, życie ze schizofrenią, siarka w pielęgnacji urody, jak przechowywać żywność. Miesięcznik "Zdrowie" to pakiet rzetelnej wiedzy i sprawdzonych porad!

Dowiedz się więcej
Miesięcznik Zdrowie 3/2020
KOMENTARZE
monika
|

Ja musze powiedziec ze jest to jedna z najlepszych dla mnie aktywności fizycznych,która sprawdziła sie w moim przypadku w 100%.
Dlatego i w czasie ciązy i po niej chodze tutaj na zajęcia z pilatesu